2007-10-08, 13:15
Medlem
Hej!

Jag sitter med en htpc (FS Scaleo E) hemma som jag har kopplat till min projektor (benq w100).

Jag får bild när jag bootar upp datorn, jag ser bios, jag ser Vista ladda, men efter det tappar projektorn signalen. För att jag ska få bild i windows måste jag stänga av HTPC:n, dra ut vga-kabeln (sitter kopplad med DVI-adapter i båda ändar), sätta på den igen utan vga-kabel, vänta tills jag hör "windows ljudet" och först efter det sätta i kablen igen för att få bilden i windows.

Om jag däremot tar bort det "externa" grafikkortet (GF 6600), kopplar vga-kabeln till den integrerade video-kretsen i moderkortet och startar så fungerar det felfritt hela vägen..

Jag kan också passa på att säga att det funkar utmärkt på båda sätten med en vanlig datorskräm, och jag har tidigare haft projektorn kopplad till flera andra
datorer utan problem.

Grafikkoretet är ett GF 6600.

Hoppas någon har en smart och enkel lösning på mitt problem..

Jag vet att tråden borde ligga under "windows", la den fel..

//Lantz
Citera
2007-10-08, 17:19
Medlem
Hmm använder du projektorn som "primär skärm" ? Testa att starta med både datorskärm och projektor ikopplade samtidigt, och sedan ställ in vilken skärm du vill använda som primär i nvidias kontrollpanel.
Citera
2007-10-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeeK
Hmm använder du projektorn som "primär skärm" ? Testa att starta med både datorskärm och projektor ikopplade samtidigt, och sedan ställ in vilken skärm du vill använda som primär i nvidias kontrollpanel.

Projektorn är den primära skärmen, har bara en utgång på grafikkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in