Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Hej bästa @Jultrollet
Jag undrar hur det står till med min goda trådkamrat och skribent ... ?
Hur har du haft det under den senaste tiden med dina Mag- och Tarm-besvär ... ?
Hur har du haft det med din sömn under den senaste tiden trots att sommarvärmen ibland har varit ganska
påfrestande ... ?
Hur har det varit med dina Kardiála problem under den senaste tiden som har gått ... ?
Har du fått någon ordning än på ditt dricksvatten så att du slipper ifrån dina Nauséa-besvär ... ?
Hur har det varit under den senaste tiden med dina tinnitus-problem ... ?
Får du oftast problem med din Kardiála funktion och tinnitusen i koppling till dina Mag- och Tarm-besvär ... ?
Mvh/@JokerMannen
Hej! Gott att se dig i tråden igen.
Ja, värmen var tidvis jobbig vad gäller sömnen men nu har det ju lugnat sig igen och det känns mycket bättre. Magen har i stort sett klarat sig bra men jag hade ett par anfall under en dag för en tid sedan. Mildare än tidigare så det känns som att det går åt rätt håll även där, för slipper dem helt gör jag nog aldrig men kan jag bli av med de värsta är jag tacksam ändå.
Det verkar som att hjärtat och tinnitusen ger värre symtom när tarmarna får sina skov men inte alltid. Jag blir inte riktigt klok på det där. Däremot har dina råd vad gäller avslappning, att ligga kvar och knapra på en skorpa, vila osv, gjort stor skillnad. Som jag sagt tidigare här i tråden har det varit många år med stress, oro och sorg, och då är det klart att det tar sin tid att läka allt igen.
Jag blev nyfiken på det där med din fråga om östrogenbrist och har läst på om det sedan sist.

Har aldrig hört att det kan orsaka både tinnitus, hjärtklappning, yrsel, balansproblem, illamående och - inte minst! - IBS. Är man kvinna i medelåldern eller äldre och har IBS som kanske startat nyligen eller blivit värre bör man kanske kolla upp det för att se om det finns hjälp att få. Man har tydligen östrogenreceptorer även i inneröronen och det kan stöka till det.