2007-10-11, 22:59
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Är inte Mac Forum apple-ägt? För det hette väl apple store förut? Och där har man ju en tydlig koppling till apples internetshop som även den heter apple store. Eller är ja ute och cyklar?

Det heter applestore överallt i världen tror jag förutom i Sverige då den heter mac forum, helt korkat. Har för mig att det heter applestore i vår butik
2007-10-11, 22:59
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Vadå pucko, jag har ju skrivit att han har fått det via erfarenhet, det betyder att han inte vet något om utbildningar som kan leda till det jobbet. Din attityd backar upp ditt namn perfekt, god damn hater.
Kan han inte ta reda på vad som krävs då ditt dumma nöt...
Är ni inavlade och helt efterblivna i din släkt eller?
2007-10-11, 23:00
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate

Kan inte du bara gå och sätta på din pappas syster(alltså din mamma)?
2007-10-11, 23:01
Medlem
siarens avatar
Citat:
Är inte Mac Forum apple-ägt? För det hette väl apple store förut? Och där har man ju en tydlig koppling till apples internetshop som även den heter apple store. Eller är ja ute och cyklar?

Mac forum, macoteket, inlife etc är bara återförsäljare. Riktiga applestores finns, om jag inte missminner mig, bara i London och Rom i Europa. De som är apple-anställda är de som jobbar på apples högkvarter i Cupertino, de som jobbar i applestores, de som sköter supporten (den svenska supporten sitter i Cork i Irland tror jag), de som bygger datorerna i t.ex. Cork och i Asien, samt de som jobbar på de lokala baserna. Den nordiska basen finns t.ex. i Kista, där Oscar Bjers är det högsta hönset.

Och uppenbarligen anställer apple experter som de sedan hyr ut till diverse återförsäljare, vilket var nytt för mig
2007-10-11, 23:03
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Kan inte du bara gå och sätta på din pappas syster(alltså din mamma)?
Ahh... Den efterblivna släktingen kommer på besök i tråden...

Inavel gillar du tydligen.

MEN DET ÄR FEL MED INAVEL...
2007-10-11, 23:03
Medlem
slrslrs avatar
Citat:

Men ditt jävla mongo, du tror inte jag har frågat honom eller? Jag vänder mig nog först till honom och sen till ett forum för svar på mina frågor som är relaterade till att få en anställning av apple.
2007-10-11, 23:04
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Men ditt jävla mongo, du tror inte jag har frågat honom eller? Jag vänder mig nog först till honom och sen till ett forum för svar på mina frågor som är relaterade till att få en anställning av apple.
Så du menar att din släkting som jobbar på ett företag inte vet och kan inte ta reda på hur man bär sig åt för att få jobb där?

han är inte den smartaste killen på firma eller hur?
2007-10-11, 23:08
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Och uppenbarligen anställer apple experter som de sedan hyr ut till diverse återförsäljare, vilket var nytt för mig

Att döma av denna artikel så verkar det ju inte helt omöjligt att apple skulle kunna ha skickat ut säljare/informatörer/experter dit.

Själv kan jag knappt gå in i en Mac Forum-butik utan att bli så köpsugen så att det nästan hugger i magen
2007-10-11, 23:09
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Så du menar att din släkting som jobbar på ett företag inte vet och kan inte ta reda på hur man bär sig åt för att få jobb där?

han är inte den smartaste killen på firma eller hur?

Nee har jag sagt att han är den smartaste killen på firman eller? Isf skulle jag vilja ha ett bevis på det. Bara för att man jobbar på ett företag så ska man kunna veta hur det går till att få jobb på det? Speciellt när det är ett såpass stort företag som Apple.
2007-10-11, 23:10
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ahh... Den efterblivna släktingen kommer på besök i tråden...

Inavel gillar du tydligen.

MEN DET ÄR FEL MED INAVEL...

Säg det till dig själv istället. Du ligger ju tydligen med din mamma som även har barn(dig) med sin bror(din pappa)
2007-10-11, 23:11
Medlem
slrslrs avatar
Det var meningen att apple skulle skickat en av sina tidigare anställda för att jobba i butiken, men en av våra teamleders rekommenderade min kusin för apple eftersom han kan deras produkter rätt så bra och är insatt i hur vårat system fungerar och känner även all personal. Han har ju liksom fått ett jobb som är ganska svårt att få enbart på erfarenhet och tur, hur fan går man till väga om man ska söka nått sånt.
2007-10-11, 23:12
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Nee har jag sagt att han är den smartaste killen på firman eller? Isf skulle jag vilja ha ett bevis på det. Bara för att man jobbar på ett företag så ska man kunna veta hur det går till att få jobb på det? Speciellt när det är ett såpass stort företag som Apple.
Då har vi äntligen konstaterat att din släkting (och du) är jävligt dum. Och att han förmodligen har farit med osanning hela tiden och du har gått på allt...

Btw jag googlade på "inavel" och fick upp denna bilden, är det du eller din släkting?
http://static.flickr.com/47/136626044_d8c4cc13a0.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in