Citat:
Ursprungligen postat av
laddsteffe
Jag kommer eventuellt avtjäna lite tid framåt vårkanten. Jag har fått en känsla av att kåken verkar lite mysig, stämmer det? Spela kort med andra intagna dagarna i ända, finsnickra och få mat serverad. Kika TV varje kväll medans man avnjuter lite snacks från kiosken, men framför allt komma in i bra rutiner med mycket träning m.m. Finns det möjlighet att basta på anstalten? Pooler? Jag gillar att kallbada och gör det i princip varje morgon, finns där isbad och bastu?
Det rör sig om ekobrott, om det har någon betydelse. Hamnar man på en bättre anstalt då än t ex en våldsbrottsling? Jag hade gärna spelat kort med Ernstberger, men han muckar väl inom kort.
Vh
Du måste ha pengar för att köpa från kiosken. Det är ett helvet att tjänat dessa pengar där inne. Om du snusar och röker så blir det inte mycke pengar kvar till lyxen som du nämner.
Ernstberger satt med oss på samma avdelning. Han höll sig inne på rummet det största tiden. Han är inte det bästa på något kortspel som du tror. Han kommer att bli villkorlig frigiven nu i vår kanten.
Som sagt var dig själv och försök göra det bästa av tiden. Lycka till!