2023-11-24, 21:06
Bannlyst
En fuckin baggis, vare.

Tidaholm.
Citera
2023-11-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Tja.

Sitter och kollar på "Nyckeln till frihet" och dricker vin...ska inställa mig på anstalt på torsdag , vill komma hem julafton för jag har två små söner. Fick en månad för grov rattfylla. Har inte suttit inne på 30 år( lovade mig själv att det var första och sista). På den tiden var jag en ung, tuff och osårbar.. Mina två månader för misshandel satt jag på Skenäs. I en korridor med en haschsmugglare, en "affärsman", en sexkidnappare(70 år), en som hade våldtagit två minderåriga pojkar, ett par kvinnomisshandlare..eller när jag tänker efter så var det nog 4 kvinnomisshandlare..jag var så ung och naiv då, ALLA utom jag och "affärsmannen" var tydligen oskyldiga! Det här är 90-tal, jag hade fått min 6e dom för misshandel och var 19 år. Jag var mig själv, spelade inte häftig, tog det lugnt och iaktog mera än interagerade. Jag minns det idag som en av mitt livs lugnaste tider, jag mådde bra, tränade , var nykter och träffade killar som jag tänker på än idag. Jag träffade likasinnade som jag kunde relatera till, inte falska jävla svensson-nollor som skryter om sin mercedes...Jag hoppas min upplevelse 30 år senare blir något liknande..
Rille

Miljön är helt annorlunda nu. Det är ett helt annat klientel, och en betydligt lägre medelålder. Efter allt jävla trams om att "fängelse är som semester" från folk som aldrig ens sett ett stängsel har gym etc skurits ner på så det knappt finns.

Men ja, grunderna är desamma: sköt ditt, liksom, och den där månaden flyger förbi.
Citera
2023-11-26, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
En fuckin baggis, vare.

Tidaholm.

Välkommen ut!

Hört bra saker om Tidaholm, att de flesta vet hur det funkar osv. Men det är av folk som satt där för uppemot tio år sedan, så hur är det nu?
Citera
2023-11-26, 14:10
Medlem
Hur långt tid tar det innan någon blir indoktrinerad?
Citera
2023-11-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Hur långt tid tar det innan någon blir indoktrinerad?

Innan någon blir vadå?
Citera
2023-11-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garfi3ld
Det är ju fortfarande ett fängelse så det suger ju att ställa in sig men en bättre 2a är nog svårt o hitta.

Folk som kommer från 1or som suttit länge som bara vill göra klart de sista, en avdelning med långtidare där bland annat bögmördaren Micke sitter, Charlie som vart gripen i Filippinerna för ett mord i sthml.

Man sitter 6 på varje avdelning och det är öppet mellan alla avdelningar efter sysselsättning tills instängning 19.45.

Är inte städjobbet i skolan upptaget så försök o få det, ett tips!

Gött snickeri att fördriva tiden i om dagarna så dagarna rullar på om du nu inte tar ett städjobb.

Hade inte ett enda larm på 6 månader om bråk eller dylikt.

Haha sitter bögmördaren kvar på beateberg fortfarande? Sprang på han där runt 2018, har han kvar några tänder?
Citera
2023-11-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Blev dömd till 2.5 år, ska sitta på beateberg. Ska ställa in mig i maj stod det i et brev jag fick.

Jag fick inte överklaga , så hur gör man för att slippa fängelse? Kan man få fotboja? Rädd för att förlora min bostad.

Hade jätte otur.

Hur är det att sitta i fängelse och hur är beateberg? Vad händer om jag struntar att komma till anstalten i maj? Fattar jag blir efterlyst men kommer snuten verkligen komma o hämta mig?

Beateberg är bra. Hade du däremot fått Västervik så beklagar jag sorgen. Men pip igen kakhålet. Som någon skrev, långtidare där som vill ha lugn och ro.
Citera
2023-12-01, 18:19
Medlem
hippien47s avatar
Har man tillgång till sin mobil på klass 3? Får man ha eget Playstation på rummet?
Citera
2023-12-01, 18:21
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippien47
Har man tillgång till sin mobil på klass 3? Får man ha eget Playstation på rummet?

Nej, och nej. Tappar du tvålen i duschen så blir du gang-raped.
Lycka till med din kriminella tillvaro.
Citera
2023-12-02, 12:38
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Beateberg är bra. Hade du däremot fått Västervik så beklagar jag sorgen. Men pip igen kakhålet. Som någon skrev, långtidare där som vill ha lugn och ro.

Västervik är hemskt . Dock . . En bra sak är att balkongerna är öppna nästan hela tiden så man kan röka och få frisk luft

Va där för många år sedan .

Särklass sämsta kålen
Citera
2023-12-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippien47

Vill du ha en lur får du smuggla in den. PS2 får du ha, men inget nyare än så.
Citera
2023-12-05, 17:47
Medlem
Varför är det alltid gröna prickar på varje kv fönster, häkte / anstalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här