Citat:
Ursprungligen postat av
Ricktactoe
Tja.
Sitter och kollar på "Nyckeln till frihet" och dricker vin...ska inställa mig på anstalt på torsdag , vill komma hem julafton för jag har två små söner. Fick en månad för grov rattfylla. Har inte suttit inne på 30 år( lovade mig själv att det var första och sista). På den tiden var jag en ung, tuff och osårbar.. Mina två månader för misshandel satt jag på Skenäs. I en korridor med en haschsmugglare, en "affärsman", en sexkidnappare(70 år), en som hade våldtagit två minderåriga pojkar, ett par kvinnomisshandlare..eller när jag tänker efter så var det nog 4 kvinnomisshandlare..jag var så ung och naiv då, ALLA utom jag och "affärsmannen" var tydligen oskyldiga! Det här är 90-tal, jag hade fått min 6e dom för misshandel och var 19 år. Jag var mig själv, spelade inte häftig, tog det lugnt och iaktog mera än interagerade. Jag minns det idag som en av mitt livs lugnaste tider, jag mådde bra, tränade , var nykter och träffade killar som jag tänker på än idag. Jag träffade likasinnade som jag kunde relatera till, inte falska jävla svensson-nollor som skryter om sin mercedes...Jag hoppas min upplevelse 30 år senare blir något liknande..
Rille
Miljön är helt annorlunda nu. Det är ett helt annat klientel, och en betydligt lägre medelålder. Efter allt jävla trams om att "fängelse är som semester" från folk som aldrig ens sett ett stängsel har gym etc skurits ner på så det knappt finns.
Men ja, grunderna är desamma: sköt ditt, liksom, och den där månaden flyger förbi.