2011-10-08, 02:41
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinnerByBirth
Jag är 20, fyller 21 om en månad, och väntar rättegång.

Åtal
Grov misshandel(Högg en snubbe i hals och ansikte med trasig glasflaska).
Olaga hot och våld mot tjänsteman.(Sparkade till snuten, sen spelade dom in på band när jag mordhotade dom)
Misshandel, sparkade en snubbe i bröstet.
Sen olaga hot och stöld(knivhotade snubbe, tog mindre värda saker som cigg och öl på fyllan)
Även misstänkt för ett smash n grab, dom har hittat mitt DNA i närheten av platsen, jag nekar.

vad tror ni jag får, och var tror ni jag kommer få sitta?

du får väll 2 veckors utegångsförbud så det blir på pojkrummet du får sitta
ljug på en annan tråd
för det första du skulle suttit tvär häktad med dom punkterna
och för det andra olaga hot och stöld för att ha knivhotat en snubbe och tagit mindre värde saker samt cigg och öl räknas som rån
ropa nu på mamma så kanske du kan få en timmes promenad
Citera
2011-10-08, 03:24
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
ska du ställa in dig själv är det bara knata in dom e tvunga att ta imot dig
Förstår inte vad du säger..
Citera
2011-10-08, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justmejustme
Förstår inte vad du säger..

Tror han försöker säga att du kan ställa in dig på vilken anstalt du vill, de kan inte neka dig när du står där med inställelsepappret, dock lär du bli förflyttad om du itne har ett kortare straff.
Citera
2011-10-08, 13:56
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Tror han försöker säga att du kan ställa in dig på vilken anstalt du vill, de kan inte neka dig när du står där med inställelsepappret, dock lär du bli förflyttad om du itne har ett kortare straff.

exakt vad jag menade men trötthetenville säga något annat
Citera
2011-10-09, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SinnerByBirth
Jag är 20, fyller 21 om en månad, och väntar rättegång.

Åtal
Grov misshandel(Högg en snubbe i hals och ansikte med trasig glasflaska).
Olaga hot och våld mot tjänsteman.(Sparkade till snuten, sen spelade dom in på band när jag mordhotade dom)
Misshandel, sparkade en snubbe i bröstet.
Sen olaga hot och stöld(knivhotade snubbe, tog mindre värda saker som cigg och öl på fyllan)
Även misstänkt för ett smash n grab, dom har hittat mitt DNA i närheten av platsen, jag nekar.

vad tror ni jag får, och var tror ni jag kommer få sitta?

Konstigt att du inte blev häktad med tanke på det första åtalet det där verkar vara mer än grov misshandel. Folk har blivit häktade för mindre saker än så.
Blir nog någon anstalt med låg säkerhetsklass för din del.
Citera
2011-10-10, 20:37
Medlem
vittnesskydds avatar
Gjorde en volta modell: längre. 1999-2003 dömdes till 6år.

Värsta jag varit med om har aldrig haft så långtråkigt i hela mitt liv det är väldigt frustrerande att sitta i fängelse, visst klimtatet är kanske inte det tuffaste och man har ju självklart bättre möjligheter i ett svenskt fängelse än t.e.x Ryssland, men att vara frihetsberövad är allt annat än kul och min personliga bedömning är det är inte värt att begå brott för att sen riskera att sitta i fängelse, Om jag skulle skriva vilka summor jag tjänat på vapen&droghandel mellan 1995-99 skulle ni ändå inte tro mig.

Man ska uppskatta det man har och inte tänka på allt man inte har!
Citera
2011-10-11, 15:10
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittnesskydd
Gjorde en volta modell: längre. 1999-2003 dömdes till 6år.

Värsta jag varit med om har aldrig haft så långtråkigt i hela mitt liv det är väldigt frustrerande att sitta i fängelse, visst klimtatet är kanske inte det tuffaste och man har ju självklart bättre möjligheter i ett svenskt fängelse än t.e.x Ryssland, men att vara frihetsberövad är allt annat än kul och min personliga bedömning är det är inte värt att begå brott för att sen riskera att sitta i fängelse, Om jag skulle skriva vilka summor jag tjänat på vapen&droghandel mellan 1995-99 skulle ni ändå inte tro mig.

Man ska uppskatta det man har och inte tänka på allt man inte har!

Vilken säkerhetsklass satt du på då?
Citera
2011-10-12, 01:23
Medlem
vittnesskydds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Vilken säkerhetsklass satt du på då?

Riksmottagningen Kumla sen Hällby sista delen Asptuna(öppen)
Citera
2011-10-12, 02:42
Medlem
vittnesskydds avatar
Har man en flickvän/fru, gillar att dricka ÖL spela fotboll/tennis eller helt enkelt umgås med vä'nner, tycker du det är trevligt att fira midsommar/jul med familjen?? Då är fängelse inget för dig.
Citera
2011-10-12, 10:07
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittnesskydd
Har man en flickvän/fru, gillar att dricka ÖL spela fotboll/tennis eller helt enkelt umgås med vä'nner, tycker du det är trevligt att fira midsommar/jul med familjen?? Då är fängelse inget för dig.

Du menar att övriga personer skulle tycka det vore lite mysigt att sitta inlåst några år?

Sluta tramsa.
Citera
2011-10-19, 00:55
Medlem
Har läst att i Sverige är det sedan 2005 så att om man är för bråkig och försöker rymma kan TV-apparaten stängas av-beslagtas några dagar. Stämmer det? Får man ha radio i alla fall?
Senast redigerad av Flashbackperson 2011-10-19 kl. 00:59.
Citera
2011-10-19, 23:17
Medlem
Skenäs anstalten

Tjo undrar om nån nyligen suttit där och kan dela med sig om hur anstalten är.
Skall in på en ett års volta har inte tidigare suttit. Har försökt hitta info om anstalten men inget som verkar vara speciellt färskt har dykt upp.
Hade varit väldigt tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in