2007-10-11, 19:11
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Tänk till nu Einstein, dom behöver inte ta dom 25 bästa anfallarna för dom på plats 8-25 kommer inte vinna. Det räcker att ta dom 7 bästa istället. OK?

Om dom tar 7 bästa anfallarna, 7 bästa mittfältarna, 7 bästa backarna och 4 bästa målvakterna så är det verkligen årets spelare "alla kategorier" som kommer fram än 20st överflödiga anfallare i listan.

Är det inte du som ska tänka till? Med "alla kategorier" menar jag bästa spelar totalt sett, skit i vilken position han spelar på. Säg att man har 10 anfallare som är helt outstanding, ska då man skita i 3 st bara för att man ska kvotera in någon halvt avdankad back eller mittfältare.
Citera
2007-10-11, 19:18
Medlem
jag tror messi blir den som vinner
Citera
2007-10-11, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rockerz
jag tror messi blir den som vinner

Men vem som helst fattar att Kaká vinner.
Citera
2007-10-11, 19:37
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Men vem som helst fattar att Kaká vinner.

Var inte så säker på det. Efter att ha sett vilka 30 som är nominerade så är jag beredd på det mesta.
Citera
2007-10-11, 19:49
Medlem
uniteders avatar
Jag har tidigare trott att det här var ett betydelsefullt (nåja) pris som faktiskt utsågs av folk med koll på världsfotbollen. Men jag får ändra uppfattning nu och itne bara p.g.a. Zlatans frånvaro (även om jag sett helt absurda kommentarer i den här tråden om att det hade varit ett skämt ifall Zlatan varit nominerad bla bla).

För det första, som så många redan konstaterat, är den här listan en uppräkning på spelarna som var bra kring 2005 (förutom Marquez då som väl aldrig varit topp 30 i världen?). Närmare hälften av spelarna har ju mest varit skadade och haft dålig form, helt enkelt inte presterat ett skit.

Och så har de lämnat en massa spelare utanför som mycket väl skulle kunna vara åtminstone topp 15, som Zlatan, Fabregas, Totti.. och så tycker jag det är både märkligt och tråkigt att inte Vidic är nominerad ifall det nu är så att de vill ha med några kandidater för varje plats.. Har svårt att se vilken mittback som gett ett stabilare intryck det senaste året..

Vinnaren lär ju dock inte påverkas av de här nomineringsmissarna, för det kommer såklart att stå mellan Kaka, Ronaldo, Messi och möjligtvis Drogba, där Kaka tar hem det på att han överglänste Ronaldo när de möttes i CL-semin.
Citera
2007-10-11, 19:53
Medlem
Vilken organisation ska man ha förtroende för egentligen?
FIFAs agerande är pinsamt och omdömeslöst.

Marquez... Jisses alltså
Citera
2007-10-12, 05:04
Bannlyst
Ren och skär skandal inget annat. Så, nästa ämne nästa diskussion tack.
Citera
2007-10-12, 09:20
Medlem
che_danis avatar
Messi "den nye Maradona" vinner eller borde vinna lätt, bara 20 år och redan världens bäste.

Riquelme? tyder nog på hans strålande spel i Copa América och Copa Libertadores, så det är väl inte så konstigt med det.
Han kom ju på 2:a plats i skytteligan i Copa America och Copa Libertadores, inte illa för en mittfältare!
Citera
2007-10-12, 11:41
Medlem
Jockegrillars avatar
Som någon skrev, var är Zidane?

Jadu, den här listan är verkligen katastrof. Fattar inte hur Henry tex kan vara med, han skulle ha vunnit för ett par år sen, men nu ska han verkligen inte ens vara nära listan.

Var är Fabregas? Totti? Zlatan? Kolo Toure?

Kaka eller Messi tar hem det här. Fast man vet ju aldrig, kan lika gärna bli Ronaldinho för att dem tycker synd om honom.
Citera
2007-10-12, 12:17
Medlem
Quorthons avatar
Jag kan lova att Messi inte kommer att vinna. Jag tycker inte heller att han skall göra det. Med största sannolikhet blir det Kaká.
Citera
2007-10-12, 13:19
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Jag kan lova att Messi inte kommer att vinna. Jag tycker inte heller att han skall göra det. Med största sannolikhet blir det Kaká.

Messi var ju absolut inte den bästa spelaren sett till hela säsongen Kaká och Ronaldo är det ju som slås om det och Kaká var bättre när det väl gällde.
10 mål i CL och dessutom vinnare med Milan bör ju räcka ganska långt.
Citera
2007-10-12, 16:31
Medlem
Angáende Ballon d Or

Jag tror pá kaka men han ár inte helt given, i Sydamerika háller man messi hógre efter hans spel i Copa America i sommras dár kaka var fránvarande sá han kan ta hem det pá sin prestation dár. Ska man vága prestationer mot varandra sá blir det IMO fórdel kaka men vem som vinner beror mycket pá hur man róstar i Sydamerika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in