2001-07-10, 02:14
Medlem
SA jAvla bra. Har du inte sett Lost Highway, Blue Velvet, Twin Peaks, elefantmannen etc.. gOr det.
Citera
2001-07-10, 13:14
Medlem
David Lynch

du glömde wild at heart.. en roadmovie som heter duga..

/k
Citera
2001-07-10, 14:13
Medlem
David Lynch

"Lost highway" är snäppet för konstig för mig!
Men resten är helt klart kvalité, "the straight story" glömde du förresten också måste vara en av hans normalaste filmer!
Citera
2001-07-10, 23:43
Medlem
David Lynch

Lynch är oftast suverän, men just "the straight story" måste höra till det mest träsmaksframkallande som någonsing gjorts.
Citera
2001-07-14, 19:02
äldre konto (old)
Ej medlem
David Lynch

don´t forget "eraserhead", which surely is lynch at his best.
Citera
2001-07-15, 22:42
Medlem
David Lynch

Varför nämner ingen DUNE?
Det är en mycket bra film.

Visst har han gjort mycket bra film, men ja, aningen knepig ibland...

Citera
2001-07-17, 11:17
Medlem
David Lynch

Dune sög som fan men smaken är ju som baken.För övrigt tycker jag mycket bra om Lynch´s filmer.
Elefantmannen,Blue Velvet och Wild at heart tillhör favoriterna.
Citera
2001-07-20, 16:08
äldre konto (old)
Ej medlem
David Lynch

dune = bajs med stort B. eraserhead kan man se hur många gånger som helst. elefantmannen också. isabella rosselini och dennis hopper i blue velvet - oboy! och lost highway måste vara den bssta på hur lång tid som helst. jag har talat.
Citera
2001-07-20, 22:07
Medlem
David Lynch

Tja jo, smaken är som baken. "bajs med stort B" är inget uttryck jag brukar använda, men för omväxlings skull så kan jag applicera det på Lost highway. Tyckte inte om den.

Dune kan jag i och för sig förstå att de flesta inte gillar. Det hjälper otroligt mycket om man läst boken som ligger till grund för den. Dessutom går handlingen så fort fram så man missar många fina vändpunkter. När herr Lynch var klar med inspelningarna så fanns det material för en film på över 6 timmar, så det är inte så konstigt. Men nog om mitt tjatande om Dune.
Jag instämmer i mitt eget uttalande om att Lynch är en mycket duktig regissör.
Citera
2001-07-31, 11:17
äldre konto (old)
Ej medlem
David Lynch

Nu ar ju inte Dune 6 timmar lång. Och boken ifråga fick jag inte tillsammans med biobiljetten. Och ska man spela in en film så borde man ha en anledning. Så... what´s the point? Lost Highway tilltalar naturligtvis inte alla, men om man nu gillar David Lynchs mycket speciella universum, så ar den ett måste. Dune står ut som den enda David Lynch-filmen som inte har hans signum och som inte behandlar de vanliga Lynchska existensiella frågorna, tycker jag faktiskt.
Men smaken=baken
Citera
2001-08-01, 00:26
Medlem
David Lynch

Eraserhead vara bara jobbig att titta på.Snyggt gjord..men såååååå jobbig.Näe tacka vet jag Twin Peakt,Blue Velvet och Elefantmannen.:)
Citera
2001-08-01, 12:20
Medlem
David Lynch

Twin Peaks ska det ju stå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in