2010-09-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1

Du menar att det mest är snack på öppen? På slutna så smäller det väl på allvar när det väl smäller som jag förstått det.

vet inte hur det e på öppna anstalter.... men du kan ge dig fan på att det inte blir en "man mot man" fight på tyngre anstalter.... blir du osams me en intagen så kommer den intagne försöka göra dig osams me de andra genom förtal o skitsnack.... me tanke på att majoriteten på svenska anstalter har invandrarbakgrund så blir det "fegisfight".... jag satt 9 mån. i sträck på ISOL efter en riktigt ruggig fight... fast jag bara försvarat mig...

mv.T
Citera
2010-09-21, 00:00
Bannlyst
Det finns två typer av fängelser. Riktiga och svenska.

Detta fick jag lära mig efter 7 års isolering i Kina.

Den 6 januari 1997 vid tidig ålder befann jag mig i Tokyo, på väg mot den kinesiska staden Wuxi med orsak affärer. Detta blev början på 7 års mörker i ett fängelse, någonstans, i någonstans. Vet fortfarande inte än i dag var jag befann mig. Kommer nu förbli så. Tack och lov.
Citera
2010-09-21, 01:48
Medlem
Liiite mer än så kan du väl skriva? Vore grymt intressant att läsa en mer ingående berättelse.
Citera
2010-09-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimoBoll
Det finns två typer av fängelser. Riktiga och svenska.

Detta fick jag lära mig efter 7 års isolering i Kina.

Den 6 januari 1997 vid tidig ålder befann jag mig i Tokyo, på väg mot den kinesiska staden Wuxi med orsak affärer. Detta blev början på 7 års mörker i ett fängelse, någonstans, i någonstans. Vet fortfarande inte än i dag var jag befann mig. Kommer nu förbli så. Tack och lov.

vore intressant om du berättade lite mera... typ vad för brott du satt för , hur det var i fängelset , mm

mvh.T
Citera
2010-09-22, 12:08
Avslutad
Jag skulle inte klara av tid på en mer säkerhetsklassad anstalt där det inte finns några friheter. Sen tycker jag fängelsemiljön verkar så jävla tråkig, det finns inga uteserveringar där man sitter i sköna soffor och blickar ut över havet, det serveras heller ingen alkohol. Vad finns det att göra därinne? Själv spelar jag mycket golf och skulle inte klara mig utan det, men det är väl bara att glömma .

De bilder jag sett från TV, från de tyngre anstalterna vittnar om tomma och kala miljöer, tittar man ut genom fönstret så ser man bara en jävla betongmur. Det är knappast något som jag skulle acceptera. Sen är jag beroende av att kunna ha en dator, sitta och surfta, sova och träna när jag känner för. Inte nog med det så vill jag tjäna pengar när jag arbetar, men man får inte speciellt mycket betalt på kåken.

Jag tror inte att jag skulle klara en dag utan att bryta ihop . Hur lång tid tar det att vänja sig om man tex är en random snubbe som blir oskyldigt anklagad, åker dit och sedan hamnar i helvetet, måste kännas otroligt psykiskt jobbigt. Sen de där förbannat små rummen man har också, sängarna ser inge vidare ut.
Citera
2010-09-22, 13:11
Medlem
Timpsiiis avatar
Vilka är de största nackdelarna med att sitta i ett svenskt fängelse?
Citera
2010-09-22, 15:39
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
vore intressant om du berättade lite mera... typ vad för brott du satt för , hur det var i fängelset , mm

mvh.T
tomoboll försökte smuggla ut kinesiska pingstbollar till Sverige. idrotts spionage är ett allvarligt brott i kina.
Citera
2010-09-22, 15:50
Medlem
Azphyxias avatar
Intressant tråd!

Fråga -

Vad betyder "Flagga på efter inlåsning"? Ja alltså, inlåsning förstår jag ju men just "flagga på"?
Drog relaterat?
Citera
2010-09-22, 16:39
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Intressant tråd!

Fråga -

Vad betyder "Flagga på efter inlåsning"? Ja alltså, inlåsning förstår jag ju men just "flagga på"?
Drog relaterat?
Att man kallar på pliten..
Citera
2010-09-22, 17:04
Bannlyst
Lite off här men va händer med folk när de kommer ut i samhället? Får såna människor jobb, blir de extra diskriminerade , soc bidrag?
Citera
2010-09-22, 17:07
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Att man kallar på pliten..

Okey! Kan tänka mig en uppsjö anledningar till detta, samtidigt som det inte är helt glasklart.

Aja, tack för svar.
Citera
2010-09-22, 18:35
Bannlyst
Har ingen erfarenhet från fängelse men däremot lång mycket erfarenhet av arrestcell och häktet. Att sitta i arresten kortfattat får dina själlvmordstankar att komma fram och om du blir häktad efter så känns häktet som ett paradis iaf första veckan. Men efter ett tag där så är det lika mycket helvete. Oro, ångest, skam-känslor ja allt sånt skit som får en att slå huvet i väggen och slå på dörrar kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in