2007-10-12, 09:21
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spOxz
Som det inledande inlägget i forumet sa: det är klart att det glorifieras för att motverka alla otroliga lögner och ogrundade lagstiftningar som staten sysslar med. Om det skulle vara "lagligt" eller "avkriminaliserat" och staten inte skulle ljuga satan om det skulle ingen annan heller behöva göra det...

Att glorifiera Cannabis är lika dumt för Cannabifantasterna som hysteripropagandan som staten för. Man motverkar inte lögner genom att sprida andra lögner och vanföreställningar... Sen vinner ni inga sympatier av att avskärma er från alla andra, allpundare som Svenssons när ni idiotförklarar dem för att de väljer ett annat sätt att berusa sig på än er.

Dock instämmer jag i att cannabis är den bästa drogen då man kan bryta ett grovt bruk utav det relativt lätt men sammtidigt kan det vara fruktansvärt destruktivt mot ens psyke, samt är mycket lättare att hamna i missbruk än vad många andra droger är.
Citera
2007-10-12, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
Bara för att det kan användas som medecin, så saknar det ju inte biverkningar. Verkar typ som om ni tror att cannabis aldrig skulle användas som medecin, om det vore det minsta skadligt. Finns mängder med mediciner som är skittfarliga att förtära.

Jag fattar inte riktigt varför ni säger att det används inom medicin, när ni ska försvara hur lite skadligt cannabis är. Varför liksom? Opiater/opioder, benso m.m är skadligt, men används som medecin ändå

Receptbelagda mediciner har oxå biverkningar.
Cannabis funkar som medicin för mig. Om det inte vore för ganjan så skulle jag vart ute och sprungit på stan som nån sketen huligan.

När du skriver att du inte förstår folk som försvarar CB och dess effekt, hur menar du egentligen? Tänker du ens runt om den text som skrivs? Eller har du bara svårt och förstå en?
Citera
2007-10-12, 10:08
Medlem
vargfans avatar
Du har en poäng.
Dock så är statens propagande mycket mer missvisande än våra åsikter.
Citera
2007-10-12, 11:59
Medlem
DeadAHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilatus
Jag förstår inte varför just cannabisrökare ska glorifiera sin drog så mycket. Räcker det inte med att uppskatta ruset och vara nöjd?

Det jämförs hela tiden med alkohol, andra droger eller tobak och alltid höjs cannabis till skyarna. Ingen har mått dåligt pga. cannabis, för aldrig kan det vara cannabisets fel ifall någon mår dåligt under ett rus, var det inte alkoholen så var personen psykiskt sjuk (förstås långt innan personen kom i kontakt med droger), eller så var det för att personen åt en kitkat förra tisdagen och den innehåller gifter. Alla vet att cannabis är harmlöst som en mors smekning.

Denna eviga förnekelse av negativa effekter är bisarr. Ok att det inte är den mest skadliga drogen på denna jord men jag är så förbannat trött på att drogen höjs till skyarna som mänsklighetens räddning, växtrikets messias.

Vissa argument är värre än andra, t ex. argumentet att drogen skulle vara bättre för att den kommer från naturen. Varför skulle det på något sätt vara bättre? Det finns hur många växter som helst som är dödliga. Att många nyttiga saker växer på träd och från marken är sant men det motsatta är verkligen inte det.

Om staten sprider missriktad skräckpropaganda utan grund är det här ju raka motsatsen och minst lika missledande och korkat. Två motpoler.

Ibland får jag för mig att det är samma grupp som står för alla dåliga ideal inom cannabiskulturen. Dräggen i mjukbyxor och luvtröja som aldrig arbetat hederligt eller läst en bok. Det är iofs bara fördomar.

Cannabisruset är mycket trevligt och mycket i kulturen runt cannabis är bra, men det är inte mer än en drog...

Det är väl klart att man kan glorifiera något som är extremt gott och underbart. Så varför allt hackande och negativ uppmärksamhet mot Cannabis-användare som lyser upp sina positiva erfarenheter av det? Om mat-intresserade glorifierar sin favorit mat så är det ju ingen som går in på Mat-forumet och skriver "Glorifieringen av Korv och Mos". Just let things be. And have a toke of that "worry b gone"
Citera
2007-10-12, 12:02
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargfan
Du har en poäng.
Dock så är statens propagande mycket mer missvisande än våra åsikter.

Våra åsikter? Sant att vissa av statens "forsknings" rapporter är mycket missvisande, men bara för det ska inte cannabisrökarna hitta på egna "forsknings" rapporter. Att möte lögn med lögn hjälper sällan. Att bevisa motparterns lögn är däremot ett effektivare sätt att utmana någon.
Citera
2007-10-12, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Våra åsikter? Sant att vissa av statens "forsknings" rapporter är mycket missvisande, men bara för det ska inte cannabisrökarna hitta på egna "forsknings" rapporter. Att möte lögn med lögn hjälper sällan. Att bevisa motparterns lögn är däremot ett effektivare sätt att utmana någon.

Kan du nämna tre lögner som du hört en cannabis-brukare säga?
Och är det ens en lögn det handlar om? Kan det inte va så att man inte vet allt men man har en hym och därför uttalar sig? Kanske inte man ska uttalar sig eller? Man lär ju mer man utforskar...

Fett skoj att folk blir sura för man gillar snacka bra om sin drog skaffa en hobby eller kom med nåt bättre än att glorifieringen av cannabis är vilseledande.
Citera
2007-10-12, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Att glorifiera Cannabis är lika dumt för Cannabifantasterna som hysteripropagandan som staten för. Man motverkar inte lögner genom att sprida andra lögner och vanföreställningar... Sen vinner ni inga sympatier av att avskärma er från alla andra, allpundare som Svenssons när ni idiotförklarar dem för att de väljer ett annat sätt att berusa sig på än er.

Dock instämmer jag i att cannabis är den bästa drogen då man kan bryta ett grovt bruk utav det relativt lätt men sammtidigt kan det vara fruktansvärt destruktivt mot ens psyke, samt är mycket lättare att hamna i missbruk än vad många andra droger är.

UTROTA KNARKARNA!!!!!!!!!! cannabis legalise idiot
OM Cannbis var som heroin så skulle jag vara på djupt vatten efter mitt missbruk men så är inte fallet fattaru!!?? legalise maaan! LOVE!
Citera
2007-10-12, 12:38
Medlem
Gustavkukens avatar
Det är såna människor som THC_människa som gör att jag ogillar hela cannabiskulturen, fast det är förstås bara en väldigt stor del av den som är som honom också. Att skrika "legalize it maan!!" så många gånger man kan kommer inte få någon att ändra uppfattning, snarare tvärtom.

Ja, bland CB-människor så glorifieras CB oerhört mycket...

Jag har själv slutat röka just CB allt för ofta då jag märker att jag blir avtrubbad och seg i bollen, men det hindrar mig inte från att smaka av polare då och då.
Citera
2007-10-12, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Det är såna människor som THC_människa som gör att jag ogillar hela cannabiskulturen, fast det är förstås bara en väldigt stor del av den som är som honom också. Att skrika "legalize it maan!!" så många gånger man kan kommer inte få någon att ändra uppfattning, snarare tvärtom.

Ja, bland CB-människor så glorifieras CB oerhört mycket...

Jag har själv slutat röka just CB allt för ofta då jag märker att jag blir avtrubbad och seg i bollen, men det hindrar mig inte från att smaka av polare då och då.

haha komiskt Jag är negativ till folk som tycker och tänker för mycket. Kan inte förstå deras hjärnor. Legalise maaan cmon legalise or die like a dog(IRONI I STORA BOKSTÄVER) höhö hela kulturen faller ihop haha jävla skojare hela bunten hahaha orka va seriös som en ful nörd bakom en skärm. DONT LEGALISE!!! not good! hasch make u a alien, belive that fool!

Gurra med balle i mun: Hatar dessa CB-brukarna dom verkar ha ett najs liv som inte beblandar sig så mycket med andra droger än just cannabis hatar dom fysatanasså!
Citera
2007-10-12, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av THC_människa
Receptbelagda mediciner har oxå biverkningar.
Cannabis funkar som medicin för mig. Om det inte vore för ganjan så skulle jag vart ute och sprungit på stan som nån sketen huligan.

När du skriver att du inte förstår folk som försvarar CB och dess effekt, hur menar du egentligen? Tänker du ens runt om den text som skrivs? Eller har du bara svårt och förstå en?

Läste du ens vad jag skrev?

De som vill att cannabis ska avkriminaliseras använder ofta ett argument som lyder "cannabis används som medecin och är därför inte skadligt". Vad fan är det för jävla argument för att få det lagligt igentligen? Ni som vill få det lagligt kommer ändå röka för att komma åt ruset och inget annat.
Citera
2007-10-12, 15:44
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisible_sun
Heroin kommer också från naturen ursprungligen.
Nej det gör det väll inte. Morfin kommer från naturen, finns ingen växt som gör heroin
Citera
2007-10-12, 15:46
Medlem
Logistics avatar
Vad säger staten då?
"ÅÅÅÅh va cannabis e farlit, man kan dö av en överdos på 0.1g"

typ

vad låter mest bissart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto