2007-10-09, 21:23
Medlem
r det sant att Vista inte bara kollar upp om man har piratkopierad Windows Vista, utan ven ocks andra program, t.ex. Officepaketet och snt?

Vad r det vrsta som kan hnda om man har originalwindows, men kr med brnnda program?

Vad jag har frsttt s knackar de p din drr om man har fake Windows Vista, men nn har hackat det nu Dock har jag original nd.
Citera
2007-10-09, 21:31
Medlem
Spejnars avatar
Ja SS-MS kommer och knackar p din drr, sen avrttar dem dig, att anvnda piratkoperiat vista/officer = avrttning, det str p internet s d r det sant.
Citera
2007-10-09, 21:33
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Ja SS-MS kommer och knackar p din drr, sen avrttar dem dig, att anvnda piratkoperiat vista/officer = avrttning, det str p internet s d r det sant.

Nog fr att trdskaparen r naiv men ditt svar r ju inte direkt givande.

Till TS:
Att M$ skulle komma och knacka p din drr kommer aldrig att hnda, s det behver du inte vara orolig fr.
Citera
2007-10-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar

Nej, allts, jag har orginalVista, men det r en snubbe som brukar hjlpa oss med datorer som sger att man inte kan ha crackade program i Vista. T.ex. Officepaketet.
Citera
2007-10-09, 23:40
Medlem
fungerar fin fint med crackat office kr sjlv med crackat vista och office 2007 har gjort de i ett halv r nu typ inte ett enda problem =)
Citera
2007-10-09, 23:55
Medlem
Okej, det lter bra

Det hade vl typ varit olagligt av Microsoft att kolla folks datorer om de har crackat eller en okta cd-key? Nn integritet mste man vl nd f ha?

Jag m vara efterbliven, men vad jag har frsttt s kan de inte se om man har crackade program i Vista, t.ex. Office. Dremot kan/kunde de se om man har crackat Vista, men att chansen nd var minimal fr att bli bustad.
Citera
2007-10-10, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dunderolga
Okej, det lter bra

Det hade vl typ varit olagligt av Microsoft att kolla folks datorer om de har crackat eller en okta cd-key? Nn integritet mste man vl nd f ha?

Jag m vara efterbliven, men vad jag har frsttt s kan de inte se om man har crackade program i Vista, t.ex. Office. Dremot kan/kunde de se om man har crackat Vista, men att chansen nd var minimal fr att bli bustad.

Verkar stmma helt och hllet.
Citera
2007-10-10, 23:30
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Okej, det lter bra

MS kollar redan din cdkey till Windows varje gng du kr Windowsupdate
Ls mer om det hr
http://www.microsoft.com/genuine/Fac...displaylang=sv

Har vldigt svrt att tro att det finns nn lag som hindrar dom ifrn det..

Citat:

MS skulle kunna pusha ut ett program som kollar din cdkey till Office via Windowsupdate.
Detta r dock bara vad MS tekniskt skulle kunna gra, att dom verkligen skulle frska med detta inom den nrmaste tiden r hgst osannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in