2007-11-02, 08:46
Bannlyst
Skulle en mobb attackera mej och min familj skulle jag braka iväg alla jävla skott jag hade. Sedan skulle jag fråga om någon var kvar. PACK!

Skulle sedan lugnt invänta polisen och mitt kommande fängelsestraff, för om det finns någon rättvisa så måste väl gubben åka in på en 8-10 år.

Någon som vet om mopedligan hålls hemma nu på kvällarna/nätterna av sina familjer eller om dom tillåts terrorisera andra familjer hej vilt?
Citera
2007-11-02, 08:53
Medlem
Chandler Bings avatar
Förklaringen till att han laddar om kan vara att Poffe blir sne efter att Simon skjutits och fortsätter hota pappan. Pappan är full med adrenalin och har bara en tanke i huvudet att rädda/skydda familjen. Nån sorts överlevnadstaktik styr hans handlingar.
Citera
2007-11-02, 09:37
Medlem
catos avatar
Sorry, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men det första som slår mig, var f-n finns föräldrarna ??? Har de ingen som helst koll i en liten skithåla, satt de inne och drack hemkört och spelade Bingolotto, helt j-vla otroligt vilken slöhet, ... Ingen tvekan var största delen av skulden finns....
Citera
2007-11-02, 09:51
Bannlyst
Orkar inte heller läsa igenom tråden, men jag kan start erkänna att jag hade gjort precis samma sak. Självklart är det alltid tråkigt när någon dör, men har man gett sig in i leken får man leken tåla. Det kunde ungdommarna tänkt på lite tidigare innan dom gav sig på oskyldiga människor.

Går inte att skriva vad man tycker och känner, då åker man väl in, men allt stöd åt "mördaren".
Citera
2007-11-02, 09:59
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Förklaringen till att han laddar om kan vara att Poffe blir sne efter att Simon skjutits och fortsätter hota pappan. Pappan är full med adrenalin och har bara en tanke i huvudet att rädda/skydda familjen. Nån sorts överlevnadstaktik styr hans handlingar.

Överlevnadsinstinkt kommer snarare upp i min skalle. Men vem vet egentligen?

/VV
Citera
2007-11-02, 10:47
Medlem
Algot79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Enligt Aftonbladets artikel verkar det inte som han var berusad. Det nämns inget om det iaf:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1153856.ab

Mycket bra artikel av Aftonbladet (får hoppas att den stämmer, dom har ju en benägenhet att fara med osanning ibland....)

Har full förståelse för pappan (även om döda naturligtvis inte är rätt lösning) Fy fan för dom där ungdomarna som utsatte dom för åratal av trakasserier.

Som många andra efterfrågar jag föräldrarna ??!
Citera
2007-11-02, 10:51
Medlem
Wiking FBs avatar
Enligt Aftonbladet:

Sonen har damp och har varit ett tacksamt offer för mobbning.
– Det började med telefonterror. Det ringde 20–30 gånger per dygn, ofta mitt i natten. Sedan började de trakassera oss med hemsidor på Lunarstorm, säger mamman.

Trakasserierna fortsatte med vandalisering av bilen, brevlådan och handgripliga överfall av sonen.

När han var ute och körde moped kunde de andra köra ifatt honom, rycka och

sparka på hans moped.

– De till och med stängde av motorn i farten, det var rena mordförsöken. Han är sjuk och har svårt att klara stressade situationer. Ofta har han skakat, gråtit och kräkts av ångest och ren rädsla. Han har varit livrädd för dem. Även hans bästa kompis har drabbats, säger mamman.

Den 5 oktober kulminerade allt.

Pappan och familjens äldsta dotter var inne i Rödeby och handlade. När de skulle åka hem kom mopedgänget – och slet upp dörrarna på förarplatsen medan pappan körde. Han blev chockad och kom över på fel körbana.

Samma kväll var mamman inne i Rödeby med ett par av barnen. Även då dök gänget upp.

– ”Nu tar vi dem”, skrek gängledaren och sparkade på bilen medan jag körde. Han ställde sig mitt i vägen och var hotfull. Jag vågade inte stanna, säger hon.

Senare på kvällen sökte ena dotterns pojkvän upp 16-åringen och bad honom sluta trakassera familjen. Det slutade i slagsmål.

En stund senare ringde det på familjens telefon:

– Nu kommer vi för att döda er.

– De ringde hit flera gånger kring midnatt. De sa att de skulle rövknulla mig, sätta en yxa i dörren och döda oss alla, säger den 19-årige sonen.

– Sista gången de ringde var de här på tomten. De bankade på dörren, jag var så rädd att jag höll på att svimma. Jag ringde 112.

19-åringens kompis tittade ut och såg gänget, beväpnade med tillhyggen. I samma ögonblick vaknade den 50-årige pappan. Han gick in i rummet och hämtade bössan. Sedan gick han ut på tomten.

Två av pojkarna gick mot mannen, med långa brädor i högsta hugg.

– Han skrek åt dem att stanna, men en av killarna tog ytterligare ett steg mot honom. Då sköt han ett varningsskott i marken. En av killarna sprang och då small det igen. Jag hörde honom skrika och så föll han ihop. Den andre försökte göra något och då sköt han honom i magen. Det var tre snabba skott, säger 19-åringens kompis som såg dramat från trappan.

Mannen gick efteråt in i huset och bad sonen ringa ambulans:

– Jag har skjutit någon, jag sköt på måfå, jag vet inte hur illa det är.

Mina tankar går till 50-åringen som nu sitter i en cell och inväntar en rättegång medan plågoandarna går fria och säkert får skadestånd dvs betalt för sina terroriseringar. Det är inte mer än rättvist om Poffe får leva med stomi påse resten av sitt liv.

Två av pojkarna gick mot mannen, med långa brädor i högsta hugg.
– Han skrek åt dem att stanna, men en av killarna tog ytterligare ett steg mot honom. Då sköt han ett varningsskott i marken.

Frågan är vem som gick fram?

En av killarna sprang och då small det igen. Jag hörde honom skrika och så föll han ihop.

Framåt eller bakåt? Om Poffe skjutits i ryggen måste det vara han som blev spak i det här läget och sköts i ryggen. Dvs Simon sköts sist.

Den andre försökte göra något och då sköt han honom i magen. Det var tre snabba skott, säger 19-åringens kompis som såg dramat från trappan.

Försökte göra något? Lite sent påtänkt att när makten bytt hand sätta sig och be för sitt liv (enligt vissa rykten om de stämmer) eller närmade han sig pappan? Simon sköts framifrån så det borde enligt artikeln tyda på att han sköts sist.

"Ja vi går och väcker björnen som sover, men om den vaknar och går till attack ber vi den sluta"
Citera
2007-11-02, 10:52
Medlem
Baffess avatar
Nån som vet om Snoppe kommit hem från sjukhuset ännu? För ligger han fortfarande kvar så bör det ju vara rätt illa med stora skador och konvalesens som följd.

Är de rädda att någon avslutar pappans halvgjorda hemläxa så Snoppe gömmer sig?
Citera
2007-11-02, 10:59
Bannlyst
Skyddtillsyn på papper

!6-åringen har dömts till skyddtillsyn för tidigare brott. Min undran är om det fanns handlingsplaner och 0 tolerans till ytterligare brott. Någonstans måste ju samhället sätta ner sin fot. Dessutom reagerar jag över att inte utegångsförbud efter en viss tid ingår i straff för minderåriga.
Citera
2007-11-02, 11:01
Medlem
WerteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
Nån som vet om Snoppe kommit hem från sjukhuset ännu? För ligger han fortfarande kvar så bör det ju vara rätt illa med stora skador och konvalesens som följd.

Är de rädda att någon avslutar pappans halvgjorda hemläxa så Snoppe gömmer sig?
Tydligare är det viktigare att gömma och skydda offret än gärningsmannens familj..
Blir fan ledsen av sånthär..
Citera
2007-11-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing

hehe, vafan? "poffe blir sne efter att Simon skjutits och fortsätter hota pappan"

Det troligaste scenariot är nog att Poffe skiter på sig i ren skräck när han ser sin polare ta en hagelsvärm i magen, när gubben laddar om och sätter ytterligare en salva i Simon släpper Poffes paralysering och han vänder sig om för att springa därifrån, han hinner dock inte långt innan han träffas av ett skott i ryggen.

Uppgifterna om skjutningen kommer förövrigt från en manligt vittne till famlijen. Dessutom var en 25 årig man (som var tillsammans med familjens dotter) och hans kompis på plats. Det var alltså 4 vuxna män på plats mot 5-6 moppegrabbar. 25 åringen hade dessutom spöat Poffe tidigare under kvällen.

Hela grejen luktar ren avrättning, gubbjäveln hade fått nog helt enkelt.
Citera
2007-11-02, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
Mycket bra artikel av Aftonbladet (får hoppas att den stämmer, dom har ju en benägenhet att fara med osanning ibland....)

Har full förståelse för pappan (även om döda naturligtvis inte är rätt lösning) Fy fan för dom där ungdomarna som utsatte dom för åratal av trakasserier.

Som många andra efterfrågar jag föräldrarna ??!

Jag citerar min svärmor: Arv och miljö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in