2007-10-08, 14:25
Medlem
HouseoftheHolys avatar
Bland det konstigaste jag testat är "chili-dammsugare". Alltså såna dammsugar-kakor lr vad man ska säga, kallas också punschrullar och brukar oftast vara gröna.

Men dom här var smaksatta med chili och knallröda.
Citera
2007-10-08, 14:51
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poshy
På willys säljer dom läsk med choklad och banan smak...

Sjukaste läsken jag nånsin smakat. Helt galet vad fel det blev... Smaken var ungefär "matig" eller vad man ska säga. Tjock på nåt vis. Kändes iaf tokfel att dricka...

Sen att färgen är genomskinligt neongrön gör ju bara det hela ännu mer mysko...
Citera
2007-10-08, 15:09
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poshy
På willys säljer dom läsk med choklad och banan smak.
Ja, den där Premier...riktigt dålig.
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Coca Cola med vanilj var ingen hit va?
Jorå, den var en stor hit (i min och alla andra sanna finsmakarens världar )
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vitlöksglass är tydligen godare än vad det låter. Däremot skulle jag nog passa när det gäller surströmmingsglass.
Skulle gärna smaka på surströmmingsglass med varm hjortonsylt till.
Citat:
Ursprungligen postat av Berggubbe
Har för mig att Festis såldes med lakritssmak under en begränsad tid...Smakade riktigt illa, en klunk sen soptunnan.
Ja, det stämmer. Var ingen hit alls...

Konstigaste idén jag kan komma på att jag sett är just Banan kaviaren från Abba...

Citera
2007-10-08, 17:44
Medlem
Litet gult djurs avatar
Ïnte så konstigt, men i kylskåpet står en stor flaska med mintsaft, koncentrat. Har en djupt smaragdgrön färg och smakar tandkräm. Odrickbar.
Citera
2007-10-09, 00:12
Medlem
Dengues avatar
Mjos

Har nåt svagt minne av att Skånemejerier körde en drive med Mjos för ett par år sen.
Ska ha varit en blandning av mjölk och juice men jag har inte provat. Bor inte i trakten, men lite skumt låter det.
Citera
2007-10-09, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengue
Har nåt svagt minne av att Skånemejerier körde en drive med Mjos för ett par år sen.
Ska ha varit en blandning av mjölk och juice men jag har inte provat. Bor inte i trakten, men lite skumt låter det.

Jo, tror det var för att i någon kampanj försöka få tjejer att dricka mer mjölk.

Angående "damsugarna" med chili, den kombinationen är inte så jätte underlig då choklad ofta blandas med lite chili för att framhäva smaken.
Citera
2007-10-09, 03:41
Medlem
Lobengulas avatar
ICA kör med krossade tomater med olika kryddor.

Jag kan inte begripa varför någon vettig människa vill köpa färdigkryddad krossad tomatsås.

Den är ju tänkt att användas i matlagning, t.ex. köttfärssås. Om man nu ändå lagar mat så har man ju kryddor. Det blir ju mycket godare med färska eller nyrivna kryddor än något skit som legat några månader.

Vad tänkte dom på när de tog fram de produkterna? Vem fan är målgruppen?
Citera
2007-10-09, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Jag kan inte begripa varför någon vettig människa vill köpa färdigkryddad krossad tomatsås.

Den är ju tänkt att användas i matlagning, t.ex. köttfärssås. Om man nu ändå lagar mat så har man ju kryddor. Det blir ju mycket godare med färska eller nyrivna kryddor än något skit som legat några månader.

I vanliga fall håller jag med. Dock så tycker jag att den med vitlök i är riktigt bra. Tomaterna har som legat och goa:at till sig med vitlöken och verkligen tagit smak. Bra grund för tomatsoppa eller köttfärsås.
Citera
2007-10-13, 00:29
Mjos blev kortlivat. Mjölk blandat med jos alltså.
De där kanderade popcornen med alla möjliga jävla smaker, något jag minns särkskilt väl är dem med hallonsmak. yuck!
Citera
2007-10-13, 00:31
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengue

Mjos... Haha! Låter underbart äckligt!
Citera
2007-10-13, 13:12
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boonum
Mjos blev kortlivat. Mjölk blandat med jos alltså.
De där kanderade popcornen med alla möjliga jävla smaker, något jag minns särkskilt väl är dem med hallonsmak. yuck!

När jag gick i grundskolan brukade vi blanda grape o mjölk... var inte gott... men man var ju tvungen o dricka...
Vaniljcolan var ju en riktig höjdare!
Såg en förp surströmmingskarameller för nåt år sen, kan ju inte va nån höjdare...
På ica maxi i haninge så såg jag en 5 kg förpackning full med larver... tror inte den blandningen blev så poppis...
Appropå larver, vad hände med godiset som det var insekter i? Tror det var mest klubbor med larver, myror, gräshoppor o dyl...
Citera
2007-10-13, 13:22
Medlem
Drömmarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Jag brukar köpa den med vitlökssmak och ha som vanlig tomatsås. Det är väl inga konstigheter att det finns krossade tomater som är färdigkryddade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in