Citat:
Ursprungligen postat av kodemanen
¨
Ja det är tortyr och om du använder skallen så fattar du vad jag syftar på men jag får väl vara lite tydligare mot dig.
Att man måste låsa in folk fattar jag. Det jag vänder mig mot är att man slänger in en människa som inte är dömd för något, har du hört talas om oskyldig till motsatsen är bevisad? i en kall jävla cell utan ett skit utom en filt och där kan du få sitta helt isolerad från omvärlden i upp till 4 dygn. Man har inte rätt till ett skit mer än en dålig bok om man har tur. Du sitter där helt utan tidsuppfattning det är ett starkt ljus som aldrig släcks så att sova blir jävligt svårt, det kallar jag tortyr för man får lätt panik därinne efter ett tag och är man inte stark psykiskt så bryter du ihop totalt. När som helst under denna tid så kan du bli uppkallad på förhör och du kan inte välja att stanna kvar utan du kan bli tvingad av snuten.
Häktet- Där kan du sitta hur länge som helst utan tv, ringa din familj mfl, träffa folk, du har endast en timmes promenad per dygn som dessutom plitarna älskar att dra in. Ja du kan helt enkelt sitta helt isolerad från omvärlden hur länge som helst.
Detta kallar jag för tortyr då man anses som oskyldig till motsatsen är bevisad men man blir inte behandlad efter det tankesättet, visst är man skyldig som jag varit så kan man köpa det men det vet ju ingen annan än just jag. Tänk dig själv att sitta där och vara oskyldig hur fan skulle du reagera på det? Det händer trots allt rätt ofta att folk är oskyldiga. Varför kan man inte få se tv? På vilket sätt kan du sabba en ytredning genom att sitta och kolla på tex smallvile? På vilket sätt kan du sabba en utredning genom att ha en kolla på videofilm? Dessa småskaer som att se på tv/film skulle underlätta plågandet det innebär att sitta isolerad ngt oerhört.
Sen att det finns länder som är värre spelar ingen roll, i sverige ägnar sig myndigheter åt tortyr PUNKT SLUT
Ja det är tortyr och om du använder skallen så fattar du vad jag syftar på men jag får väl vara lite tydligare mot dig.
Att man måste låsa in folk fattar jag. Det jag vänder mig mot är att man slänger in en människa som inte är dömd för något, har du hört talas om oskyldig till motsatsen är bevisad? i en kall jävla cell utan ett skit utom en filt och där kan du få sitta helt isolerad från omvärlden i upp till 4 dygn. Man har inte rätt till ett skit mer än en dålig bok om man har tur. Du sitter där helt utan tidsuppfattning det är ett starkt ljus som aldrig släcks så att sova blir jävligt svårt, det kallar jag tortyr för man får lätt panik därinne efter ett tag och är man inte stark psykiskt så bryter du ihop totalt. När som helst under denna tid så kan du bli uppkallad på förhör och du kan inte välja att stanna kvar utan du kan bli tvingad av snuten.
Häktet- Där kan du sitta hur länge som helst utan tv, ringa din familj mfl, träffa folk, du har endast en timmes promenad per dygn som dessutom plitarna älskar att dra in. Ja du kan helt enkelt sitta helt isolerad från omvärlden hur länge som helst.
Detta kallar jag för tortyr då man anses som oskyldig till motsatsen är bevisad men man blir inte behandlad efter det tankesättet, visst är man skyldig som jag varit så kan man köpa det men det vet ju ingen annan än just jag. Tänk dig själv att sitta där och vara oskyldig hur fan skulle du reagera på det? Det händer trots allt rätt ofta att folk är oskyldiga. Varför kan man inte få se tv? På vilket sätt kan du sabba en ytredning genom att sitta och kolla på tex smallvile? På vilket sätt kan du sabba en utredning genom att ha en kolla på videofilm? Dessa småskaer som att se på tv/film skulle underlätta plågandet det innebär att sitta isolerad ngt oerhört.
Sen att det finns länder som är värre spelar ingen roll, i sverige ägnar sig myndigheter åt tortyr PUNKT SLUT
Det ska vara ett oerhört allvarligt brott för att alla restriktioner ska sättas igång av en åklagare.
Är du på sannolika skäl misstänkt för ett grovt brott(mord, grov narkotikasmuggling etc) då är det helt rätt att man inte ska få titta på tv, läsa tidningar eller få brev eller träffa någon annan än sin advokat. Allt för att den misstänkta inte skall få påverka utredningen eller bli påverkad.
Om det sedan visar sig att du är oskyldig och har suttit häktad tex 10 månader ja min vän då har du rätt att hämta ut en del pengar, något som inte existerar i många andra länder.
Ingen myndighet är perfekt den drivs ju av människor, ingen människa är perfekt.
dagstidningarna på "lilla toan" närmast vaktkuren så grabbarna kunde hänga me lite om verkligheten