2015-01-22, 18:37
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
ah passar att hata våldtäktsmän och kvinnomisshandlare men att dom själva ibland har en och annan örfil etc i bagaget det bryr sig ingen om

ibland, jag vet, tycker det är lika kasst. dubbelmoral.
Citera
2015-01-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
ah passar att hata våldtäktsmän och kvinnomisshandlare men att dom själva ibland har en och annan örfil etc i bagaget det bryr sig ingen om

Har varit en del prat om det i tråden. Men den enda sexförbrytaren som givit sig till känna och suttit på Tillberga säger att det var helt okej, även för en sexförbrytare.
Citera
2015-01-23, 02:32
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely

http://www.magasinetparagraf.se/inifran/sveriges-varsta-fangelser

Det är Ricard Nilssons personliga lista. Lägg märke till att han inte suttit på en enda av kåkarna på listan när den skrevs. Dåligt underbyggd dessutom.
Citera
2015-01-23, 02:40
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
en historia är ju den om en kille som var skyldig några pengar, de torterade väl honom med en sax i hans cell om det är så det gick till. det är historien som berättas i a f.

Tror det är denna händelse du tänker på, Skänninge 2012:

http://www.corren.se/nyheter/mjolby-boxholm-odeshog/fangelse-for-tortyr-pa-skanningeanstalten-5992395.aspx

Har snackats mkt om detta. Enligt samstämmiga uppgifter var även en fd plit inblandad.
Citera
2015-01-23, 15:32
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Tror det är denna händelse du tänker på, Skänninge 2012:

http://www.corren.se/nyheter/mjolby-boxholm-odeshog/fangelse-for-tortyr-pa-skanningeanstalten-5992395.aspx

Har snackats mkt om detta. Enligt samstämmiga uppgifter var även en fd plit inblandad.

Den är det. Men det där hör till ovanligheterna, väldigt extrem och sällsynt händelse när det är så extremt.
Citera
2015-01-23, 16:41
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Den är det. Men det där hör till ovanligheterna, väldigt extrem och sällsynt händelse när det är så extremt.

Ja, det var rätt extremt. De öppnade upp killen med diverse köksgrejer, en konservöppnare vill jag minnas. Höll på väldigt länge också eftersom plitarna håller sig borta från vissa avdelningar. De hittade honom vid inlåsning.

Har själv suttit på Skänninge och den trashade avdelningen på bilden ser ut som F-huset Höger 2 eller Höger 3. Fd häkte och mottagningsavd. Blev lika trashad när jag var där.
Senast redigerad av ExConvict 2015-01-23 kl. 17:01.
Citera
2015-01-26, 19:56
Medlem
IIIDraculs avatar
Enda andra riktigt så extrema jag kan komma på är bsk wolfpacks nuvarande boss som fick ordern "knulla honom i hjärtat med kniven" och bokstavligt talat gjorde det. Priset blev livstid för det mordet på en fånge som dissat deras gamla avlidne ledare. Men han blev ju boss till slut. Värt det?
Citera
2015-01-26, 22:53
Medlem
Citat:
Enda andra riktigt så extrema jag kan komma på är bsk wolfpacks nuvarande boss som fick ordern "knulla honom i hjärtat med kniven" och bokstavligt talat gjorde det. Priset blev livstid för det mordet på en fånge som dissat deras gamla avlidne ledare. Men han blev ju boss till slut. Värt det?

Beror ju på vad man vill uppnå i livet.
Citera
2015-02-07, 11:03
Medlem
Om man får ett straff på mellan 6 mån - 1 år. Är det öppen anstalt man oftast hamnar på?
Straffet avser ekonomisk brottslighet.

Får man välja vilken anstalt i hela Sverige även om det finns en nära sin bostadsort?
Vilken öppna anstalt är bäst om man bara vill avtjäna sitt straff i lugn och ro och inte vara i en massa drama med bråk och sånt? Gärna med någon form av idrottshall.

Är Kolmården något man bör sträva efter? Hört bra om den anstalten.
Citera
2015-02-08, 04:44
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuuna
Om man får ett straff på mellan 6 mån - 1 år. Är det öppen anstalt man oftast hamnar på?
Straffet avser ekonomisk brottslighet.

Svar ja, förutsatt att du inte har annat med i bagaget, som t ex missbruk, gängkoppling eller misskötsamhet från ev tidigare volta.

Citat:
Får man välja vilken anstalt i hela Sverige även om det finns en nära sin bostadsort?

Du får inte välja ett skit, det gör KVs placeringsenhet åt dig. Däremot kan du komma med önskemål (gärna underbyggda). Närhetsprincipen är avskaffad, de sätter folk kors o tvärs i hela landet.

Citat:
Vilken öppna anstalt är bäst om man bara vill avtjäna sitt straff i lugn och ro och inte vara i en massa drama med bråk och sånt? Gärna med någon form av idrottshall.

Det varierar med vilket klientel som sitter där för tillfället, och du bör förstå att detta byts ut väldigt fort på en öppen anstalt. Normalt hamnar man inte i bråk på öppen om man inte slickar plitröv eller uppträder allmänt störigt. Skulle rekommendera att hålla dig borta från mixanstalter (se tidigare inlägg i tråden)

Citat:
Är Kolmården något man bör sträva efter? Hört bra om den anstalten.

Kolmården har ett bra rykte. Har bara hört bra saker om stället. Har dock inte suttit där själv.
Citera
2015-02-09, 18:00
Medlem
Varför skriver inte alla varför dom satt inne också? Gör det mycket mer intressant.
Citera
2015-02-10, 20:22
Bannlyst
Hej!

Är det någon som har info om Nyköpings anstalten? Nyligen dömd till det fängelset. Men har aldrig hört något om det, utan bara skenäs och kolmå¨rden varav det var dit jag sökte då givetvis.

Det jag dock är irriterad över som fan är att jag hade 2 andra alternativ. Men dömdes hit pga att risken finns för fortsatt brotslighet samt användning av narkotika.

Får jag då bara fråga er kunniga, jag dömdes för olovlig körning och hade med droger i rättegångs papprena men visade mitt intyg på att det är min medicin varav dom skrev av det ärendet om narkotikabrott ringa.

Så hur kan dom då neka mig min placering pga risk för fortsatt brottslighet och missbruk? Jag menar tror dom att jag ska köra bil på anstalten? Eller tex detta med "missbruk" som inte ens finns då det varit min medicin sedan över 1,5år. Varför ska dom då döma ut mig pga detta? Får dom göra det? Får dom verkligen sätta mig på en annan anstalt än dom 2 jag helst valt pga att dom tror att jag ska fortsätta köra bil :S ? Eller missbruka som inte ens hör till eftersom jag inte ens är dömd för att ha brukat några droger..Kan man överklaga detta tror ni ?

Förstår inte för fem öre varför dom ska pricka in mig som en pundare som gör brott konstant när domen BARA gäller olovlig körning och olovligt brukande.

/L
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in