Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-15, 21:18
  #25
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish_psycho
Hej alla glada livsnjutare.
Det är så att jag håller på med ett litterärt projekt där huvudrollsinnehavaren är kokainist.
Har därför ett antal frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på.


Citat:
1: Hur blir man? Skulle gärna få läsa lite tripprapporter och liknande. Vad jag vill veta först och främst är hur man blir i huvet, hur man känner sig helt enkelt. Vad man ser och hur det ser ut, och hur man fungerar i sociala sammanhang. Hur blir man i sinnet? (glad/ledsen/arg/party2000/finch-i-american-pie-djup?)

Välmående, stirrig, pratar fort/hackigt, smaskar med munnen och tuggar.

Citat:
2: Hur gör man? Snortar man det med båda borrarna eller bara ena? Vad gör det för skillnad? Hur känns det dagen/dagarna efteråt? Kan man ta koks på annat sätt (hur funkar det där med att gnida in det i tandköttet?)

Ta upp två linor. Ta den ena i högra näsborren och den andra i vänstra. Gnider du det mot tandköttet domnar det bort. Inte helt, men det är avdomnat.

Citat:
3: Hur mycket behöver en kokainist för en kväll?

0.8 gram.

Citat:
4: Koks och alkohol, hur funkar det och vad är skillnaden mellan att supa på koks och att bara ta koks eller supa?

Det är mycket bättre att blanda. Supa för sig kan vara trist - kola för sig är sämre. Tillsammans kombinerar man det fysiska välbefinnandet, självsäkerheten och pratsamheten från båda drogerna.

Citat:
5: Hur mår man dagen efter? Får man något sorts sug efter socker eller fett eller liknande? (Motsvarande bakfyllepizzan och femton liter pepsi twist som är min enda utväg ur ångesten )

Inte så bra.

Citat:
6: Kan man blanda ut det? Hört att endel koks är orent och utblandat med laxermedel för att få det att verka mer? Effekter?

Man blandar inte ut det själv...

Citat:
7: Vad kostar det around the world?

Mellan 10 och 1500 kronor per gram.

Citat:
8: Hur lång tid tar det att knarka sönder näsan? Man har ju hört om folk som snortat så mkt att drogerna har frätt sönder vävnaderna och gjort extra hål i näsan... kan det verkligen bli så?

Sju år.
Citera
2007-10-17, 17:10
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Sju år.

Hahaha
Citera
2007-10-17, 18:14
  #27
Medlem
Jag läser gärna boken, eller åtminstone det stycket där du beskrivit koksruset ^^
PM:a mig så får du min mailadress, om du nu vill ge ut din text till mig.
Jag kan i allmänhet komma med kritik på vad du skrivit. Det är lättare att peka och säga "det där stämmer inte" än att beskriva ruset i detalj.

//BaraOrd
Citera
2007-10-17, 18:30
  #28
Medlem
Gronabuddahs avatar
Ja skulle vilja fylla ut frågeformuläret,

Va är de för människor som anväder koks?
Och varför är kokain(här i sverige) kopplat till stureplan?
Citera
2007-10-17, 20:23
  #29
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Ja skulle vilja fylla ut frågeformuläret,

Va är de för människor som anväder koks?
Och varför är kokain(här i sverige) kopplat till stureplan?


1. Rika människor.
2. För att rika människor hänger där.


Är du beroende och behöver ta koks varje dag så kan du räkna med utgifter på 20-30.000 Kronor i månaden och tänk då att du även måste överleva (Mat, boende, flickvänner m.m)
Citera
2007-10-17, 20:26
  #30
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBW
1. Rika människor.
2. För att rika människor hänger där.


Är du beroende och behöver ta koks varje dag så kan du räkna med utgifter på 20-30.000 Kronor i månaden och tänk då att du även måste överleva (Mat, boende, flickvänner m.m)

Igentligen.. tror du de sitter i pengarna.?
Citera
2010-09-22, 02:11
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedish_psycho
Hej alla glada livsnjutare.
Det är så att jag håller på med ett litterärt projekt där huvudrollsinnehavaren är kokainist.
Har därför ett antal frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på.

1: Hur blir man? Skulle gärna få läsa lite tripprapporter och liknande. Vad jag vill veta först och främst är hur man blir i huvet, hur man känner sig helt enkelt. Vad man ser och hur det ser ut, och hur man fungerar i sociala sammanhang. Hur blir man i sinnet? (glad/ledsen/arg/party2000/finch-i-american-pie-djup?)

2: Hur gör man? Snortar man det med båda borrarna eller bara ena? Vad gör det för skillnad? Hur känns det dagen/dagarna efteråt? Kan man ta koks på annat sätt (hur funkar det där med att gnida in det i tandköttet?)

3: Hur mycket behöver en kokainist för en kväll?

4: Koks och alkohol, hur funkar det och vad är skillnaden mellan att supa på koks och att bara ta koks eller supa?

5: Hur mår man dagen efter? Får man något sorts sug efter socker eller fett eller liknande? (Motsvarande bakfyllepizzan och femton liter pepsi twist som är min enda utväg ur ångesten )

6: Kan man blanda ut det? Hört att endel koks är orent och utblandat med laxermedel för att få det att verka mer? Effekter?

7: Vad kostar det around the world?

8: Hur lång tid tar det att knarka sönder näsan? Man har ju hört om folk som snortat så mkt att drogerna har frätt sönder vävnaderna och gjort extra hål i näsan... kan det verkligen bli så?

Tack på förhand, gentlemän!
/ Oinvigd


1. Du känner dig som vanligt bara att allt känns perfekt, alla gillar dig tror du. Du tänker i andra banor, saker du har haft ångest över tidigare är skit samma typ, man mår sjukt bra. All press försvinner från dig också, du känner inge behov av att göra saker du inte gillar och om du tex vill prata med en snygg tjej gör du bara det utan problem. Ska försöka plussa ihop allt nu (Ingen hunger/ Massa energi + nykär + din födelsedag + social + glad + vad som än händer på kvällen så har du alltid något att komma tbx till.. även fast du inte har det.. får bli mer kola isåfall)

2. Jag hade svårt för tekniken i början, några g gick till spillo då jag inte kände av något. Men efter ett tag så gör man rätt, be någon vissa för dig :P Sen tar det ett tag innan du förstår de sköna med drogen också. När du gnuggar domnar bara din käft av, skit nice när du röker

3. En nybörjare kan köra 0,2-0,5 om dem festar, torskar behöver ju ca 4-5 g om dagen när dem bara ska till jobbet så det är olika, från person till person. Du behöver mer och mer och mer och mer... osv...(En viktig sak du ska tänka på är att när du väl är hög och har mer kola på dig, så kommer det gå åt, det är inte som att ta en öl och spara resten i kylen, har du mer kola så kör du allt

4. Om du är sjukt full och drar kola efter det så känner du dig nykter direkt. Fast så är det ju inte i teorin prova dig fram

5. Beror på, ibland mår man helt vanligt, fast vanligtvis har man sjuk ångest, en ångest som slår de mesta faktiskt. Tänk dig själv, du är kungen dagen innan jag gör vad du vill, dagen efter mår du sämre än vad du gör i nyktert tillstånd. Det är en lång nedförsbacke... Se till att äta under ruset även om du inte vill det. Men i början så känner man typ inget

6. Du kan, men gör det inte, ju renare kokain desto skönare blire dagen efter. Det är oftast skiten dem blandar ut med som gör att man mår dåligt av kolan eller att effekten inte blir lika skön som förut

7. Sverige 800-1200kr /g Colombia 50kr /g

8. Man dör nog innan det händer, har inte sett de live
Citera
2010-09-22, 02:45
  #32
Medlem
500mgs avatar
läs FAQ
Citera
2010-09-22, 08:17
  #33
Avstängd
Solsystemets avatar
Man blir odödlig, som Al Pacino i scarface, man kan bli skjuten av 30+ patroner från automatkarbiner och ändå står man upp, man an också bli häftig, som sturebratsen, de blir jättehäftiga, och vågar ta kontakt med främmande människor, sen svär man mycket också eftersom kokain slår ut vett o etikett,
Citera
2010-09-22, 08:43
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedish_psycho
Hej alla glada livsnjutare.
Det är så att jag håller på med ett litterärt projekt där huvudrollsinnehavaren är kokainist.
Har därför ett antal frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på.

1: Hur blir man? Skulle gärna få läsa lite tripprapporter och liknande. Vad jag vill veta först och främst är hur man blir i huvet, hur man känner sig helt enkelt. Vad man ser och hur det ser ut, och hur man fungerar i sociala sammanhang. Hur blir man i sinnet? (glad/ledsen/arg/party2000/finch-i-american-pie-djup?)

2: Hur gör man? Snortar man det med båda borrarna eller bara ena? Vad gör det för skillnad? Hur känns det dagen/dagarna efteråt? Kan man ta koks på annat sätt (hur funkar det där med att gnida in det i tandköttet?)

3: Hur mycket behöver en kokainist för en kväll?

4: Koks och alkohol, hur funkar det och vad är skillnaden mellan att supa på koks och att bara ta koks eller supa?

5: Hur mår man dagen efter? Får man något sorts sug efter socker eller fett eller liknande? (Motsvarande bakfyllepizzan och femton liter pepsi twist som är min enda utväg ur ångesten )

6: Kan man blanda ut det? Hört att endel koks är orent och utblandat med laxermedel för att få det att verka mer? Effekter?

7: Vad kostar det around the world?

8: Hur lång tid tar det att knarka sönder näsan? Man har ju hört om folk som snortat så mkt att drogerna har frätt sönder vävnaderna och gjort extra hål i näsan... kan det verkligen bli så?

Tack på förhand, gentlemän!
/ Oinvigd


1. Kokain är partydrog all time perfekt på festen och krogen, Kokain ger dig ett fy helvetets självförtroende. Du blir exremt social och kan prata hem vilken tjej som helst. Pupillerna blir utvidgade. Du känner dig som party kungen nr 1. : )

2. Tror inte det spelar så stor roll hur du snortar det, Men har läst om folk som snortar i vardera borre 50/50 av linan. Dagen efter får du AT men den kan minskas om du äter/sover/dricker tillräckligt.

3. Hur långt är ett snöre? Detta är självklart väldigt personligt vissa kanske bara behöver 200-300mg, medans vissa suger i sig 800mg.. Något du själv får kolla kalllas tolerans.

4. Är du full blir du nykter av kok's. Men har läst om att många dricker för drickas skull och endel kan känna av lite extra rus av kokset genom att dricka när ruset börja dala. Ganska smart att dricka när du har tagit kok's eftersom folk kommer börja undra varför den "nyktra killen" på festen pratar mest

5. Det är också olika.. läs *2

6. Ja det mesta som cirkulerar på gatan är utbankat. Dock med vad vet man ju oftast inte. Det andra har jag inget svar på.

7. Är precis beroende på vart du kommer, Men här omkring 600-1000/g, Men beror ju precis på.

8. Klart det kan bli så.. Men då gäller nog ett ganska långt och intensivt MISSBRUK. Tänk dig att du sitter o slår dig själv på armen väldigt väldigt länge först blir du röd, Sen blå, sen gul, sen lila osv


Nu är jag inte någon kokainist men har läst en del om ämnet, Hoppas det var till någon hjälp! Finns nog en hel del tripp rapporter och faqs här använd sök funktionen Mvh
Citera
2010-09-22, 09:25
  #35
Medlem
kimztahs avatar
Du kan ju börja med att läsa FAQ för koks?
Citera
2010-09-22, 14:40
  #36
Medlem
Tycker bara det är så jävla onödigt att lägga en kommentar som LÄS FAQ, orkar man skriva läs faq kan man väl lika bra skriva svar till TS? Står inget om hur man känner sig dagen efter på faq bara biverkningarna som kommer efter ett tag...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback