• 1
  • 2
2007-10-10, 23:59
Medlem
Har gjort en ny webblayout, så vill veta vad ni tycker om den.

http://itscouten.se/gfx/Scouthemsida.jpg

Kritik tack
Citera
2007-10-11, 00:06
Medlem
nat0ns avatar
gillade det mesta förutom loginrutan som kändes helt felplacerad..

skönt med layouts som utnyttjar mycket av utrymmet som faktiskt finns tillgängligt!
Citera
2007-10-11, 00:25
Medlem
Inte alls pjåkigt, men den lila bakgrundsfärgen har jag lite svårt för. Annars ser det bra ut.
Citera
2007-10-11, 00:26
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
skönt med layouts som utnyttjar mycket av utrymmet som faktiskt finns tillgängligt!

Visst är det skönt, om man har minst 1416px bred upplösning... Personligen kör jag 1600x1200 men vägrar maximera browsern. Jag kör den istället som ett "stående a4", ca 2/3 skärmbredd som mest, men det är mitt problem...

Jag vet dock många som kör 1280x1024 eller (usch) 1024x768.
Ta en titt på http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp, senast i januari körde 54% av surfarna 1024x768, endast 26% körde högre upplösning.

On topic: himla snygg design, men jag håller med om loginrutan
Citera
2007-10-11, 00:30
Medlem
otec_sates avatar
Är det tänkt att ramarna och innehållet ska vara skalbart beroende på storleken på webbfönstret? det finns ju en anledning till att man inte bör göra hemsidor som "utnyttjar mycket av utrymmet som faktiskt finns tillgängligt".

begrunda dessa siffror lite:
http://www.thecounter.com/stats/2007/October/res.php

Man får ju självklart avväga vad den tänkta målgruppen sitter på för upplösning, men det där kändes lite väl, eller?

edit: jaha, "försent"
Citera
2007-10-11, 00:35
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otec_sate
edit: jaha, "försent"

Mmm, fast din statistik var fräschare... min länk var från januari
Citera
2007-10-11, 00:36
Medlem
otec_sates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Mmm, fast din statistik var fräschare... min länk var från januari

Finns allt möjligt "kul" man kan gotta ner sig i på den där sidan. Att roas av statistik är kul och en aning perverst. -Jag vet.
Citera
2007-10-11, 01:07
Medlem
laukens avatar
Ser rent ut.. lite felplacerad loginruta som sagt men stiligt..
Citera
2007-10-11, 01:16
Medlem
devilfishs avatar
lite konstruktiv kritik

Lila och vitt fungerar bra ihop men jag hade nog valt en mer gråaktig lila som inte sticker lika mycket i ögonen.

Avståndet mellan länkarna i sidhuvudet borde vara större eller brytas av på nåt sätt.

Login-rutan känns felplacerad som sagt.

De vita rutorna kan ha rundade hörn likt flikarna ovanför.

Lite småjusteringar sen fungerar nog sidan bra.
Citera
2007-10-11, 02:33
Bannlyst
Färgerna är fina och ögonvänliga för mig iaf.
Login rutan ska du ta bort och flytta upp.
Sen har jag inget mer klagomål.
Citera
2007-10-11, 09:18
Bannlyst
Ser schysst ut, förutom login rutan och bilden där i bannern som ser lite ihoptryckt ut, skulle va skönare med lite mer "vuxen" bakgrundsfärg. Dessutom är texten vid logga oläslig, dvs den på dom konstiga språken

Annars riktigt nice.
Citera
2007-10-11, 20:56
Medlem
nivvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Visst är det skönt, om man har minst 1416px bred upplösning... Personligen kör jag 1600x1200 men vägrar maximera browsern. Jag kör den istället som ett "stående a4", ca 2/3 skärmbredd som mest, men det är mitt problem...

Jag vet dock många som kör 1280x1024 eller (usch) 1024x768.
Ta en titt på http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp, senast i januari körde 54% av surfarna 1024x768, endast 26% körde högre upplösning.

On topic: himla snygg design, men jag håller med om loginrutan

Haha, undrar hur det kan stämma, måste vara asiaterna som kör med små skärmar eller nåt o.O

OnT: Joo, den var fin, är inget fan av scouter eller deras verksamhet, men det hör väl inte hit. Håller med folk som påpekar loginrutan, sätt den i ett hörn istället. Blir nog enklare så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in