2015-01-21, 04:18
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Fast det är inte riktigt sant. Många sex brottslingar sitter med andra på öppna bland anstalter i slutskedet av sina straff.
Det lär väll dock inte hända Hagamannen och Anders Eklund eftersom dom är så kända.

Anledningen till att de kan sitta på mixanstalter är att normalintagna har för mkt att förlora på att smälla på dem eller få bort dem genom hot. Toleransribban är ju fan så mkt lägre på öppen. Ingen vill dra på sig nytt straff, dagar eller knall. Speciellt inte om de håller på att slussas ut från en lång volta.

På sluten är det en helt annan femma, där smäller det direkt om de försöker plantera in en sån (vilket händer).

Kan som bonusanekdot berätta att Hagamannen (Niklas) och Eklund var riktigt buddy buddy på Norrtälje. Sen blev Niklas flyttad (till Skogome om jag minns rätt) och Eklund hamnade i ett svårt o vanskligt läge med resulterande storstryk från andra sexbrytare. Han står så lågt på skalan man bara kan komma. Eklunds efterföljande flytt o ankomst till Tidaholms RO-avd var ju inte heller direkt problemfri

Polarn satt på en av N-täljes normalavd där man har god utsikt över vägen från verkstan till A-paviljongen (där snabbknullarna sitter).
Senast redigerad av ExConvict 2015-01-21 kl. 04:27.
Citera
2015-01-21, 08:09
Medlem
Hur vanligt är våldtäkt? Jag menar, det lär ju inte anmälas.

Och hur är det med smuggling och gäng där inne?
Senast redigerad av limestriker 2015-01-21 kl. 08:26.
Citera
2015-01-21, 09:36
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limestriker
Hur vanligt är våldtäkt? Jag menar, det lär ju inte anmälas.

Och hur är det med smuggling och gäng där inne?

Utveckla dina frågor?

Om det finns folk som är där inne som är med i gäng? Ja det gör det. Konstig fråga.
Smuggling av vad? Ibland kommer det in saker, men det är mycket svårare idag än för ett par år sen.
Citera
2015-01-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Utveckla dina frågor?

Om det finns folk som är där inne som är med i gäng? Ja det gör det. Konstig fråga.
Smuggling av vad? Ibland kommer det in saker, men det är mycket svårare idag än för ett par år sen.

Jag menar då smuggling av saker som knark osv. Vad för typ av gäng är det vi pratar om? Gäng som styr fängelset i princip?
Citera
2015-01-21, 17:43
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Jag menar då smuggling av saker som knark osv. Vad för typ av gäng är det vi pratar om? Gäng som styr fängelset i princip?

Vad vill du veta om knark på insidan? Det varierar från avdelning till avdelning från kåk till kåk från tillfälle till tillfälle. Nån gång kommer det in nån som lyckats ta in, då finns det kanske lite för de som är i dennes krets, får denne knall försvinner knarket tills det kommer in från nån annan. Det är väldigt osäkert att säga hur vanligt det är, det är svårare som sagt idag att få in saker.

Vilka gäng? De gäng som är brottsaktiva på gatan har ofta nån eller några medlemmar ibland som sitter inne.
Visst finns hierarki, västbärarna var det inga som tjafsade med om man säger så. Men de är väldigt trevliga om du inte gör nåt dumt och blir skyldig dem nånting. Gäng som fanns representerade under de voltor jag satt, med fångar som medlemmar är väl bsk, bmc, ha, redandwhite, bc och nån klottrare i nåt crew som kallade sig nåt löjligt,

samtliga otroligt trevligt folk förutom bc bögen som alla störde sig på.
Senast redigerad av IIIDracul 2015-01-21 kl. 17:46.
Citera
2015-01-21, 20:49
Medlem
Citat:
Vad vill du veta om knark på insidan? Det varierar från avdelning till avdelning från kåk till kåk från tillfälle till tillfälle. Nån gång kommer det in nån som lyckats ta in, då finns det kanske lite för de som är i dennes krets, får denne knall försvinner knarket tills det kommer in från nån annan. Det är väldigt osäkert att säga hur vanligt det är, det är svårare som sagt idag att få in saker.

Vilka gäng? De gäng som är brottsaktiva på gatan har ofta nån eller några medlemmar ibland som sitter inne.
Visst finns hierarki, västbärarna var det inga som tjafsade med om man säger så. Men de är väldigt trevliga om du inte gör nåt dumt och blir skyldig dem nånting. Gäng som fanns representerade under de voltor jag satt, med fångar som medlemmar är väl bsk, bmc, ha, redandwhite, bc och nån klottrare i nåt crew som kallade sig nåt löjligt,

samtliga otroligt trevligt folk förutom bc bögen som alla störde sig på.

Vilket är det otrevligaste fängelset i nuläget? Är det Kumla? Vi säger rent hypotetiskt att jag är skyldig en X summa pengar till HA. Hur kommer jag bli drabbad av det? Detaljrikt.
Citera
2015-01-21, 22:52
Medlem
Citat:
Utveckla dina frågor?

Hur vanligt det är vet nog ingen men av nästan 9000 nyintagna i anstalt förra året så var drygt 300 sexualbrottslingar.
Citera
2015-01-21, 22:57
Medlem
Citat:
Vilket är det otrevligaste fängelset i nuläget? Är det Kumla? Vi säger rent hypotetiskt att jag är skyldig en X summa pengar till HA. Hur kommer jag bli drabbad av det? Detaljrikt.

Många gillar Kumla och vill tillbaka efter riksen. Ja allt är relativt såklart men många hävdar det när se jämför. Det ska finnas någon lista på Sveriges värsta fängelser någonstans, alltså de som har fått flest JO-anmälningar. Jag minns att Västervik norra och Kirseberg stod med.
Citera
2015-01-22, 01:42
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Många gillar Kumla och vill tillbaka efter riksen. Ja allt är relativt såklart men många hävdar det när se jämför. Det ska finnas någon lista på Sveriges värsta fängelser någonstans, alltså de som har fått flest JO-anmälningar. Jag minns att Västervik norra och Kirseberg stod med.

Det är väldigt subjektivt det där. Har hört folk längta tillbaka till de flesta ställen, t o m Kirseberg som är det värsta skithålet på min personliga lista.

Riksen på Kumla har ju det med sig att många har varit där, så det blir mkt gemensamma stories att samlas kring och snacka om för att få tiden att gå. Då romantiseras det gärna kraftigt. Har dock aldrig hört någon längta tillbaka till D-huset eller Björnburen.

Oftast hör en positiv inställning till ställen man suttit på ihop med att man suttit med bra folk och haft en bra gemenskap (och vice versa).
Senast redigerad av ExConvict 2015-01-22 kl. 01:44.
Citera
2015-01-22, 12:18
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips

http://tidningenfilen.se/kirsebergsanstalten-100-ar-av-tyranni

http://www.magasinetparagraf.se/inifran/sveriges-varsta-fangelser
Citera
2015-01-22, 15:11
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:

Kumla är inte det sämsta, långt ifrån, lugna medfångar och okej standard. Värst är gamla skithålor som pisseberg och ystad och sån skitkåkar där plitar får göra vad dom vill för regelbrott. malmös kriminalvård är extremkorrupt, plitarna där är mer kriminella än fångarna.

en historia är ju den om en kille som var skyldig några pengar, de torterade väl honom med en sax i hans cell om det är så det gick till. det är historien som berättas i a f. Misshandel eller hot om att nåt kommer hända på utsidan kan hända. Vet inte för jag är inte så dum att jag är skyldig pengar på kåken. Idioter får vad dom förtjänar, dumskallar som inte vet hur det funkar.
Citera
2015-01-22, 16:55
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Vad tror du själv? Våldtäktsmän är lägst ner i hierarkin, golare är riktigt dåligt men sexbrott är ännu värre. De hade misshandlats varje dag om de satt bland vanliga fångarna.
Finns anledning till varför dom sitter på skyddade avdelningar och inte har kontakt med normala fångar.
ah passar att hata våldtäktsmän och kvinnomisshandlare men att dom själva ibland har en och annan örfil etc i bagaget det bryr sig ingen om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in