2019-09-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Motivera varför du inte är det i det här scenariot. Jorden går under snart, du får möjligheten att ställa upp med ett självmord. En del av mänskligheten måste dö helt enkelt för att man ska rädda jorden och klimatet. Din uppoffring kan rädda ett barns framtid.
Haha, men hur fan kan du inte förstå? Hur är det ens möjligt?

1. Problemet går att lösa utan att någon behöver dö.
2. Döda människor är inte förstahandsvalet.
3. Faktum är att döda människor är något man gärna vill undvika (yes, även ens egna död)

Förstår du? Om du inte förstår, specificera vilken punkt så får vi gå igenom den grundligt åt dig.

Anser du att man bör respektera andra i trafiken? Varför begår du inte självmord då? Förklara det för mig.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-25 kl. 22:33.
Citera
2019-09-25, 22:26
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ok, och då antar jag att du tror på klimathotet.
Då är du ingen hycklare i alla fall.

Nej, klimathotet är kraftigt överdrivet. Det du sade var

Fast anta att det är GARANTERAT att ditt självmord kommer att rädda klimatet,

och då skulle jag göra det. Men jag vet att det inte är garanterat. Men klimatextremisterna bör spela efter egna regler kan man tycka. Och snart kommer reglerna innefatta död av levande organismer eftersom dom utsöndrar ofantliga mängder koldioxid. Och människan står högst upp på listan, för inte bara andas vi, vi lever på saker som bidrar till utsläpp.
Citera
2019-09-25, 22:27
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Nej, klimathotet är kraftigt överdrivet. Det du sade var

Fast anta att det är GARANTERAT att ditt självmord kommer att rädda klimatet,

och då skulle jag göra det. Men jag vet att det inte är garanterat. Men klimatextremisterna bör spela efter egna regler kan man tycka. Och snart kommer reglerna innefatta död av levande organismer eftersom dom utsöndrar ofantliga mängder koldioxid. Och människan står högst upp på listan, för inte bara andas vi, vi lever på saker som bidrar till utsläpp.

Ok, då är du redo att begå självmord för att rädda klimatet. Då är du ingen hycklare.
Citera
2019-09-25, 22:31
Medlem
CyberIngmars avatar
Bara att stänga av elen och gå tillbaka ca 180 år i tiden och se hur kul vi får bye. Farmen i verkligheten Är sociala medier kändisarna beredd på det? Gretas följare?

Jag frågade en sektmedlem om personen är beredd att säga hej då till bekvämligheter och det livsnödvändiga som exempelvis modern vård vi har idag. Personen blev sur How dare you sur.

Det kan ses som självmord. Livslängden kortas snabbt om vi tar bort det som vi idag tar för givet och är livsnödvändigt. Vad händer om du inte kan få en pacemaker.
Senast redigerad av CyberIngmar 2019-09-25 kl. 22:34.
Citera
2019-09-25, 22:35
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Haha, men hur fan kan du inte förstå? Hur är det ens möjligt?

1. Problemet går att lösa utan att någon behöver dö.
2. Döda människor är inte förstahandsvalet.
3. Faktum är att döda människor är något man gärna vill undvika (yes, även ens egna död)

Förstår du? Om du inte förstår, specificera vilken punkt så får vi gå igenom den grundligt åt dig.

Anser du att det finns något problem här i världen? Varför tar du inte självmord då?

Jag skulle inte begå självmord eftersom jag inte tror på klimathotet. Så jag tänker inte hyckla i den här frågan. Men eftersom du tror på klimathotet, kommer du att ställa upp med ett självmord eller kommer du att hyckla? Bara svara på frågan.
Citera
2019-09-25, 22:36
Medlem
Människor , de onda släkte har alltid överlevt. Den dagen järn upptäcktes börjades slipa knivar för döda varandra, sedan började under alla tusentalsår krig efter krig, naturkatastrofer, fruktansvärda epidemier och ändå lever dessa varelse och blir bara fler och fler. Så nu vad än Greta och alla andra experter, så människor kommer att leva och förpesta planeten.
Citera
2019-09-25, 22:41
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Bara att stänga av elen och gå tillbaka ca 180 år i tiden och se hur kul vi får bye. Farmen i verkligheten Är sociala medier kändisarna beredd på det? Gretas följare?

Jag frågade en sektmedlem om personen är beredd att säga hej då till bekvämligheter och det livsnödvändiga som exempelvis modern vård vi har idag. Personen blev sur How dare you sur.

Det kan ses som självmord. Livslängden kortas snabbt om vi tar bort det som vi idag tar för givet och är livsnödvändigt. Vad händer om du inte kan få en pacemaker.

Haha, ja det skulle kunna räknas som självmord. Men i det här scenariot så räcker det inte ens med en släckning av elnätet. Folk måste helt enkelt dö för klimatet, så vilka ställer upp frivilligt?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-25 kl. 22:45.
Citera
2019-09-25, 22:43
Medlem
Citat:
Jag skulle inte begå självmord eftersom jag inte tror på klimathotet. Så jag tänker inte hyckla i den här frågan.
Hmm, du var visst lite trögare än väntat.

Anser du att man bör respektera andra i trafiken?

Om du tar självmord så kan man ju köra fort och risken minskar att man krockar med dig.

Varför begår du inte självmord då?

Citat:
Men eftersom du tror på klimathotet kommer du att ställa upp med ett självmord eller kommer du att hyckla? Bara svara på frågan.
Haha, nej för femte gången.

Jag har redan förklarat varför.

---

Jag förstår givetvis att detta är ett provokationsförsök, du upprepar dig bara och lyssnar inte på vad som sägs, jag vet att du inte är så trög på riktigt.

Orsaken till att jag fortsätter att svara dig är för att alla ska beskåda detta, och för att det är intressant att se hur länge du orkar hålla på och hur lågt du kan sjunka. Jag vill att alla ska se
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-25 kl. 22:47.
Citera
2019-09-25, 22:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Hmm, du var visst lite trögare än väntat.

Anser du att man bör respektera andra i trafiken?

Om du tar självmord så kan man ju köra fort och risken minskar att man krockar med dig.

Varför begår du inte självmord då?

Haha, nej för femte gången.

Jag har redan förklarat varför.

Jag förstår govetvis att detta är ett lamt provokationsförsök, du upprepar dig bara och lyssnar inte på vad som sägs, jag vet att du inte är så trög på riktigt. Men orsaken till att jag fortsätter att svara dig är för att alla ska beskåda detta.

Ok, då vill du inte begå självmord för att rädda klimatet. Då är du en hycklare. Om du inte förstår vad jag menar, då får du läsa igenom trådstarten igen.
Citera
2019-09-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ok, då vill du inte begå självmord för att rädda klimatet. Då är du en hycklare. Om du inte förstår baf jag menar, då får du läsa igenom trådstarten igen.
Varför ignorerar du allt annat jag skriver?

Jag ställde två frågor fråga.
1. Anser du att man bör respektera andra i trafiken?
2. Om ja, varför begår du inte självmord då?
Citera
2019-09-25, 22:48
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Varför ignorerar du allt annat jag skriver? Anser du att man bör respektera andra i trafiken?

Håll sig till topic. Och motivera varför du är en hycklare. Det är vad den här tråden handlar om.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-25 kl. 23:09.
Citera
2019-09-25, 22:50
Medlem
Citat:
Håll sig till topic. Och motivera varför du är en hycklare.
Det är topic.

Jag använder ditt argument och vill veta hur du resonerar när du applicerar det på dig själv.

Kanske kan du då förstå min poäng. Eller också är du en hycklare

1. Anser du att man bör respektera andra i trafiken?
2. Om ja, varför begår du inte självmord då? [MANIPULATIONSFÖRSÖK PÅ EN SOCIALT UTVECKLINGSSTÖRD PERSONS NIVÅ]Du minskar ju risken att någon som kör för fort krockar med dig. Tänk om det sitter ett litet barn i fortkörarens bil? Du kan rädda livet på ett litet barn![/MANIPULATIONSFÖRSÖK PÅ EN SOCIALT UTVECKLINGSSTÖRD PERSONS NIVÅ]
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-25 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in