2007-10-10, 03:18
Medlem
Hej alla!
Jag är 20 år och har haft problem med svår smärta i armen efter en olycka. Jag har fått Tradolan utskrivet och det fungerar bra och nu har jag sakta men säkert minskat dosen.

En sak när jag märkt dock när jag tagit tabletten är att jag kan ha sex en mycket längre tid varje tillfälle. Är detta en tillfällighet eller beror det som jag misstänker på tabletten? Det har varit lika bra sex så på det sättet har jag inte märkt att jag fått försämrad njutning som man kan tänka sig eftersom det är tabletter för att lindra smärtor och då kanske också sköna känslor.

Medicineringen lindrar inte sköna känslor vad jag har märkt iaf. Det kan ju också vara så att jag inte tänker på mig själv nu när jag kan hålla på mycket längre och istället fokuserar på hur skönt tjejen har det och i själva verket glömmer bort att jag känner mindre vällust. Jag vet inte, jag bara spekulerar.

Tacksam för svar på de diffusa frågor jag ändå ställde.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2007-10-10, 04:02
Bannlyst
När jag käkade tramadol var det omöjligt för mig att komma. En gång hade jag sex med en brud 4 gånger under loppet av 4-5 timmar men jag lyckades aldrig att ejakulera. Vi fick avsluta det hela pga att hon blev öm mot slutet. Varför det är så har jag dock ingen aning om.
Citera
2007-10-10, 09:57
Medlem
nkwtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Hej alla!
Jag är 20 år och har haft problem med svår smärta i armen efter en olycka. Jag har fått Tradolan utskrivet och det fungerar bra och nu har jag sakta men säkert minskat dosen.

En sak när jag märkt dock när jag tagit tabletten är att jag kan ha sex en mycket längre tid varje tillfälle. Är detta en tillfällighet eller beror det som jag misstänker på tabletten? Det har varit lika bra sex så på det sättet har jag inte märkt att jag fått försämrad njutning som man kan tänka sig eftersom det är tabletter för att lindra smärtor och då kanske också sköna känslor.

Medicineringen lindrar inte sköna känslor vad jag har märkt iaf. Det kan ju också vara så att jag inte tänker på mig själv nu när jag kan hålla på mycket längre och istället fokuserar på hur skönt tjejen har det och i själva verket glömmer bort att jag känner mindre vällust. Jag vet inte, jag bara spekulerar.

Tacksam för svar på de diffusa frågor jag ändå ställde.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Låt det inte bli en vana att käka Tradolan dock, det ska vara skitjobbigt att sluta med det sen isf vad jag har hört (mao. käka bara så länge du har ont!)...
Citera
2007-10-10, 19:02
Medlem
klybans avatar
Bara lite dosminskning förändringar är jobbiga som faan också.

Det kan jag intyga :/
Citera
2007-10-10, 20:05
Medlem
Puffs avatar
Det var en biverkning jag inte hört talas om tidigare (jag har behandlat patienter med tramadolpreparat i åtminstone 10 år), finns ej heller i FASS. Du bör tala med din läkare så att h*n kan anmäla biverkningen.
Citera
2007-10-11, 00:15
Medlem
Kowalskis avatar
Jag har missbrukat Tramadol, på höga doser.
För mig var det omöjligt att 'komma' då jag låg på stora doser.. Visst gick väl på mindre doser. Men man vart ju mindre känslig o fick tjack-balle occasionally. Jag åt oftast mellan 0,5-1,5g tram/dag (10-30st 50mg tabletter)
Tramadol = light-tjack (amfetamin), för mig iaf, en del blir sänkta av det, det är ju en opioid, Jag vart speedad.
Citera
2007-10-11, 00:30
Medlem
Mr Gs avatar
Låter konstigt det TS säger. För mig är det som för dom andra i tråden....tar jag Tramadol funkar bananen inte riktigt som jag tänkt mig. Är inte missbrukare, utan tar det för smärtor i armen från och till.
Citera
2007-10-11, 00:32
Medlem
Lumlums avatar
Tramadol är ett elände och jag är rätt övertygad om att vi kommer se en explosion inom dom närmaste åren av problematiskt missbruk och allvarliga problem med utsättning av dom här preparaten. Kombinationen av traditionella opioid-egenskaper och ectasy liknande egenskaper i kombination är förödande us missbrukssynpunkt. Detta gäller dessutom ett icke oansenligt antal patienter som har fått det utskrivet från början mot smärta och sedan fastnat i överkonsumtion!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in