• 1
  • 2
2007-10-09, 17:03
Bannlyst
Jag vill testa att koppla in min dator i en Philips 28 tummare(ej HD, platt osv.). Nu r frgan vad jag behver fr kabel?

Testade min brors kabel in till hans HD-tv men det fungerade inte. Vill helst ha en kabel som funkar p min tv.

Vet att det r brist p information i texten men vet inte riktigt vad ni behver veta om min dator och tv fr att hjlpa mig?
Citera
2007-10-09, 17:49
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Jag vill testa att koppla in min dator i en Philips 28 tummare(ej HD, platt osv.). Nu r frgan vad jag behver fr kabel?

Testade min brors kabel in till hans HD-tv men det fungerade inte. Vill helst ha en kabel som funkar p min tv.

Vet att det r brist p information i texten men vet inte riktigt vad ni behver veta om min dator och tv fr att hjlpa mig?

Vad har du fr grafikkort, ingngar-utgngar p kortet och ingngar-utgngar p TV-apparaten.
Citera
2007-10-09, 17:51
Medlem
Stiffmeisters avatar
Vad har du fr videoutgngar p datorn och vad har du fr videoingngar p tvn?

Brja dr s blir det lttare att hjlpa dig.
Citera
2007-10-09, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Vad har du fr videoutgngar p datorn och vad har du fr videoingngar p tvn?

Brja dr s blir det lttare att hjlpa dig.

P tv har jag det vanliga, scart osv. men p datordelen .. skulle en bild va till ngon hjlp? Fall jag tar en p baksidan av datorn?
Citera
2007-10-09, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
Vad har du fr grafikkort, ingngar-utgngar p kortet och ingngar-utgngar p TV-apparaten.

Grafikkortet r NVIDIA Geforce, vet ej vilket och hur man kollar hur mnga utgngar-ingngar som finns p det.
Citera
2007-10-09, 18:58
Medlem
Gimcors avatar
Jag gissar p att du har ett sdan uttag p ditt grafikkort.
http://techpubs.sgi.com/library/dyna...es/s.video.gif
D r det bara att kpa en s-videosladd och en scart adapter som har ingng fr s-video.
Citera
2007-10-09, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gimcor
Jag gissar p att du har ett sdan uttag p ditt grafikkort.
http://techpubs.sgi.com/library/dyna...es/s.video.gif
D r det bara att kpa en s-videosladd och en scart adapter som har ingng fr s-video.

Dr har vi den:
http://img228.imageshack.us/img228/8448/dsc05571hh8.jpg

Gissar p att det r den lilla svarta lngst ner, dr det str jtte suddigt: TV -out eller liknande. r det allts en sdan sladd som gller?
Citera
2007-10-09, 19:57
Medlem
FL10s avatar
Det r en S-videoutgng du har dr. s du behver en S-videosladd och en ingng fr sladden p din TV. Man kan kpa en adapter om man inte har en s-video ingng p sin TV.
Citera
2007-10-09, 19:59
Medlem
Butchers avatar
Lnar trden lite. Jag kan koppla datorn till tvn med HDMI-sladd. Bilden fungerar, men fr fortfarande kra ljudet p datorn. Hur gr man fr att ven frflytta ljudet till TVn, r det ens mjligt?
Citera
2007-10-09, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
Det r en S-videoutgng du har dr. s du behver en S-videosladd och en ingng fr sladden p din TV. Man kan kpa en adapter om man inte har en s-video ingng p sin TV.

tackar, d blir det att kpa en sn direkt. Vet ngon var det finns billigast? (Sjlva sladden allts)

Hnvisa grna till vilken det r fr jag hittar tusentals olika.
Citera
2007-10-09, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butcher
Lnar trden lite. Jag kan koppla datorn till tvn med HDMI-sladd. Bilden fungerar, men fr fortfarande kra ljudet p datorn. Hur gr man fr att ven frflytta ljudet till TVn, r det ens mjligt?

Undrar ocks det. Men borde det inte vara s simpelt som att ta audio out och koppla till tv:n?
Citera
2007-10-09, 20:03
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Undrar ocks det. Men borde det itne vara s simpelt som att ta audio out och koppla till tv:n?

Har dock hrt att HDMI-sladd ska vara det enda som krvs fr att frflytta bde bild och ljud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in