2007-10-18, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Visst... Jag graderar också droger. Vissa är snällare än andra. Men jag tycker att två saker spelar in...

För det första tycker jag att världen har förändrats. Drogerna börjar "blandas ihop" mera. Alltså det finns så många blandmissbrukare. På min tid då var det mer uppdelat... Ametaministerna var en grupp... & betedde sig på ett speciellt vis. Sedan var det Heroinisterna... Och de var på ett vis... Nu verkar ju folk vara allt i ett. Och man verkar kunna ha ett liv vid sidan av också. Jag tycker folk gick ner sig mer förr... Kan vara någon slags gammelsyn också... 35 år är jag

Men... Iaf... Idag vet jag Morfinister som har ett betydligt mer fungerande liv än andra som bara röker. Och tvärtom också. Jag tror inte det är drogen i sig som gör att det blir "bättre". Alltså att röka är en mindre farlig drog...

Om man ser på mig då... Jag tar Opiater. Citodon, Tramadol, Dolcontin, Dexofen, Morfin, Subutex... Jag är aldrig väck... jag tar på morgonen och jag tar när jag kommer hem från skolan. Jag betalar mina räkningar.... Jag sköter mitt.

Om jag röker på... ja, då hoppar jag ut från höghuset... För mig så är ju alltså röka en betydligt farligare drog.

Sedan finns det såna som skulle börja med Opiater och gå ner sig helt... Men den människan kanske istället kan leva ett hur bra liv som helst på bara röka.

Och så finns det rökare som skiter i att betala hyran för att kunna köpa röka... Medan jag sitter här då... och tar mina Opiater i lugn & ro.

Om en drog är dålig tror jag beror mycket på människan alltså. Men som jag skrev i början... Visst graderar jag också droger. Vad som anses som lättare droger rent allmänt... Alltså hur stor del av befolkningen som klarar av att sköta det. Och visst tror jag att fler klarar av att röka än gå på annat.

Och jag tror inte heller att de flesta anser att Heroin, t. ex., är lika illa som röka...

Ska man hålla på att gradera människor efter drog som så många rökare gör, så anser jag att många andra drogare hamnar högre på "statuslistan" än många rökare som inte klarar av ett normalt liv. Vilket är helt deras val.

Jag har en vän som går på tjack, och han har ett väl fungerande liv trots det. En moffevän har inte ett fungerande liv...

Det med abstinenser... Visst... Nu vet jag inte hur absen på röka är då, jag vet ju bara hur det är på Opiater... & det är ett helvete. Helt sant. Men här finns det också något som stör mig... En av mina rökarvänner hävdar envist att man inte får abstinens på röka. Det är totalt icke beroendeframkallande... Sedan, när hon inte har något... Ja då ligger hon och grinar & stönar om vilka hemska abstinens hon har. Vart kom dom ifrån helt plötsligt? Även om det nu inte är samma fysiska abs så verkar det vara väldigt hemskt psykiskt för vissa. Hennes kille verkar klara det bättre. Sedan har jag en annan vän som går på tjack & röker.... Hon får också hemska psykiska abstinens av rökat... Men hon har inga problem med att erkänna det heller.

Mina rökarvänner igen då... jag är den enda dom umgås med som inte är rökare. Den enda dom faktiskt accepterar. Jag blir inte kallad pundarjävel & liknande. Jag får hela tiden försvara mina andra vänner, som egentligen är deras vänner också. Men det är bara en massa skitsnack & "titta ner på" från dessa personer. Dom lever i sin lilla isolerade rökarvärld, vilket dom självklart får välja själva. Men om dom kunde kliva ut lite i den vanliga världen också... Och inte vara så inskränkta. Sitta ensamma hemma hela dagarna & röka på... Efter skola & jobb då.

Eller om dom iaf kunde sluta klanka ner på alla andra. det skulle jag nöja mig med

Välidigt intressant det där med hur det var förr med drogerna.
Men dina vänner är inte jag, kanske vi ska umås så ska du få se att jag inte är av den genertionen

Men köper du dina opiater på gatan eller på recept, Om du får på recept så kan ju det va en anledning att du inte kört ner dig? Jag tror inte alla är helt nerkörda som brukar opiater.
Cannabis ger ett psykiskt beroende som man kan hantera bara man inte sitter och tänker på att man vill ha hela tiden. Det vet alla CBbrukare men det är för stunden man absar iaf för mig(pratar alltid genom mina egna erfarenheter).
Men röker man dagligen CB sen är utan några dar så är det inte så konstigt att man absar för man har ju brutit en rutin och så är det med allt tex träningsnarkomaner missar dom en dag så blir dom stressiga.(hoppas du förstår mig lite...)
Citera
2007-10-18, 11:13
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THC_människa
Välidigt intressant det där med hur det var förr med drogerna.
Men dina vänner är inte jag, kanske vi ska umås så ska du få se att jag inte är av den genertionen

Men köper du dina opiater på gatan eller på recept, Om du får på recept så kan ju det va en anledning att du inte kört ner dig? Jag tror inte alla är helt nerkörda som brukar opiater.
Cannabis ger ett psykiskt beroende som man kan hantera bara man inte sitter och tänker på att man vill ha hela tiden. Det vet alla CBbrukare men det är för stunden man absar iaf för mig(pratar alltid genom mina egna erfarenheter).
Men röker man dagligen CB sen är utan några dar så är det inte så konstigt att man absar för man har ju brutit en rutin och så är det med allt tex träningsnarkomaner missar dom en dag så blir dom stressiga.(hoppas du förstår mig lite...)

Nää, dom här vännerna jag pratar om nu är 21-24 år. Dom jag pratar om förr i tiden var inga vänner... Det var dom gamla narkomanerna på stan typ...

Jag köper alla Opiater på gatan utom Citodonen. Sedan delar jag upp det i portionsdoser. Det jag har svårast att hantera är just Citodonen som jag får på recept. Citodonen brukar ibland ryckas också... Alltså jag får dom inte utskrivna på ett tag.

Resten är inget jag någonsin skulle få på recept... Absolut inte Suben. Inga läkare vet ju att jag missbrukar Opiater.

Absen... Ja, jag tror att det bara är naturligt för mina vänner att få abs av rökat, även om dom vägrar erkänna det. Dom röker ju massor varje dag. Röker i några månader tills något sker... Antingen är det tillfälligt slut eller så ska dom sluta för att det blivit för mycket. Det håller i 2 dagar, sen är dom igång igen. Vilket är normalt anser jag... Alltså, jag ser inte ner på dom för det. Jag gör precis likadant ju...

Ibland försöker jag trappa ner så jag kommer på en lägre dos. Och ibland försöker jag gå igenom en avtändning för att börja om typ. Rensa kroppen. Och det går ju inte så bra då... Jag är råtorsk helt enkelt. Både fysiskt & psykiskt.

Anledningen till att jag sitter här så jävla mycket just nu är faktiskt att jag har slut för första gången på månader. Så jag försvinner förmodligen härifrån redan idag vid lunchtid... Senast lördag... Så då slipper ni mitt tjat om erat röka

Jag försöker bara hitta på något så jag inte ska tänka så mycket på absen helt enkelt

Förresten så formulerade jag mig konstigt i min sista text... men du märkte det inte ens så det kvittar Du fattade säkert hur jag menade iaf.
Citera
2007-10-18, 11:20
Bannlyst
Citat:
Nää, dom här vännerna jag pratar om nu är 21-24 år. Dom jag pratar om förr i tiden var inga vänner... Det var dom gamla narkomanerna på stan typ...

Jag köper alla Opiater på gatan utom Citodonen. Sedan delar jag upp det i portionsdoser. Det jag har svårast att hantera är just Citodonen som jag får på recept. Citodonen brukar ibland ryckas också... Alltså jag får dom inte utskrivna på ett tag.

Resten är inget jag någonsin skulle få på recept... Absolut inte Suben. Inga läkare vet ju att jag missbrukar Opiater.

Absen... Ja, jag tror att det bara är naturligt för mina vänner att få abs av rökat, även om dom vägrar erkänna det. Dom röker ju massor varje dag. Röker i några månader tills något sker... Antingen är det tillfälligt slut eller så ska dom sluta för att det blivit för mycket. Det håller i 2 dagar, sen är dom igång igen. Vilket är normalt anser jag... Alltså, jag ser inte ner på dom för det. Jag gör precis likadant ju...

Ibland försöker jag trappa ner så jag kommer på en lägre dos. Och ibland försöker jag gå igenom en avtändning för att börja om typ. Rensa kroppen. Och det går ju inte så bra då... Jag är råtorsk helt enkelt. Både fysiskt & psykiskt.

Anledningen till att jag sitter här så jävla mycket just nu är faktiskt att jag har slut för första gången på månader. Så jag försvinner förmodligen härifrån redan idag vid lunchtid... Senast lördag... Så då slipper ni mitt tjat om erat röka

Jag försöker bara hitta på något så jag inte ska tänka så mycket på absen helt enkelt

Förresten så formulerade jag mig konstigt i min sista text... men du märkte det inte ens så det kvittar Du fattade säkert hur jag menade iaf.

Jodå jag förstår dig. Om jag har svårt att förstå så får man helt enkelt tänka i andra banor och inte bara se orden och tolka därifrån. Jag själv har gått på piller men det var mer ett test om det skule funka bättre än rökat men i mitt fall så klarade jag inte av att absa så jag tog klivet tillbaxks till CB.
hm Dolcontin är najs hehe nu sitter jag och tänker på dom LOL!

sorry OT.
Citera
2007-10-18, 11:37
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THC_människa
Jodå jag förstår dig. Om jag har svårt att förstå så får man helt enkelt tänka i andra banor och inte bara se orden och tolka därifrån. Jag själv har gått på piller men det var mer ett test om det skule funka bättre än rökat men i mitt fall så klarade jag inte av att absa så jag tog klivet tillbaxks till CB.
hm Dolcontin är najs hehe nu sitter jag och tänker på dom LOL!

sorry OT.

*asg* Får jag lov att bjuda på en? Kanske jag kan konvertera dig? Koooom... koooooom till mig...

Närå... *asg* Jag håller mig iaf borta från rökat. Jag vet att mitt psyke inte kan hantera sådant helt enkelt. Mina kära rökarvänner försöker få mig att ta E också... Enligt dom så kan man inte balla ur på E heller...

Men jag håller mig till mina Opiater där jag vet att jag är trygg jag Jag får inte ut något av den typen av droger... Inte min grej helt enkelt. Ett helt annat rus jag vill ha/behöver.

Men som ung sniffade jag kontaktlim varje dag. Tufft va! Då fick jag hallisar och på den tiden älskade jag det. Jag trodde ett tag att jag skulle bli LSD:are eller något när jag växte upp Kontaktlim var mitt liv på den tiden... Men Opiater har hela tiden funnits i bakhuvudet & det blev det också tillslut.
Citera
2007-10-18, 11:46
Bannlyst
Citat:
*asg* Får jag lov att bjuda på en? Kanske jag kan konvertera dig? Koooom... koooooom till mig...

Närå... *asg* Jag håller mig iaf borta från rökat. Jag vet att mitt psyke inte kan hantera sådant helt enkelt. Mina kära rökarvänner försöker få mig att ta E också... Enligt dom så kan man inte balla ur på E heller...

Men jag håller mig till mina Opiater där jag vet att jag är trygg jag Jag får inte ut något av den typen av droger... Inte min grej helt enkelt. Ett helt annat rus jag vill ha/behöver.

Men som ung sniffade jag kontaktlim varje dag. Tufft va! Då fick jag hallisar och på den tiden älskade jag det. Jag trodde ett tag att jag skulle bli LSD:are eller något när jag växte upp Kontaktlim var mitt liv på den tiden... Men Opiater har hela tiden funnits i bakhuvudet & det blev det också tillslut.

höhö, skall jag komma? ska ändå förbi stan och hämta en sak, kanske en sak som du oxå gillar

hursomhelst så tycker jag inte om E för jag mår så jävla kass efter iaf om det är E som är kassa men av dom som är av toppklass då är detokej.
Soft att du hitta nåt som får dig att må bra . riktigt bra. Själv så försöker jag hitta nåt som liknar cb idess lugnade effekt för min ekonomi inte klarar det längre
Citera
2011-07-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilatus
Jag förstår inte varför just cannabisrökare ska glorifiera sin drog så mycket. Räcker det inte med att uppskatta ruset och vara nöjd?

Det jämförs hela tiden med alkohol, andra droger eller tobak och alltid höjs cannabis till skyarna. Ingen har mått dåligt pga. cannabis, för aldrig kan det vara cannabisets fel ifall någon mår dåligt under ett rus, var det inte alkoholen så var personen psykiskt sjuk (förstås långt innan personen kom i kontakt med droger), eller så var det för att personen åt en kitkat förra tisdagen och den innehåller gifter. Alla vet att cannabis är harmlöst som en mors smekning.

Denna eviga förnekelse av negativa effekter är bisarr. Ok att det inte är den mest skadliga drogen på denna jord men jag är så förbannat trött på att drogen höjs till skyarna som mänsklighetens räddning, växtrikets messias.

Vissa argument är värre än andra, t ex. argumentet att drogen skulle vara bättre för att den kommer från naturen. Varför skulle det på något sätt vara bättre? Det finns hur många växter som helst som är dödliga. Att många nyttiga saker växer på träd och från marken är sant men det motsatta är verkligen inte det.

Om staten sprider missriktad skräckpropaganda utan grund är det här ju raka motsatsen och minst lika missledande och korkat. Två motpoler.

Ibland får jag för mig att det är samma grupp som står för alla dåliga ideal inom cannabiskulturen. Dräggen i mjukbyxor och luvtröja som aldrig arbetat hederligt eller läst en bok. Det är iofs bara fördomar.

Cannabisruset är mycket trevligt och mycket i kulturen runt cannabis är bra, men det är inte mer än en drog...
Man kan undra vad det är för läskig ingrediens i cannabis. Om en diktator ville ta över landet behövde den bara se till att låta staten ha monopol på att sälja det och sen uppmuntra alla att prova.
Sen blir alla tindrande zombies som är upptagna av att prata om cannabis och hur amazing det är.
Citera
2011-07-01, 15:44
Medlem
Man gör det för att man vill ha det lagligt! Lika bra att sprida våran "propaganda" till annat folk eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in