2007-10-11, 23:01
Medlem
Bilden syns, men rätt så värdelöst. Det jag skulle behöva hjälp att fixa är det att allt vitt och "lysande" på bilden blir blått/lila och suddigt utdraget, som en liten kant på en vägg eller ögonen på en person. Det leder inte direkt till den bästa filmkänslan.

Jag har ju iofs S-video kabel kopplad till scarten på en bildrörs TV så man kan ju inte förvänta sig att bilden ska vara brilliant, men den borde ju iaf vara okej. Den funkade iaf bra först utan några suddig UV-ljus som var överallt på bilden.
Citera
2007-10-12, 00:12
Medlem
Bilden var dessutom rätt bra först då jag använt den, och så blev den värdelös utan att jag medvetet gjort nånting iaf.
Citera
2007-10-12, 03:53
Medlem
FL10s avatar
Du borde ge oss fler specs så blir det lättare att hjälpa dig

Vad är det för Grafikkort?
Operativsystem?
Vilka drivrutiner har du?
Citera
2007-10-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
Du borde ge oss fler specs så blir det lättare att hjälpa dig

Vad är det för Grafikkort?
Operativsystem?
Vilka drivrutiner har du?

Geforce 7800 GTX.
Windows XP
Drivrutinerna är iaf de nyaste som jag tankat hem från den officiella hemsidan, har prövat tanka hem äldre drivrutiner men blev ingen skillnad.

Påpekar igen att det fungerade felfritt några dagar innan bilden började bli så som den blev utan att jag gjort något så vitt jag vet.
Citera
2007-10-13, 08:31
Medlem
Stiffmeisters avatar
Alternativ 1: Glapp i någon kontakt på kabeln.
Alternativ 2: Du har ändrat någor inställning i tvn så att stödet på videokanalen för svideo har kopplats om till vanlig videosignal. På min tv har jag en kanal som heter av2 och en som heter av 25. De går båda på samma uttag i tv bara det att av25 stöder svideo.
Citera
2007-10-13, 11:16
Medlem
Gimcors avatar
Hade ett väldigt liknande problem tidigare. Jag hade en väldigt lång kabel till TV:n och därmed var det som en stor tilltrasslad knöl mitt på marken. Och en dag helt plötsligt så blev bilden väldigt mörk, lilafärgad och knastrig. Hursomhelst så dunkade till kabeln i marken ett par gånger, tro det eller ej men det funkade faktiskt.
Citera
2007-10-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimcor
Hade ett väldigt liknande problem tidigare. Jag hade en väldigt lång kabel till TV:n och därmed var det som en stor tilltrasslad knöl mitt på marken. Och en dag helt plötsligt så blev bilden väldigt mörk, lilafärgad och knastrig. Hursomhelst så dunkade till kabeln i marken ett par gånger, tro det eller ej men det funkade faktiskt.

Kan det verkligen vara så enkelt? Min kabel är ca 10 meter lång och går genom ett rum till ett annat och den ligger lite hur som helst. Ska ta och kolla upp det.
Citera
2007-10-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimcor

Men se på fan, fick ju till det. Drog ur kabeln och slog lite i den och la ut den så rakt som möjligt och då vart det bra
Citera
2007-10-14, 20:49
Medlem
Nytt problem. Bilden har börjat flimra som satan. Den gör det bara då man ser filmer, ifall man tex. sitter och gör nå på skrivbordet så är den inte flimrig.

Hjälp nån?
Citera
2007-10-14, 23:21
Medlem
Gimcors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippe123
Nytt problem. Bilden har börjat flimra som satan. Den gör det bara då man ser filmer, ifall man tex. sitter och gör nå på skrivbordet så är den inte flimrig.

Hjälp nån?
Kör VLC och tryck stop sedan play ett par gånger tills det löser sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in