2007-10-11, 19:45
Bannlyst
Vet ni var man kan köpa ytterdörrar till humana priser?

Tycker det är väldigt svårt överhuvud taget att hitta dörrar genom att googla, så jag vänder mig till er.
Bauhaus osv är knappast billiga, eller?
Måtten gäller 200x90
Tacksam för hjälp.
Citera
2007-10-12, 00:52
Medlem
clasohlson/rusta/byggmax lär nog ha nån slags billig ytterdörr av spånskivor eller dylikt....

...eller så lägger du till nån krona o får en dörr som håller dig trygg om natten

var bor du förresten, eller ska du beställa på postorder?
Citera
2007-10-12, 20:01
Medlem
chuckberrys avatar
har du kollat skånska byggvaror? www.skbv.se
Citera
2007-10-12, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chuckberry
har du kollat skånska byggvaror? www.skbv.se
De har tre veckors leverans, och jag tilläggsisolerar huset med cellplast och puts.

Dörrarna måste bytas genast då de ska börja jobba från och med nu på söndag.

De blir om det inte regnar, klara inom två veckor

Visst finns det vita fula standarddörrar på byggmax etc, men jag hade gärna haft teak eller liknande material.
Huset ska ha vit puts och fönsterkarmarna är bruna, valet i värsta fall blir att måla fönsterna vita och ha vit dörr.

Taket är svart, så helhetsbilden av huset blir skev med allt vitt, eller hur?
Citera
2007-10-12, 20:40
Medlem
chuckberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
De har tre veckors leverans, och jag tilläggsisolerar huset med cellplast och puts.

Dörrarna måste bytas genast då de ska börja jobba från och med nu på söndag.

De blir om det inte regnar, klara inom två veckor

Visst finns det vita fula standarddörrar på byggmax etc, men jag hade gärna haft teak eller liknande material.
Huset ska ha vit puts och fönsterkarmarna är bruna, valet i värsta fall blir att måla fönsterna vita och ha vit dörr.

Taket är svart, så helhetsbilden av huset blir skev med allt vitt, eller hur?
okej,jag beställde min dörr därifrån och hadde samma tids problem som du beskriver,påtalade detta när jag gjorde min beställning och fick den levererad efter 4 dagar.tycker absolut du ska ha en mörk dörr till vit puts,behövs något som bryter allt det vita,håller själv på med en funkis renovering föressten,lycka till med bygge och väder. mvh.
Citera
2007-10-12, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chuckberry
okej,jag beställde min dörr därifrån och hadde samma tids problem som du beskriver,påtalade detta när jag gjorde min beställning och fick den levererad efter 4 dagar.tycker absolut du ska ha en mörk dörr till vit puts,behövs något som bryter allt det vita,håller själv på med en funkis renovering föressten,lycka till med bygge och väder. mvh.
Ja shit, fick stålarna från banken igår först.
Firman ska ha hälften kontant svart på måndag

När allt material är levererat och de börjat förbereda så ska jag betala.

Skiter i kvitton, då jag planerat bo här tills jag dör, man kan lägga stålarna på ett bättre tak eller så än att fabror staten ska sno år sig av mina hårt belånade pengar, vilka jag ska betala ränta på under en längre framtid.

Kändes lite osäkert med lånet, annars så hade man beställt för länge sedan.
Paranoia kallas det för, jag tar alltid det osäkra framför det säkra.

Hittade en annons på blocket:

Citat:
YTTERDÖRRAR VIT ELLER BRUNA
90x200 3895kr
De har en butik i Hässleholm, blir en bit att köra
Ska ringa imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem