Citat:
Ursprungligen postat av jiffutz
Vad är det man jobbar med i fängelse?
Hur mycket betalt får man?
Får man pengar i fickan lr några slags poäng att köpa grejer för?
Jag har hört för länge sedan att Kronan-cyklarna tillverkades på fängelser, stämmer detta?
Det är olika jobb på olika kåkar. Verkstad där man gör plastprylar eller andra grejer. Eller så kan man jobba i köket eller städa. det finns lite olika. Summan man får ut i veckan är runt 350:- har jag för mig. Och det får man ut i kontanter.
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Hur är överlevnadschanserna för att t.ex. inte råka ut för oprovocerat våld, gå ärenden osv, för en ung slyngel på 65kg på den värsta avdelningen på Kumla?
Jävligt bra fråga det där. Jag skulle vilja säga att det beror mycket på hur den här 65 kgs-killen beter sig. Tittar han i backen så fort han möter någon, och har ett beteende där han typ ber om ursäkt för att han finns, ja då är det säkert någon där drar nytta av det. Att någon skulle slå honom tror jag inte, och skulle någon det, så är möjligheten stor att någon annan blandar sig i, då det är fegt i allas ögon.