2007-10-07, 16:37
Medlem
asgos avatar
Sökt på google,fb och en de forum men hittar ingen bra guide hur man torkar en hel 1.2kg san pedro på bästa sätt ?

Mycket tacksam för svar
Blessings
Citera
2007-10-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asgo
Sökt på google,fb och en de forum men hittar ingen bra guide hur man torkar en hel 1.2kg san pedro på bästa sätt ?

Mycket tacksam för svar
Blessings

Varför ska du torka den överhuvudtaget?
Citera
2007-10-08, 10:08
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpökenOchLejon
Varför ska du torka den överhuvudtaget?

Som det mesta man torkar, så minskar den i storlek, och blir således lättare att äta/röka, eller vad man nu gör med en san pedro. Fred ut.
Citera
2007-10-08, 10:25
Medlem
piratkaptens avatar
Det kan väl knappast var något magiskt specialsätt man torkar just kaktus på.

Hugg upp den i mindre bitar och lägg den på ett trådnät någonstans där det är luftig, varmt och torrt.
Citera
2007-10-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Som det mesta man torkar, så minskar den i storlek, och blir således lättare att äta/röka, eller vad man nu gör med en san pedro. Fred ut.

men man utvinner meskalin ur san pedro, (har nämligen käkat det själv) men torkar man kaktusen borde meskalinet på något sätt dö ut... men är inte hundra på det, när jag åt san pedro så var dem färska (förjävla äcklig smak, glömmer den aldrig, så satte sig taggarna i munnen på en )
Citera
2007-10-09, 14:29
Medlem
asgos avatar
jo tackar för svaren

Hittade lite på elefanten:
"Remove the thorns and cut the cactus in thin slices. Then boil them for 2 to 3 hours. Mix this with pineapple juice, for a better taste, and drink it.

It's also possible to dry the cactus. Cut it into slices and put it in a oven on 50°C for 4 or 5 hours. Then you can eat the slices."

Så nu ääääntligen blir de meskaline tripp
Citera
2007-10-09, 19:41
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
jo tackar för svaren

Hittade lite på elefanten:
"Remove the thorns and cut the cactus in thin slices. Then boil them for 2 to 3 hours. Mix this with pineapple juice, for a better taste, and drink it.

It's also possible to dry the cactus. Cut it into slices and put it in a oven on 50°C for 4 or 5 hours. Then you can eat the slices."

Så nu ääääntligen blir de meskaline tripp

Tripprapport!
Citera
2007-10-10, 10:11
Medlem
Fan vad dum jag är som glömde elephantos

Ett tips bara när du ska käka det, så inta INTE alkohol innan, detta gjorde jag och fick mig en "mysig" tripp ute i en mörk skog
Citera
2007-10-16, 02:55
Medlem
asgos avatar
:(

Min dator dog precis när jag skulle börja skriva och ta skiten, värkligen skiten...

Torkade nog lite för mycket, fick ut 70gram hel torkat och eftersom jag inte hade dator kunde jag inte kolla doseringen och chansade på halva. En hel 1.2kg san pedro ska ju vara ungefär 3 trippar så trodde de skulle hända nått.

De smakade skit även torkat fick svälja allt med juice usch.
Aja fick vartfall en liten "tripp" men inte så mycket visuellt, bara att allt såg äckligt och hårt ut, rummet blev mindre ibland. Och bodyloaden FY FAAAN! hade så jävla ont i kroppen. Läste dagen efter att de inte ska käkas helt tort de suger åt sig vatten
Så slutligen till frågan som undra mig mest, skilnaden på syra svamp och meskaline, meskalinet var nått mitt emellan, stämning och de "visuella" liknade syra och afterglowen var mer likt svamp (UNDERBART )

Så roligt var de, aja får väll bli peyote nästa gång, verkar häftigare

Blessings.
Citera
2007-10-16, 09:20
Medlem
Citat:
Min dator dog precis när jag skulle börja skriva och ta skiten, värkligen skiten...

Torkade nog lite för mycket, fick ut 70gram hel torkat och eftersom jag inte hade dator kunde jag inte kolla doseringen och chansade på halva. En hel 1.2kg san pedro ska ju vara ungefär 3 trippar så trodde de skulle hända nått.

De smakade skit även torkat fick svälja allt med juice usch.
Aja fick vartfall en liten "tripp" men inte så mycket visuellt, bara att allt såg äckligt och hårt ut, rummet blev mindre ibland. Och bodyloaden FY FAAAN! hade så jävla ont i kroppen. Läste dagen efter att de inte ska käkas helt tort de suger åt sig vatten
Så slutligen till frågan som undra mig mest, skilnaden på syra svamp och meskaline, meskalinet var nått mitt emellan, stämning och de "visuella" liknade syra och afterglowen var mer likt svamp (UNDERBART )

Så roligt var de, aja får väll bli peyote nästa gång, verkar häftigare

Blessings.

Lät ju iaf mycket trevligare än den tripp jag fick
men du kunde väl skrivit lite mer?
Citera
2007-10-16, 09:52
Medlem
asgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpökenOchLejon
Lät ju iaf mycket trevligare än den tripp jag fick
men du kunde väl skrivit lite mer?

För mig tycker jag inte de var nån speciell upplevelse, knappt nå visuals eller mindfucks.
haah var ifs jävligt kul vid peaken, trots den minimala dosen. Kände mig precis sommin farfar, haha satt och kasta pengar överallt, så nu har jag känt mig som min farfar och en gång på syra en 5 årig tjej med en jätte stor klubba, haha.

Blessings
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in