2001-07-10, 02:14
Medlem
SA jAvla bra. Har du inte sett Lost Highway, Blue Velvet, Twin Peaks, elefantmannen etc.. gOr det.
Citera
2001-07-10, 13:14
Medlem
David Lynch

du glmde wild at heart.. en roadmovie som heter duga..

/k
Citera
2001-07-10, 14:13
Medlem
David Lynch

"Lost highway" r snppet fr konstig fr mig!
Men resten r helt klart kvalit, "the straight story" glmde du frresten ocks mste vara en av hans normalaste filmer!
Citera
2001-07-10, 23:43
Medlem
David Lynch

Lynch r oftast suvern, men just "the straight story" mste hra till det mest trsmaksframkallande som ngonsing gjorts.
Citera
2001-07-14, 19:02
äldre konto (old)
Ej medlem
David Lynch

dont forget "eraserhead", which surely is lynch at his best.
Citera
2001-07-15, 22:42
Medlem
David Lynch

Varfr nmner ingen DUNE?
Det r en mycket bra film.

Visst har han gjort mycket bra film, men ja, aningen knepig ibland...

Citera
2001-07-17, 11:17
Medlem
David Lynch

Dune sg som fan men smaken r ju som baken.Fr vrigt tycker jag mycket bra om Lynchs filmer.
Elefantmannen,Blue Velvet och Wild at heart tillhr favoriterna.
Citera
2001-07-20, 16:08
äldre konto (old)
Ej medlem
David Lynch

dune = bajs med stort B. eraserhead kan man se hur mnga gnger som helst. elefantmannen ocks. isabella rosselini och dennis hopper i blue velvet - oboy! och lost highway mste vara den bssta p hur lng tid som helst. jag har talat.
Citera
2001-07-20, 22:07
Medlem
David Lynch

Tja jo, smaken r som baken. "bajs med stort B" r inget uttryck jag brukar anvnda, men fr omvxlings skull s kan jag applicera det p Lost highway. Tyckte inte om den.

Dune kan jag i och fr sig frst att de flesta inte gillar. Det hjlper otroligt mycket om man lst boken som ligger till grund fr den. Dessutom gr handlingen s fort fram s man missar mnga fina vndpunkter. Nr herr Lynch var klar med inspelningarna s fanns det material fr en film p ver 6 timmar, s det r inte s konstigt. Men nog om mitt tjatande om Dune.
Jag instmmer i mitt eget uttalande om att Lynch r en mycket duktig regissr.
Citera
2001-07-31, 11:17
äldre konto (old)
Ej medlem
David Lynch

Nu ar ju inte Dune 6 timmar lng. Och boken ifrga fick jag inte tillsammans med biobiljetten. Och ska man spela in en film s borde man ha en anledning. S... whats the point? Lost Highway tilltalar naturligtvis inte alla, men om man nu gillar David Lynchs mycket speciella universum, s ar den ett mste. Dune str ut som den enda David Lynch-filmen som inte har hans signum och som inte behandlar de vanliga Lynchska existensiella frgorna, tycker jag faktiskt.
Men smaken=baken
Citera
2001-08-01, 00:26
Medlem
David Lynch

Eraserhead vara bara jobbig att titta p.Snyggt gjord..men s jobbig.Ne tacka vet jag Twin Peakt,Blue Velvet och Elefantmannen.:)
Citera
2001-08-01, 12:20
Medlem
David Lynch

Twin Peaks ska det ju st..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in