2007-10-07, 05:31
Medlem
Hej. Jag vet inte om jag postade denna rätt nu, eftersom ffmpeg och mplayer fungerar i både windows / linux, etc. Hursomhelst:
Jag har sökt som en jävla räv på teh internets nu, och jag finner verkligen inget vettigt svar.
Hur får man reda på "längden" på en video, med hjälp av ffmpeg, eller mplayer? Alltså, det går ju med "ffmpeg -i path/to/video", men då får man en jävla massa annat krafs. Samt att växeln -i är egentligen till för ifall man vill konvertera, så det är nog samtidigt inte "rätt" kommando.

Jag har hört att det skulle finnas något kommando för ex. mplayer, som bara printade tiden i sekundrar för vald video, fast det finner jag inte heller. Jag antar att mitt googlande suger - Hjälp!
Det spelar ingen roll om det är mplayer eller ffmpeg jag får hjälp med. Jag vill hursomhelst kunna få tiden printad i sekundrar (eller hh:mm:ss. ni förstår säkert), eftersom jag är bombsäker på att det bör fungera.
Citera
2007-10-08, 15:27
Medlem
Kod:
midentify /path/to/movie.avi

kanske?
Citera
2007-10-08, 15:47
Medlem
krijgenics avatar
Tryck på o, så får du upp OSD. Trycker du på o två gånger, så får du upp hur mycket tid det är kvar med.
Citera
2007-10-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Tryck på o, så får du upp OSD. Trycker du på o två gånger, så får du upp hur mycket tid det är kvar med.
Läs om allt jag skrev tidigare, tack.
Citera
2007-10-08, 20:35
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superball
Läs om allt jag skrev tidigare, tack.

Skilj på argument, och kommando.

Tack.
Citera
2007-10-17, 18:26
Medlem
Det var ju precis vad jag gjorde. Hade jag velat veta något om MPlayers OSD, så hade jag nog antagligen frågat om just MPlayers OSD. Jag vill kunna få resultatet i textformat, kortfattat.
Citera
2007-10-17, 23:28
Medlem
acuras avatar
Kod:
ffmpeg -i FIL 2>&1 | sed -e '/Dur/!d' -re 's/.*Duration: ([0-9:.]+),.*/\1/'
Citera
2007-10-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Kod:
ffmpeg -i FIL 2>&1 | sed -e '/Dur/!d' -re 's/.*Duration: ([0-9:.]+),.*/\1/'

Tänk dig att en person, IRL, står och bokstavligen skriker "Tack" så att tårarna sprutar.

Detta var precis det svar jag ville ha. Tack!
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in