2009-02-13, 15:16
  #337
Medlem
Det finns visst nån slags besökgrupp som går till internerna och hälsar på. Nån som vet nåt om det? Hur blir man med i en sån grupp?
Citera
2009-02-14, 21:26
  #338
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebook
Det finns visst nån slags besökgrupp som går till internerna och hälsar på. Nån som vet nåt om det? Hur blir man med i en sån grupp?


Bli präst eller börja sjung i något kyrkoband (som ingen ändå tittar på)...

EDIT

Eller det här K.R.I.S, dom brukade också komma o hälsa på (som ingen ändå tittar på)...
__________________
Senast redigerad av Robbadobb 2009-02-14 kl. 21:28.
Citera
2009-02-15, 19:27
  #339
Medlem
Har nån träffat besöksgruppen? Vad gör dom på Kumla mer än går runt på avdelningarna?

Det är inte K.R.I.S jag undrar om.
Citera
2009-03-11, 00:09
  #340
Avslutad
Hur är överlevnadschanserna för att t.ex. inte råka ut för oprovocerat våld, gå ärenden osv, för en ung slyngel på 65kg på den värsta avdelningen på Kumla?
Citera
2009-03-28, 15:41
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Hur är överlevnadschanserna för att t.ex. inte råka ut för oprovocerat våld, gå ärenden osv, för en ung slyngel på 65kg på den värsta avdelningen på Kumla?
Beror väll på hur mycket du är villig att backa upp dig själv.
Citera
2009-03-28, 15:50
  #342
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jiffutz
Vad är det man jobbar med i fängelse?
Hur mycket betalt får man?
Får man pengar i fickan lr några slags poäng att köpa grejer för?

Jag har hört för länge sedan att Kronan-cyklarna tillverkades på fängelser, stämmer detta?
Det är olika jobb på olika kåkar. Verkstad där man gör plastprylar eller andra grejer. Eller så kan man jobba i köket eller städa. det finns lite olika. Summan man får ut i veckan är runt 350:- har jag för mig. Och det får man ut i kontanter.

Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Hur är överlevnadschanserna för att t.ex. inte råka ut för oprovocerat våld, gå ärenden osv, för en ung slyngel på 65kg på den värsta avdelningen på Kumla?
Jävligt bra fråga det där. Jag skulle vilja säga att det beror mycket på hur den här 65 kgs-killen beter sig. Tittar han i backen så fort han möter någon, och har ett beteende där han typ ber om ursäkt för att han finns, ja då är det säkert någon där drar nytta av det. Att någon skulle slå honom tror jag inte, och skulle någon det, så är möjligheten stor att någon annan blandar sig i, då det är fegt i allas ögon.
__________________
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-03-28 kl. 15:58.
Citera
2009-03-28, 16:01
  #343
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren


Jävligt bra fråga det där. Jag skulle vilja säga att det beror mycket på hur den här 65 kgs-killen beter sig. Tittar han i backen så fort han möter någon, och har ett beteende där han typ ber om ursäkt för att han finns, ja då är det säkert någon där drar nytta av det. Att någon skulle slå honom tror jag inte, och skulle någon det, så är möjligheten stor att någon annan blandar sig i, då det är fegt i allas ögon.
Talar du av egen erfarenhet, men kanske vart du någons lilla flicka som tog hand om dig och såg till så du inte råkade illa ut..

Tycker dom verkar ha det ofärskämt bra i svenska fängelser, är ju inte mkt som skiljer från en hotellvistelse..
Citera
2009-03-28, 16:06
  #344
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Tycker dom verkar ha det ofärskämt bra i svenska fängelser, är ju inte mkt som skiljer från en hotellvistelse..

Nä precis, exakt som hotell är det. Fast det finns typ en liten skillnad, och det är att på hotellet är du frivilligt och där får du gå ut.



Citera
2009-03-28, 18:06
  #345
Medlem
Kalasponnys avatar
1. Ångrar de flesta intagna att de har begått sina brott? Både ur ett moraliskt synsätt och rent "jag skulle inte ha gjort bort mig så" sätt.

2. Hur stort är förhållandet mellan svenskar/invandrare. Ser man grupperingar efter etnicitet?

3. vad händer om man vägrar att utföra sina uppgifter alternativt slarvar?

4. Är det någon som säger efter några år: Nu ska jag fanimig följa lagen?
Citera
2009-03-28, 18:10
  #346
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Det är olika jobb på olika kåkar. Verkstad där man gör plastprylar eller andra grejer. Eller så kan man jobba i köket eller städa. det finns lite olika. Summan man får ut i veckan är runt 350:- har jag för mig. Och det får man ut i kontanter.


Jävligt bra fråga det där. Jag skulle vilja säga att det beror mycket på hur den här 65 kgs-killen beter sig. Tittar han i backen så fort han möter någon, och har ett beteende där han typ ber om ursäkt för att han finns, ja då är det säkert någon där drar nytta av det. Att någon skulle slå honom tror jag inte, och skulle någon det, så är möjligheten stor att någon annan blandar sig i, då det är fegt i allas ögon.

Måste varit ett tag sedan du var inne ? Kontanter existerar inte utan det är siffror på ett magnetkort idag som enbart fungerar i den lokala kiosken för att motverka spel och dobbel om pengar
Citera
2009-03-28, 18:16
  #347
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Måste varit ett tag sedan du var inne ? Kontanter existerar inte utan det är siffror på ett magnetkort idag som enbart fungerar i den lokala kiosken för att motverka spel och dobbel om pengar
Nä är det sant Ja det var definitivt ett tag sedan jag var inne. Men de riktiga spelgubbarna sköter säkert det ändå via utsidan och konton, etc.
Citera
2009-03-30, 11:51
  #348
Medlem
Hur är det med Snus på fängelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in