2011-08-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhatever
Blanda ihop dig me han andra lallaren. Men skitsamma. Jag misstror ingen, såtillvida att det inte är uppenbart att dem skriver fel-aktigt. Vill inte vara sånn, men hur kan DU tillåta digsjälv att sitta på en avdelning där förtroenderådet är så utbota imbicilla att dom ägnar sig åt skit som knappt platsar på LVU-hem? (Hur dem fick in papprena lämnar jag därhän, eftersom jag vet att det inte stämmer). FTR är dem som har den yttersta kontakten med plitar, inköp av pingis-rack, ordnar aktiviter, biljard-tävlingar, bingo, mulle-turneringar o.s.v. Vore det inte på detta vis, varför ens ha ett FTR? Betala pengar till 4-5 luffare som ska disponera dina pengar. Jag säger inte att du trollar, men DU om någon, borde veta hur en ny medlem väljs in i FTR, ser det som oerhört sällsynt att intagna röstar in en luffare, än mindre 4-5 st luffare på en långtids-avdelning där dom ska bo i flera år.

Eftersom 99% av alla som hamnar på Tidan kommer ifrån Kumla och har gjort utvärdering där, så borde åtminstonde hälften av er vara begåvade nog att förse andra halvan som inte fattat, att sexbrottslingar inte skickas till normal-avd på en B-anstalt.

Måste nog ha missuppfattat något...
Jag har inte sagt nåt om sexbrottslingar. Jag vet att det inte sitter några sådana på Tidaholm. vi kollade papper ifall man hade golat i sin utredning eller domstol.
FTR var det inte riktigt, utan ryktet gick om att den och den hade golat, då bad man om papperna. Dock hade vi regeln att om man anklagade någon för golning och det sen visade sig vara fel så fick man själv lämna avdelningen.
Sen stämmer det hur vi fick in papperna. Det gick att få in de på kvällen och sedan ge de till grannen via spjällen. Varför ska det vara så svårt att tro på? Spjällen gick att slå ut med tex en stekpanna. Mitt var redan borttagen när jag kom dit och under de tre åren som jag var där så blev det inte åtgärdat.
Citera
2011-08-14, 00:42
Medlem
wow , vänta sakta i backarna får man ha dator och tv-spel i fängelserna ?
Citera
2011-08-14, 01:03
Medlem
Hej, mycket intressant ämne för mig som ska sitta 7 månader och jag bor i skåne. vilka D-E klass anstalter tycker ni att jag ska sitta ?
har ni någon info om anstallter i skåne ? vet någon någonting om halmsta anstalten ? uppskattar alla svar som jag kan få ! Tack
Senast redigerad av vedevede 2011-08-14 kl. 01:06.
Citera
2011-08-14, 02:21
Medlem
bombruntmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscar88
wow , vänta sakta i backarna får man ha dator och tv-spel i fängelserna ?
På slutna anstalter får du ha ps1 & gamecube men på öppna anstalter får du istortsett ha alla konsoler

Citat:
Ursprungligen postat av vedevede
Hej, mycket intressant ämne för mig som ska sitta 7 månader och jag bor i skåne. vilka D-E klass anstalter tycker ni att jag ska sitta ?
har ni någon info om anstallter i skåne ? vet någon någonting om halmsta anstalten ? uppskattar alla svar som jag kan få ! Tack
Har suttit på Halmstad och det var helt okej. Lite för mycket albaner bara. Men deras mat och gym var i en klass för sig
Citera
2011-08-14, 16:22
Medlem
Kvinna, dömd till fängelse för ekobrott

Jag är kvinna, i 45-årsåldern, och har för några månader sedan blivit dömd till 2,5 års fängelse för ekobrott. Jag väntar på placering och undrar nu om någon här kan berätta om sina erfarenheter av att sitta i kvinnofängelse. Jag undrar också över vart man hamnar som dömd ekobrottsling? All information som ni kan ge mig är av intresse! Är tidigare ostraffad.
Citera
2011-08-14, 16:49
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet1965
Jag är kvinna, i 45-årsåldern, och har för några månader sedan blivit dömd till 2,5 års fängelse för ekobrott. Jag väntar på placering och undrar nu om någon här kan berätta om sina erfarenheter av att sitta i kvinnofängelse. Jag undrar också över vart man hamnar som dömd ekobrottsling? All information som ni kan ge mig är av intresse! Är tidigare ostraffad.
Se några avsnitt av Kvinnofängelset.

Skämt åsido, det finns inte så många kvinnoanstalter i Sverige. Kriminalvården har en temasida om kvinnor i fängelse: http://kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Kvinnor-i-fangelse/

I övrigt är tråden felplacerad.
Citera
2011-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006.
Se några avsnitt av Kvinnofängelset.

Skämt åsido, det finns inte så många kvinnoanstalter i Sverige. Kriminalvården har en temasida om kvinnor i fängelse: http://kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Kvinnor-i-fangelse/

I övrigt är tråden felplacerad.

Ledsen, jag är ny här. Var ska tråden placeras?

Jag är ute efter faktiska erfarenheter från kvinnor som suttit i fängelse, inte efter att läsa på krims hemsida. Har redan gjort det...
Citera
2011-08-14, 18:27
Moderator
Gordon Blixts avatar
Juridik -> Brott och brottsbekämpning

/Mod
Citera
2011-08-14, 18:31
Medlem
tchs avatar
Citat:

Min flickvän satt på färingsö och tyckte det var helt ok där.
Citera
2011-08-14, 18:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Du hamnar troligen på e-klassad anstalt som de flesta ekobrottslingar. Detta under förutsättning att du under dina gärningar inte begått andra brott än ekonomiska brott.
Citera
2011-08-14, 18:51
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du hamnar troligen på e-klassad anstalt som de flesta ekobrottslingar. Detta under förutsättning att du under dina gärningar inte begått andra brott än ekonomiska brott.
Du älskar att svara men hur vore det om du bemödade dig om att svara korrekt?
Citat:
Jag är kvinna, i 45-årsåldern, och har för några månader sedan blivit dömd till 2,5 års fängelse för ekobrott.
Citat:
Hinseberg är den största kvinnoanstalten. På Hinseberg finns också riksmottagningen för kvinnor. Dit kommer alla som har dömts till två års fängelse eller mer för en utredning innan de får sin slutliga placering. Källa: http://kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Kvinnor-i-fangelse/

För övrigt kan denna uppsats vara av intresse i sammanhanget: http://kriminalvarden.se/upload/nyheter/4821_R14.pdf
Senast redigerad av 2006. 2011-08-14 kl. 18:54.
Citera
2011-08-14, 20:48
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem