2019-04-05, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Undrar när jag läser i blattelitotråden

Hur ser man på våld mot kvinnor på fängelset?

Fru vs hora?
Våldtäkt vs misshandel vs mord?

Ja att de är just kvinnoboxare likaså snabbknullare de är avskum

Mördare har ändå relativt ”hög” status beroende vem man dödat
Citera
2019-04-12, 17:06
Medlem
Ska avtjäna 3 mån nu . Lugnaste anstalten ?

Muckade sist från en 2a så helt omöjlig att få sitta på en 3a då ?

Kan lägga till att jag vart placerad på en 3a men knallad för ja 😂😂 utan argument så hamna på en 2a annars gärna en 1a
Citera
2019-04-16, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Fått en dom på 2år. Är det ens någon idé att komma med önskemål vart man vill sitta?

Tror du måste lämna in önskemål senast tre veckor efter dom.. sen ska placeringsenheten ta beslut och titta på ditt förflutna osv så ah. Vart vill du sitta?

Det är ju bara 16 mån, så förhoppningsvis så kan du få en klass 3a efter en tid och då tycker jag Rödjan. Bondgård med djur som ska drivas, givande vad jag hört. Ingen egen erfarenhet av klass 3or men det ska vara helt ok!

Hoppas du slipper Fosie i Malm ö bara hahahah 🤣
Citera
2019-04-21, 12:42
Medlem
TattooedFuckers avatar
Väntar på att domen ska vinna laga kraft . fick 3 månader så en kaffevolta ....

Vilken anstalt är bra ? har tidigare suttit så de kommer bli en 2a om placeringsenheten inte sätter mig på en 3a ...

Jag pallar inte med kaosblattar eller sånt utan vill avtjäna i lugn o ro utan strul nån som sitter med hyfsat dagsaktuell info där de är bra folk ?

Är de fullbelagt idag ?
Citera
2019-04-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
1. Du kommer att få en övervakare från frivården om du ska ha övervakning. Ett sånt beslut får du under tiden du sitter och det beror på vilken risk de bedömer att det är att du återfaller och vilken strafftid du har.
Du kan också få en lekmannaövervakare men numera har man i så fall både lekmannaövervakare och övervakare från frivården.

2. Lite olika från anstalt till anstalt. Normalt sett finns en standardtid då man blir släppt, oftast runt nio enligt min erfarenhet. Kriminalvården har rätt att hålla dig kvar hela dygnet i teorin men brukar vilja bli av med dig ganska så tidigt. Men innan lunch tror jag i stort sett garanterat att du kan gå.
Någon behöver eskortera dig till centralvakten i alla fall, så att du kommer genom dörrarna. Därifrån brukar man kunna manövrera grindar så hela vägen ut till gatan brukar det inte behövas.

3. Du får inga extrapengar om du inte får något särskilt bidrag. Du får det som finns på dina konton på anstalten - hur mycket det är beror på a. hur mycket pengar du hade med dig in, b. hur mycket du tjänat under tiden/hur länge du suttit och c. hur mycket du gjort av med under tiden. 10% av det du tjänar på kåken går in på ett särskilt konto för permission och frigivning men sen beror det ju på om du tar ut pengar från det till permissioner eller inte.

4. Beroende på vilken risk för återfall du bedöms ha ska du träffa frivården varje, varannan eller var tredje vecka. Normalt sett brukar man inte pissa så ofta.

Överförmyndarnämnden har ingenting med kriminalvården att göra, inte heller förmyndare.

Gällande frigivning så har du ingen rätt att kräva att bli släppt när som. Kriminalvården har i princip rätt att hålla dig till 23.59.59 men brukar släppa på förmiddagen. Dock inte innan upplåsning och bra bemanning om det inte finns alldeles särskilda skäl.

Jag fick gå vid 9.30-tiden på dagen. Men då hade jag å andra sidan fixat skjuts som hämtade mig.
Citera
2019-05-02, 15:23
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Fått en dom på 2år. Är det ens någon idé att komma med önskemål vart man vill sitta?

Bara söka . Gävle är bra ... Västervik undvik
Citera
2019-05-03, 07:21
Medlem
TattooedFuckers avatar
Snabb fråga. 3 mån fängelse blir 2 mån effektiv tid man sitter?
Citera
2019-05-05, 06:31
Medlem
papi.fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Bara söka . Gävle är bra ... Västervik undvik
Blev en klass3. Överraskande. Är det att föredra före en 2a?
Tänker om en 2a är lugnare överlag.
Citera
2019-05-05, 11:06
Medlem
Citat:

Önskemål går alltid. Undvik Västervik och Fosie i Malmö. Fy fan ska vara som ett jävla zoo säger dom som suttit där.
Citera
2019-05-05, 20:54
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Önskemål går alltid. Undvik Västervik och Fosie i Malmö. Fy fan ska vara som ett jävla zoo säger dom som suttit där.

Västervik är i särklass de sämsta man kan hamna på. Är ju en anstalt där skräpet kommer och på mottagningen kunde de va 80% invandrare varav säg 50% va kaxiga småblattar ( 22 platser)

Rent allmänt.

Dålig mat överlag
Skitigt
Mögel

RO avdelningen är OK men de är fortfarande skit där. Inget ställe där man vill vara på
Citera
2019-05-05, 20:58
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Blev en klass3. Överraskande. Är det att föredra före en 2a?
Tänker om en 2a är lugnare överlag.

Ja ska ju in nu med om några dagar inte fått nån placering...

Tiden går fortare på en 2a däremot men det är fullbelagt till 98% och typ 92% på öppna

Fördel under sommaren är ju att de som har egen inställelse ibland skiter i att komma in så beläggningen kan va 60% så

Öppen är som en fritidsgård ...
Citera
2019-05-11, 02:21
Avslutad
Är det sant att det förekommer mycket analsex på svenska fängelser? Har hört flera gånger att vissa blir rövknullade i duschen. Ligger det någon sanning i detta eller är det bara en seglivad myt? Har inget emot att sitta på kåken, men vill inte riskera att få en arabkuk uppkörd i analen varje gång jag duschar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in