• 1
  • 2
2007-10-09, 17:03
Bannlyst
Jag vill testa att koppla in min dator i en Philips 28 tummare(ej HD, platt osv.). Nu är frågan vad jag behöver för kabel?

Testade min brors kabel in till hans HD-tv men det fungerade inte. Vill helst ha en kabel som funkar på min tv.

Vet att det är brist på information i texten men vet inte riktigt vad ni behöver veta om min dator och tv för att hjälpa mig?
Citera
2007-10-09, 17:49
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Jag vill testa att koppla in min dator i en Philips 28 tummare(ej HD, platt osv.). Nu är frågan vad jag behöver för kabel?

Testade min brors kabel in till hans HD-tv men det fungerade inte. Vill helst ha en kabel som funkar på min tv.

Vet att det är brist på information i texten men vet inte riktigt vad ni behöver veta om min dator och tv för att hjälpa mig?

Vad har du för grafikkort, ingångar-utgångar på kortet och ingångar-utgångar på TV-apparaten.
Citera
2007-10-09, 17:51
Medlem
Stiffmeisters avatar
Vad har du för videoutgångar på datorn och vad har du för videoingångar på tvn?

Börja där så blir det lättare att hjälpa dig.
Citera
2007-10-09, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Vad har du för videoutgångar på datorn och vad har du för videoingångar på tvn?

Börja där så blir det lättare att hjälpa dig.

På tv har jag det vanliga, scart osv. men på datordelen .. skulle en bild va till någon hjälp? Fall jag tar en på baksidan av datorn?
Citera
2007-10-09, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
Vad har du för grafikkort, ingångar-utgångar på kortet och ingångar-utgångar på TV-apparaten.

Grafikkortet är NVIDIA Geforce, vet ej vilket och hur man kollar hur många utgångar-ingångar som finns på det.
Citera
2007-10-09, 18:58
Medlem
Gimcors avatar
Jag gissar på att du har ett sådan uttag på ditt grafikkort.
http://techpubs.sgi.com/library/dyna...es/s.video.gif
Då är det bara att köpa en s-videosladd och en scart adapter som har ingång för s-video.
Citera
2007-10-09, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gimcor
Jag gissar på att du har ett sådan uttag på ditt grafikkort.
http://techpubs.sgi.com/library/dyna...es/s.video.gif
Då är det bara att köpa en s-videosladd och en scart adapter som har ingång för s-video.

Där har vi den:
http://img228.imageshack.us/img228/8448/dsc05571hh8.jpg

Gissar på att det är den lilla svarta längst ner, där det står jätte suddigt: TV -out eller liknande. Är det alltså en sådan sladd som gäller?
Citera
2007-10-09, 19:57
Medlem
FL10s avatar
Det är en S-videoutgång du har där. så du behöver en S-videosladd och en ingång för sladden på din TV. Man kan köpa en adapter om man inte har en s-video ingång på sin TV.
Citera
2007-10-09, 19:59
Medlem
Butchers avatar
Lånar tråden lite. Jag kan koppla datorn till tvn med HDMI-sladd. Bilden fungerar, men får fortfarande köra ljudet på datorn. Hur gör man för att även förflytta ljudet till TVn, är det ens möjligt?
Citera
2007-10-09, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
Det är en S-videoutgång du har där. så du behöver en S-videosladd och en ingång för sladden på din TV. Man kan köpa en adapter om man inte har en s-video ingång på sin TV.

tackar, då blir det att köpa en sån direkt. Vet någon var det finns billigast? (Själva sladden alltså)

Hänvisa gärna till vilken det är för jag hittar tusentals olika.
Citera
2007-10-09, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butcher
Lånar tråden lite. Jag kan koppla datorn till tvn med HDMI-sladd. Bilden fungerar, men får fortfarande köra ljudet på datorn. Hur gör man för att även förflytta ljudet till TVn, är det ens möjligt?

Undrar också det. Men borde det inte vara så simpelt som att ta audio out och koppla till tv:n?
Citera
2007-10-09, 20:03
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Undrar också det. Men borde det itne vara så simpelt som att ta audio out och koppla till tv:n?

Har dock hört att HDMI-sladd ska vara det enda som krävs för att förflytta både bild och ljud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in