Jag är inte ny med datorer, tvärt om, detta är nog första gången jag måste fråga om hjälp. Men det här är det mest ologiska, irriterande skitproblemet jag någonsin har fått.
Jag har Vista, och lade nyligen till ett extra gigabyte i RAM. När jag ska starta datorn, så funkar allt finfint, ända tills efter att windows laddar alla drivrutiner (innan Vista-märket kommer upp och ljudet spelas). Då blev bara skärmen svart. Efter lite meckande så tänkte jag på att kanske USB-Hårddisken stör, och mycket väl så gick datorn igång när jag stängde av USB-Hårddisken.
Men nu är problemet av ett helt annat kaliber: Hårddisken syns i Enhetshanteraren, men den syns inte i My Computer. Den är ikopplad, men jag kan inte komma åt den på något sätt. När jag kopplar in den i min MAC, så funkar den dock suveränt (ironiskt, med tanke på att den är formatterad i NTFS). Vad fan är det för fel på Vista nu då? Och hur ska jag lösa detta?
När jag försöker avinstallera, så står det bara Uninstalling i tjugo minuter, i.e, det händer ingenting alls. Har försökt koppla ifrån/koppla in flera gånger, fattar inte hur Bill Gates fortfarande kan vara vid liv
Alltså det är helt stört, det är som om den disken låser datorn hela jäkla tiden, nyss så låste sig explorer.exe, jag drar ner den i task, startar om den i task, fast start bar kommer inte upp igen, sen när jag stänger av usb-disken, då kommer allt igång samtidigt. Jag förstår inte, det är inget fel på disken, den funkar ju på MACen!
Jag har liknande bekymmer med min USB-disk från Seagate. Den ska inte kräva några drivrutiner, men ibland så fixar inte Vista att få rätt på det hela, så då måste jag starta om datorn med disken i.
Dessvärre har jag prövat även detta (Och dessvärre är min disk även den en LaCie (med en Seagate i, enligt Windows iaf)), och det leder bara till den svarta skärmen jag pratade om innan, dvs, när windows börjar ladda hårddiskarna, så låser sig laddningen och skärmen blir svart (har låtit den vara så i 20 minuter utan att nåt har hänt)
Detta funkar då fortfarande inte. Har testat system restore, ja, allt, vet inte vad jag ska göra, varför bara slutade det funka helt jäkla plötsligt? Ingen som varit med om nåt liknande?
Så, det löste sig, hade att göra med att drivrutinerna för USB Rooten hade fuckats totalt, var tvungen att avinstallerad dem och installera om dem igen, vilket sjukt jäkla problem :S Men tack för er hjälp iaf!
Så, det löste sig, hade att göra med att drivrutinerna för USB Rooten hade fuckats totalt, var tvungen att avinstallerad dem och installera om dem igen, vilket sjukt jäkla problem :S Men tack för er hjälp iaf!
Den kommer att dö igen. Och då menar jag verkligen dö, kaputt, hejdå. Problemen som Lacie börjar med kan man hantera i början med diverse lösningar, men sen så kommer dödsstöten. Jag har satt in min lacie i datorn nu som intern istället. Den felande länken är USB-kontakten som går till IDE-kabeln (värdelös kvalité). Jag skickade min till lacie i frankrike för reparation och fick tillbaka en ny efter 5 dagar. Lacie är helt enkelt sämst
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!