Citat:
Ursprungligen postat av
Jachin
...Men metamfetamin tillverkas ju på nästan exakt samma sätt som vanligt amfetamin nuförtiden, alltså med fenylaceton (P2P). Efedrin har inte använts på tio år förutom av vissa länder typ tjeckien och vissa asiatländer. Mexikanska kartellerna gick över till fenylaceton när efedrin blev hårt kontrollerat, dom kom då fram med ett bra recept med fenylaceton som är bra mycket billigare att tillverka o sen följde resten av världen efter. Meta kostade typ tusen spänn grammet förut, nu säljs det för så lite som $50 för 3.5 gram i USA.
Då vet jag inte varför det inte blivit större. Jag gissar att det är nåt med att de kriminella ligorna är vana vid vissa tillverkningssätt som har med att få fram nån olja som man sen omvandlar till pulver. Att det är enklare eller nåt
Sen har jag en teori om att distributionen i t ex norden, den bygger på bankning i exakt varje led. Det är därför vi numer har tämligen "fult" tjack som ofta kanske ligger på runt 20% amfetamin. Det är enklare att banka med koffazon, dextropur, kreatin, alvedon, hockeypulver och fan och hans moster om man säljer skiten i pulverform.
Är övertygad om att svenska amfetaminister skulle älska metamfetamin av hyfsat bra kvalitet om de slapp koffeinbankat fultjack. Både sulfat och kristall.
Vissa har nån ide om att dåligt tjack man blir konstig av skulle vara meta, och att "metabankat" är ett exempel på dåligt fultjack. Men det tror jag är en missuppfattning
Läste i nåt gammalt nummer av nån knarksnut-tidkskrift att under vissa tidigare gyllene eror, t ex under 90-talet då större ligor och mer professionella labb skötte distribution och alla led i tillverkning - så var det vanligare med renodlat metamfetaminsulfat som såldes som tjack på marknaden, t ex i en del av de mytomspunna blomstertjacken.