2010-12-06, 13:40
  #1297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Det funkar inte riktigt så. För det första är en STOR del av det de intagna köper. (eller de var det innan iaf, innan allt rökförbud o skit) tobak och spel. Vilket är saker som kiosken inte tjänar speciellt mycket på.

Och för det andra så är det ganska dyr hyra för att få lov att sälja på anstalter. Det är lixom inte så att fängelsechefen kan ge kioskjobbet till sin svåger, det ska till upphandlingar osv när såna uppdrag ska tillsättas.

Sen verkar det vara jävligt stor skillnad på priserna i kiosken på olika anstalter. Men jag har inte suttit på nån anstalt som haft direkt oskäliga priser. På kumla hade dom ganska hyfsade priser faktiskt, bättre än pressbyrån.

sista anstalten jag var på (KVA Fosie) i malmö hade ex. kioskpersonal som hade en kiosk/livs i Malmö.

priserna:

200gr. chipspåse 20kr.

prinscesstårta/scharwzwaldtårta 200kr. (kostar 40-50kr/st. i affär.

50 cl. dricka 15-20kr.


mvh.T
Citera
2010-12-06, 13:52
  #1298
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Var glada att ni öht får handla i en kiosk för pengar som ni har "arbetat ihop". Om jag hade fått bestämma så hade ni fått nöja er med knäckebröd!
Citera
2010-12-06, 14:02
  #1299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
vad för brott??? troligen längd på fängelsestraffet'???


välj hellre anstalt... , sitta me jobbiga dårar på psyk. kan bli jobbigt.


mvh.T

dom här brotten är det för

försök till våld mot tjänsteman,
förgripelse mot tjänsteman,
våld mot tjänsteman,
försök till våld mot tjänsteman igen,
våld mot tjänsteman igen,
våldsamt motstånd,
olaga hot
Citera
2010-12-06, 15:28
  #1300
Medlem
Gargis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Fast hur blir 80% av 380 380?
80% av de intagnas inkomst skrev han. Så 80 x 380. Hade det vart 100% hade det vart 100 x 380.
Citera
2010-12-06, 18:06
  #1301
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargi
80% av de intagnas inkomst skrev han. Så 80 x 380. Hade det vart 100% hade det vart 100 x 380.
Ojsan, jag tänkte lite fel där. Nu hänger jag med på hur han tänkte.
Citera
2010-12-06, 18:56
  #1302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyjunkie
dom här brotten är det för

försök till våld mot tjänsteman,
förgripelse mot tjänsteman,
våld mot tjänsteman,
försök till våld mot tjänsteman igen,
våld mot tjänsteman igen,
våldsamt motstånd,
olaga hot

antar att du ej blivit dömd än... , men normalt sett så kan du räkna på 1-2 mån. per hot , förgripelse , motstånd .. , våld mot tjänsteman kan bli allt mellan nån månad till nåt år.. beror ju helt på vad du gjort.

låter ju mera som dumma fyllegrejer + att du kommer få en hel del straffrabatt då det rör sig om flera brott.

ålder på dig?


mvh.T
Citera
2010-12-06, 19:13
  #1303
Medlem
Gargis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyjunkie
dom här brotten är det för

försök till våld mot tjänsteman,
förgripelse mot tjänsteman,
våld mot tjänsteman,
försök till våld mot tjänsteman igen,
våld mot tjänsteman igen,
våldsamt motstånd,
olaga hot
Jag torskade på det fetstilta:

försök till våld mot tjänsteman,
förgripelse mot tjänsteman,
våld mot tjänsteman,
försök till våld mot tjänsteman igen,
våld mot tjänsteman igen,

våldsamt motstånd,
olaga hot
+ ringa narkotikabrott
+ förolämpning
+ misshandel


Vart 1 månads fängelse omvandlat till 2 år villkorligt. Så du lär ju kunna slippa tid hur som helst. Inte så svårt att få fotboja nuförtiden, har jag hört & läst. Utökad frigång är ju en möjlighet som jag inte tror har allt för många år på nacken.
Citera
2010-12-06, 20:10
  #1304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
antar att du ej blivit dömd än... , men normalt sett så kan du räkna på 1-2 mån. per hot , förgripelse , motstånd .. , våld mot tjänsteman kan bli allt mellan nån månad till nåt år.. beror ju helt på vad du gjort.

låter ju mera som dumma fyllegrejer + att du kommer få en hel del straffrabatt då det rör sig om flera brott.

ålder på dig?


mvh.T

jo nästan allt är fyllegrejer.. förutom 1 våld mot tjänsteman och förgripelse det hände när jag var inlag för en psykos. därav sinnesundersökningen.. hade sparkat en polis i magen och kommer inte äns ihåg det.. är 28 år.
Citera
2010-12-07, 16:14
  #1305
Medlem
Man ska nog vara glad för att man bor i Sverige när det gäller att sitta i fängelse. Jämför med Ryssland eller Turkiet t ex, där det lär vara en helt annan upplevelse.
Citera
2010-12-09, 16:27
  #1306
Medlem
Är det så i svenska fängelsen att man får bo typ ett medelklassliv? Dvs man har allt man behöver och mer, man svälter aldrig och kan kolla på TV, surfa på nätet etc när man vill? Här i Norge säger en del kriminella (mestadels blattar från fattiga förorter) att det är så i norska fängelsen och att de lever mycket bättre i fängelse än som arbetslös i förorten.
Citera
2010-12-09, 17:23
  #1307
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Är det så i svenska fängelsen att man får bo typ ett medelklassliv? Dvs man har allt man behöver och mer, man svälter aldrig och kan kolla på TV, surfa på nätet etc när man vill? Här i Norge säger en del kriminella (mestadels blattar från fattiga förorter) att det är så i norska fängelsen och att de lever mycket bättre i fängelse än som arbetslös i förorten.

Vilket jävla skitsnack.

Nä självklart svälter du inte, det är inget jävla koncentrationsläger och vi bor inte i etiopien. Och ja du har en TV, det är lixom 2010.

Men nåt jävla internet har du såklart inte, inte ens nån dator såvida du inte fått låna en av anstalten för studieskäl. Du får inte kommunicera med omvärlden hur som helst, alla telefonnummer du ska ringa måste vara godkända.

Om du heller sitter inlåst på kåken utan någon som helst frihet än bor i förorten så varsågod.
Citera
2010-12-09, 22:25
  #1308
Medlem
Gargis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Är det så i svenska fängelsen att man får bo typ ett medelklassliv? Dvs man har allt man behöver och mer.
Är ett slappt fängelse din definition utav ett typ medelklassliv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in