2007-10-11, 12:50
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Om det nu är som någon nämde, att FIFA tar ut ett visst antal anfallare, ett visst antal mittfältare osv. Varför gör man det, e de helt dumma i huvudet? Det är ju för fan inte världens bästa anfallare, världens bästa mittfältare osv, som ska utses. Utan endast världens bästa spelare alla kategorier som ska utses.
.

Tänk till nu Einstein, dom behöver inte ta dom 25 bästa anfallarna för dom på plats 8-25 kommer inte vinna. Det räcker att ta dom 7 bästa istället. OK?

Om dom tar 7 bästa anfallarna, 7 bästa mittfältarna, 7 bästa backarna och 4 bästa målvakterna så är det verkligen årets spelare "alla kategorier" som kommer fram än 20st överflödiga anfallare i listan.
Citera
2007-10-11, 14:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcman
Där läste jag det. Kan för övrigt inte säga mer än att jag håller med bloggaren där. Zlatan har inte varit bra i mer än några månader under 2007.

Fast vad fan gör Cannavaro och Henry där? Sjukt ju
Well,
Zlatan blev av Gazzetta dello Sport framröstad till den överlägsna Serie A-vinnaren Inters mest betydelsefulla spelare, var det inte så?

Zlatan eller inte, att listan är ett skämt visas direkt av att Viera kom med på listan trots att han spelade ett halvdussin matcher för Inter förra året.
Citera
2007-10-11, 16:31
Medlem
Är väl inte så många som är seriösa när dom tycker Zlatan ska vara med på den där listan. 2007 innefattar ju förra årets CL-slutspel och avslutning på Serie A knappast någon succe för Zlatan.

Börjat denna säsongen bra -ja, men nej han är inte ett alternativ.

Att Totti inte är med är väl mer förvånande i så fall.
Citera
2007-10-11, 17:17
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1bean1
Är väl inte så många som är seriösa när dom tycker Zlatan ska vara med på den där listan. 2007 innefattar ju förra årets CL-slutspel och avslutning på Serie A knappast någon succe för Zlatan.

Börjat denna säsongen bra -ja, men nej han är inte ett alternativ.

Att Totti inte är med är väl mer förvånande i så fall.
Missade du helt inlägget över dig eller valde du att förtränga det? Det krävs inte något fotbollsöga för att se att han gjorde en strålande säsong. Den råkade bara ligga snäppet under "makalös" med lite färre mål gjorda än vanligt.

Denna extrema svacka som folk klipp-och-klistrar från aftonbladet är totalt fabricerad.
Citera
2007-10-11, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Skulle vilja lyfta fram John Terry och Andrea Pirlo, dom har presterat något enormt för sina klubblag och landslag!

Ja men Terry var ju skadad stora delar och var väl knappast "något mer än vanligt"
Citera
2007-10-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Missade du helt inlägget över dig eller valde du att förtränga det? Det krävs inte något fotbollsöga för att se att han gjorde en strålande säsong. Den råkade bara ligga snäppet under "makalös" med lite färre mål gjorda än vanligt.

Denna extrema svacka som folk klipp-och-klistrar från aftonbladet är totalt fabricerad.

Va? Zlatans målsnitt under 2007 är riktigt bra och hans bästa under hans tid i Italien.

Någon svacka har det väl inte talats om sedan säsongen 05/06?
Citera
2007-10-11, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Buffon är ju världens just nu överlägset bästa målvakt så att inte ha med honom hade ju varit riktigt konstigt...

Driver du med mig? Visst är Buffon en av de bästa målvakterna, absolut. Men att ta en målvakt från Serie B känns så jäkla fel. Liksom, hur svårt är det att imponera där? För det handlar ju trots allt om fjolårssäongen.
Citera
2007-10-11, 19:02
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Driver du med mig? Visst är Buffon en av de bästa målvakterna, absolut. Men att ta en målvakt från Serie B känns så jäkla fel. Liksom, hur svårt är det att imponera där? För det handlar ju trots allt om fjolårssäongen.
Prestationerna under 2007 är väl det de går efter?
Citera
2007-10-11, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Prestationerna under 2007 är väl det de går efter?

Är väl säsongen 06/07.
Citera
2007-10-11, 19:06
Medlem
Hela omröstningsprocessen känns så onödig då det enda alternativet är Messi, allt annat vore bara skrattretande.
Citera
2007-10-11, 19:07
Bannlyst
Trodde det här var något form av skämt.

För det första alla spelare som redan nämnts som varit mil från den form de brukar visa alternativt varit skadade alternativt både och (Henry, Eto'o, Nesta, Vieira etc.)

Vidare till de direkta tjänstefelen, som man inte, hur man än ser på det kan försvara.

Gianluigi Buffon.

JA, det är förmodligen världens bästa målvakt. MEN, killen spelade Serie B-fotboll och hans prestationer, hur bra han än var, på den nivån kan knappast vara någon merit i detta sammanhang.

Och så till det största, totalt oförklarliga, det som alltså inte på NÅGOT sätt kan förklaras.

Rafael Marquez.

Säkerhetsrisk som mittback och kass som defensiv mittfältare. Jag är helt jävla seriös när jag säger att Tobias Linderoth, Olof Mellberg, Petter Hanson och fan och hans moster är högre på min ranking.

Hur har man tänkt?

Hade jag varit ansvarig för denna omröstning så hade jag stoppat upp innan dess att listan kom ut och bett folk göra om den. Att ändra sin röst.

Hur många mål har Henry gjort sedan nyår? Klose? Vad har Vieira presterat sen han lämnade Arsenal? Eto'o var ruggig 2006 men har ju knappt gjort något under 2007.

Det är tre spelare som slåss om priset - Kaka (som givetvis kommer vinna det), Ronaldo och Messi.

Hade jag varit Zlatan, Villa, Totti, Rio, Fabregas, Vidic eller någon som haft en hyfsad säsong bakom mig så hade jag inte vetat om jag skulle skrattat eller gråtit.

Fan Afonsos 34 mål i Holland är en mycket större prestation än vad många andra gjort som är på listan, och nej jag hävdar inte att han därför skulle vara på listan.
Citera
2007-10-11, 19:10
Medlem
Emp-snubbes avatar
Problemet är jurymedlemmarna. Man kan inte tro att folk från länder utan tv ska kunna veta vad som försigår i europa. De kanske ser någon enstaka match under året och resten får de reda på på annat sätt. En kille hade tex en inhemsk stjärna på tredje plats. En kille som resten av världen inte ens hört talas om. Omröstningen förblir oseriös till schysta jurymedlemmar införs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in