2007-10-09, 11:26
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
helt korrekt.. yttrandefriheten e viktig som fan.

Det påståendet finns det fler sidor av.
2007-10-09, 11:28
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Var är folket från datorsäkerhets forat när man behöver dem?
Tja.. Vad menar du att man skulle göra? Visst, "slå tillbaks" i all ära, men finns det något att slå tillbaks emot ens? En av de större frågorna här i livet brukar ju trots allt innefatta hur man gör sig själv så anonym som möjligt på nätet. Om fortfarande ingen kommit på vem, hur och varför, så kanske det är just dom frågorna som fortfarande måste besvaras? Tyvärr är det väl bara att avvakta och se...
2007-10-09, 11:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Men visst känns det spännande och lite dekadent?
Här sitter vi på fortet och pratar som inget hade hänt, utanför håller vildarna på att försöka ta sig in.

Lite som Marie Antoinette när pöbeln härjade utanför.
2007-10-09, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeeWee_Poison
Hur fan kan olika användare få olika proxyerrors? igår 2200 till någongång efter 0100 när jag gick och la mig hade jag proxyerror. Jävligt irriterande.,..
Eller hur? Det var ju fan var femte minut igårkväll.
2007-10-09, 19:28
Medlem
Krafses avatar
Tänkte faktiskt starta en tråd om det, men duktig som jag är så sökte jag innan. Men ja, jag har samma problem, trodde det var min dator först, men det är alltså nåt knas med Fb?
2007-10-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Tänkte faktiskt starta en tråd om det, men duktig som jag är så sökte jag innan. Men ja, jag har samma problem, trodde det var min dator först, men det är alltså nåt knas med Fb?
Inget fel på FB, som admin skrev innan handlar det om Dos-attacker.
2007-10-09, 19:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Inget fel på FB, som admin skrev innan handlar det om Dos-attacker.
Kan ngn förklara enkelt för en gubbe som mig vad en sk dosattack är o vad som händer då man ej kan komma åt forumet?
2007-10-09, 19:43
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men visst känns det spännande och lite dekadent?
Här sitter vi på fortet och pratar som inget hade hänt, utanför håller vildarna på att försöka ta sig in.

Lite som Marie Antoinette när pöbeln härjade utanför.

Instämmer. Lite surrealistisk känsla sådär, men vi tvekar ju inte över att FB kommer att vinna slaget. Våra huvuden kommer icke att hamna i en korg! We shall never surrender!
2007-10-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kan ngn förklara enkelt för en gubbe som mig vad en sk dosattack är o vad som händer då man ej kan komma åt forumet?
Tror det handlar om man angriper vissa portar och ökar belastningen på servern så pass mycket att den inte pallar med helt enkelt.. Hela serverns bandbredd går åt.

Typ som 'dendär' killen stängde ner polisens sida genom att länka till den största bilden. (I samband med Razzian mot PB)

Rätta mig om jag har fel.
2007-10-09, 20:44
Bannlyst
Inte bara fb, utan många andra svenska sajter har legat nere under kvällen, t ex Expressen.
2007-10-09, 20:48
Tekniker
zzpacs avatar
De som utsätter oss för DoS-attackerna är nu blockade. Dock är det mycket möjligt det kommer nya skurar från annat håll. Den digitala slaktkniven slipas och sidan kommer att vara under full uppsikt.

Trevlig kväll och så hoppas vi på välflytande surfning.
2007-10-09, 20:58
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
De som utsätter oss för DoS-attackerna är nu blockade. Dock är det mycket möjligt det kommer nya skurar från annat håll. Den digitala slaktkniven slipas och sidan kommer att vara under full uppsikt.

Kanske dags att se över vilken vBulletin ni kör snart då, med andra ord?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in