• 1
  • 2
2007-10-10, 15:32
Medlem
lillakanins avatar
jag r intresserad av vad andra har fr livsfilosofi. kan vad kul att f reda p vad mnniskor lever efter och kanske fr.
Sjlv r gillar jag att tro att andra egentligen vill vl, och r hjlpsamma, ven om det r dliga dagar ibland. kanske lite naivt, menmen det hjlper mig att hlla uppe humret. jag vill grna leva efter att man ska satsa 100% p allt man gillar, speciellt i krlek. ven om det nstan alltid gr t helvete. vad r eran filosofi?
Citera
2007-10-10, 15:38
Medlem
Dan-Banans avatar
Min livsfilosofi r att uppn ett godtagbart resultat med minsta mjliga anstrngning.
Jag njer mig alltid med det nst bsta, d det bsta brukar krva vldigt mycket mer arbete, och jag r en lat jvel.
Citera
2007-10-10, 15:56
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Min livsfilosofi r att uppn ett godtagbart resultat med minsta mjliga anstrngning.
Jag njer mig alltid med det nst bsta, d det bsta brukar krva vldigt mycket mer arbete, och jag r en lat jvel.

Mnniskan r lat och vill alltid vlja det enklaste vgarna, men dessvrre mste man hlla en balans och vid vissa tidpunkter jobba vldigt hrt detta fr att skerstlla sin livskvalitet p lngre sikt ...

JAg r sjlv lite som Dan-Banan, att jag fr strida lite med mig sjlv fr att f ngot gjort, fast jag har lite hgre ambitionsniver ...
Citera
2007-10-11, 04:14
Medlem
Reoshis avatar
Tja...

Mnniskan r 100% ego, dvs alla gr enbart saker fr sin egen skull. Vi kan gra andra tjnster, gra andra glada, ge pengar t vlgrenhet whatever, men vi gr allting fr att m bttre sjlva, dvs fr vr egen skull.
Mao gr vi allt fr att sjlva m bra, ven om detta ns genom att andra mr bra.
Vi har ingen fri vilja eftersom vi inte kan vlja vad vi vill vilja. Vi gr det vi vill, men vljer inte vad vi vill. Det styrs helt av knslor aka instinkt.

Det finns heller ingen mening i livet, vi lever och that's it. Ska man nu vara tvungen att ha en mening kan man se det som s att; Meningen med livet r att leva.

En dag dr man och dr tar det slut, och du kommer inte kunna reflektera ver ditt liv eller dd nr du r dd, det r som sagt slut dr. Finito. Du kommer allts inte kunna reflektera ver att det r slut heller, eftersom 'du' inte lngre existerar. Den elektrokemiska process vi kallar "medvetande" upphr, och drmed vr frmga att tnka, vara, eller vad man vill kalla det.

Angende krlek, eftersom TS tar upp det kan jag lika grna g in lite extra p det. Krlek ses som en drog, det gller ven hunger(mat). Hunger(mat) -> saknad(krlek)/abstinens(texheroin), Mtt -> tillfredstlld (hittade inget bttre stta tt fomulera mig.)
Mao r krlek, precis som allt annat vi vill t, en knsla som ger oss (vissa) tillfredstllelse.

Egentligen r ju abstinens en annan form av saknad, eller snarare saknad fr ngot annat r en drog. Men bda r saknad av ett rus, ett vlbefinnande, endorfiner. En drog r, precis som krlek etc, bara ett stt fr oss att komma t det dr trevliga endorfiner som gr oss glada.
Det gr ju egentligen se det som att endorfinet r drogen. Lite svrt att illegalisera (hur fan sger man?) lycka dock.

That's it, i think.
Citera
2007-10-11, 13:16
Medlem
Kheperas avatar
Jag r objektivist. Google it
Citera
2007-10-11, 18:18
Medlem
barbarapappas avatar
Jag tror att allt hnder av en orsak!
Citera
2007-10-12, 04:49
Medlem
r mer eller mindre objektivist.
Citera
2007-10-12, 08:29
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbarapappa
Jag tror att det finns en orsak till att allt hnder.
Citera
2007-10-12, 12:55
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
Jag tror att det finns en orsak till att allt hnder.
Lter som ngot taget ur Matrix .

Min egna filosofi baseras p vad jag tror r den sknaste knslan som finns. Knnslan av att inte bry sig. Nr man inte bryr sig frsvinner all oro, ngest och hat. Det r som ett universal ellexir.

Men samtidigt s lr livet g rtt dligt om man inte bryr sig om skolan, jobb och liknande. S man br anstrnga sig end.

Sammanfattat: "Gr ditt bsta utan att bry dig om resultatet". Kan man flja det s tror jag att man blir lycklig.
Citera
2007-10-12, 21:38
Medlem
julernsts avatar
"Det blir aldrig som man tnkt sig"

Visst blir det ibland precis som man tnkt sig, men i merparten av fallen s fr man sig en liten/stor verraskning bde p gott och ont.
Citera
2007-10-17, 16:44
Medlem
lillakanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTambourineMan
Lter som ngot taget ur Matrix .

Min egna filosofi baseras p vad jag tror r den sknaste knslan som finns. Knnslan av att inte bry sig. Nr man inte bryr sig frsvinner all oro, ngest och hat. Det r som ett universal ellexir.

Men samtidigt s lr livet g rtt dligt om man inte bryr sig om skolan, jobb och liknande. S man br anstrnga sig end.

Sammanfattat: "Gr ditt bsta utan att bry dig om resultatet". Kan man flja det s tror jag att man blir lycklig.

gillar din filosofi. sen finns det ju andra skna prylar att leva fr; multipla orgasmer,klarbl himmel,sitt nyfdda barn o mycket mera
Citera
2007-10-18, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barbarapappa

Saknar man hnder har det ofta en orsak.

De som saknar hnder blir dessutom mindre petiga...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in