2010-09-22, 22:24
Medlem
Bohrs avatar
Kan man få lära sig andra språk i fängelset?
Citera
2010-09-24, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohr
Kan man få lära sig andra språk i fängelset?

japp.... "RINKEBY-SVENSKA" får du en A-gymnasiekompetens i redan på häktet så du kan göra dig förstådd senare på anstalten....

skämt o sido... det finns skola men dock så lär man vara ett par st som vill läsa samma ämne då de hyr in lärare vid efterfrågan som jag förstått... lektionssalar finns iallafall på ex. KVA Salberga....

mvh.T
Citera
2010-09-24, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Intressant tråd!

Fråga -

Vad betyder "Flagga på efter inlåsning"? Ja alltså, inlåsning förstår jag ju men just "flagga på"?
Drog relaterat?

Det här med att flagga på , det skulle ju kunna undvikas ifall det finns toaletter i cellerna.
Någon som vet vilka anstalter som har toaletter i cellerna?
Citera
2010-09-24, 12:09
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-rest
Har ingen erfarenhet från fängelse men däremot lång mycket erfarenhet av arrestcell och häktet. Att sitta i arresten kortfattat får dina själlvmordstankar att komma fram och om du blir häktad efter så känns häktet som ett paradis iaf första veckan. Men efter ett tag där så är det lika mycket helvete. Oro, ångest, skam-känslor ja allt sånt skit som får en att slå huvet i väggen och slå på dörrar kommer fram.

Ungefär hur lång?
Citera
2010-09-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Det här med att flagga på , det skulle ju kunna undvikas ifall det finns toaletter i cellerna.
Någon som vet vilka anstalter som har toaletter i cellerna?

KVA salberga , kumla, tidaholm , Fosie har toaletter bla...

mvh.T
Citera
2010-09-26, 10:00
Medlem
Falcãos avatar
Var och hälsade på en kompis för ett tag sedan på Halmstadsfängelset och vilken jävla ångest det var att vistas i besöksrummet på det jävla stället. Verkligen avskräckande. Dock var plitarna förvånansvärt trevliga.
Citera
2010-09-27, 11:06
Medlem
Hur funkar veckosamtal? Jag har ip-telefoni och blir således inte godkänd men har då förstått att man kan ansöka om veckosamtal. Kan man ringa ip då? Och mobil? Avlyssnas de samtalen?
Citera
2010-09-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maggio
Hur funkar veckosamtal? Jag har ip-telefoni och blir således inte godkänd men har då förstått att man kan ansöka om veckosamtal. Kan man ringa ip då? Och mobil? Avlyssnas de samtalen?

man kan få veckosamtal ja... men då sitter dels plitarna brevids den intagne , sen avlyssnas samtalen ja.. mobil o IP godkänns men det krävs nog att abonnemang finns o e reggat på nån i din familj...

mvh.T
Citera
2010-09-28, 09:22
Medlem
BlinkBlinks avatar
Citat:

Kan du inte byta till fast telefoni?
Citera
2010-09-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlinkBlink
Kan du inte byta till fast telefoni?
Nix, det är en ganska komplicerad situation. Står ej ensam för abbonemanget..... Mobilen är dock i mitt namn men det är ju inte så skoj att ha en plit som sitter o lyssnar.
Citera
2010-09-28, 13:28
Medlem
BlinkBlinks avatar
Citat:
Nix, det är en ganska komplicerad situation. Står ej ensam för abbonemanget..... Mobilen är dock i mitt namn men det är ju inte så skoj att ha en plit som sitter o lyssnar.

OK.

Har du ingen vän/nära anhörig som bor i närheten av dig som har fast telefoni? Då kan ni ju ansöka på det numret istället. Visserligen måste ni ju komma överens om när h*n ska ringa, men då blir det ju privat i alla fall. Dessutom kan ni ju prata "så länge ni vill" jämfört med om ni har veckosamtal. Lär ju vara max 10 minuter per vecka.
Citera
2010-09-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlinkBlink
OK.

Har du ingen vän/nära anhörig som bor i närheten av dig som har fast telefoni? Då kan ni ju ansöka på det numret istället. Visserligen måste ni ju komma överens om när h*n ska ringa, men då blir det ju privat i alla fall. Dessutom kan ni ju prata "så länge ni vill" jämfört med om ni har veckosamtal. Lär ju vara max 10 minuter per vecka.
Som sagt så är vår situation ganska komplicerad, inte så många som vet att vi har kontakt, men det skulle kunna vara en ide. Bättre än med en plit bredvid. Tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in