2007-10-10, 11:22
Medlem
Carpe Diems avatar
Jag fick se detta tangentbor med stöd för flera språk.
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

Är det någon som har erfarenhet av detta?
Finns det andra liknade tangentbord?
Citera
2007-10-10, 15:21
Medlem
Fungerar bra, men vill du betala 1256.86€?
Citera
2007-10-10, 16:41
Medlem
m0gs avatar
Titta noga på Optimus och jämför med ditt svenska tangentbord så ser du att du ändå kommer behöva vänja dig med att vissa tangenter sitter på fel ställen.
Citera
2007-10-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0g
Titta noga på Optimus och jämför med ditt svenska tangentbord så ser du att du ändå kommer behöva vänja dig med att vissa tangenter sitter på fel ställen.

Configurator software allows for programming every button to reproduce a sequence of symbols (up to 256) and editing the image separately for each layout.

Borde inte det betyda att man kan kanske ställa om :"{';'[ dom knapparna *engelsk layout* till öäå ÖÄÅ?
Citera
2007-10-11, 09:27
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Fungerar bra, men vill du betala 1256.86€?
Nej, det är väl det som är problemet.
Vore kul om det fanns något liknande till ett lägre pris.
Citera
2007-10-11, 11:40
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Nej, det är väl det som är problemet.
Vore kul om det fanns något liknande till ett lägre pris.

nej, det finns stort sett ingenting ännu. Massproduktionen har inte kommit igång ännu och det finns även tveksamheter kring patent och en viss Medison-leverantör Valdi Ivanic som påstår sig ha patent på detta.
Citera
2007-10-11, 12:01
Medlem
yendors avatar
Annars är det ju förhållandevis lätt att lära sig var tangenterna befinner sig om det vara är Engensk språkig-Svensk språkig keymap.
azerty är dock ett riktigt helvete och jag kan inte för mitt liv förstå varför man placerar punkt där dom flesta andra vill ha "1".
Citera
2007-10-11, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Annars är det ju förhållandevis lätt att lära sig var tangenterna befinner sig om det vara är Engensk språkig-Svensk språkig keymap.
azerty är dock ett riktigt helvete och jag kan inte för mitt liv förstå varför man placerar punkt där dom flesta andra vill ha "1".
Poängen är väl inte Engelsk <=> Svensk utan att man kan få tillgång till olika special-bokstäver som används i vissa länder plus Kyrilliska alfabetet som används av ca. 300 miljoner människor.
Citera
2007-10-12, 09:18
Medlem
Carpe Diems avatar
Som sagt stöd för andra språk, t.ex. kyrilliska, hebreiska, arabiska mm
Men också stöd för speciella program t.ex photoshop, dreamveiwer etc.
Se dessa till exempel.
http://www.worldtechdevices.com/products.shtml

Visst vore det kul om man kunde få en "allt i ett" lösning till ett rimligt pris!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in