• 1
  • 2
2007-10-07, 01:56
Medlem
lycklig_mans avatar
Har funderat lite över detta. Jag ska snart flytta in i en studentlägenhet. Ska jag gå runt och hälsa på mina grannar i huset eller är det dom som ska komma till mig och hälsa mig välkommen till huset? Eller skiter båda parter i det och så hälsar man när man möts i trappan?
Citera
2007-10-07, 01:59
Medlem
Whattabas avatar
Du gör som du själv vill. Du bestämmer över ditt eget liv. Du skapar dina egna fotspår.
Citera
2007-10-07, 02:09
Medlem
tjaboooos avatar
Hälsa i trappen är väl de vanligaste skulle ja tr.
Citera
2007-10-07, 02:13
Medlem
AlitheSeconds avatar
Man brukar få lägga upp sin penis på köksbordet, sen får damerna utdela godkänt eller underkänt.
Citera
2007-10-07, 02:16
Bannlyst
Ett hett tips är att bjuda på sprit nästa gång det är korridorsfest, vilket inte bör vara längre fram i tiden än fram till nästa löning. Om inte tidigare, kanske till och med innan nästa fredag.

Säg: "Hej! Jag är nyinfyttad! Ta en öl och känn dig som hemma!"

Det brukar göra susen...
Citera
2007-10-07, 02:32
Medlem
Domedagens avatar
Jag undviker grannarna till varje pris.

Har jag oturen o mota dom blir det ett falskt leende o ett HEJ.
Citera
2007-10-07, 08:48
Medlem
nazipoliss avatar
Jag fick i tidigt stadium veta att grannen mittemot mig var i ungefär samma ålder och snygg som attan...
då är det helt klart läge att presentera sig! resten har jag dock varken sett eller hälsat på!
Citera
2007-10-07, 08:56
Medlem
Doxologys avatar
Håll dig borta ifrån dem, mycket lurigt folk i korridorer, minst 95% vänsterflumm.
Citera
2007-10-07, 12:32
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Man brukar få lägga upp sin penis på köksbordet, sen får damerna utdela godkänt eller underkänt.

Tänk om det vore så enkelt!

Nä men jag tror på nr 3; hälsa i trappen. Att gå runt och presentera sig från dörr till dörr sker vanligtvis i villaområden.
Citera
2007-10-07, 12:34
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Tänk om det vore så enkelt!

Nä men jag tror på nr 3; hälsa i trappen. Att gå runt och presentera sig från dörr till dörr sker vanligtvis i villaområden.
Amen to that. Det känns lite overkill att göra så i ett höghus. Men hälsa i trappen
Citera
2007-10-07, 12:36
Medlem
Neonights avatar
"Grannen"

1. Ställ ut en pall
2. Gå in
3. För ut ett sugrör genom brevlådan
4. Bjud förbipasserande på en stänkare genom brevlådan, allra mest damerna.

Nej men allvarligt:

Om du träffar på dem i trappen så ser inte jag något fel i att presentera sig kanske till och med ta i hand (med damerna är det obligatoriskt).
Citera
2007-10-07, 12:43
Bannlyst
Vill du ha kontakt med grannar så le, titta i ögonen, heja och se trevlig ut när du möter dem. Låt dom ta första steget och presentera sig, men var beredd på att du inte har en aning om vad för person du bjuder in till grannvänskap, kan vara allt från ett efterhängsamt plåster till värsta kompistjyven och skitsnackaren som ingen vill ha att göra med som du blir ny kompis åt..

Vill du inte ha kontakt med dina grannar så nicka och humma nåt när du möter dem, sen när du kommit underfund med vad för folk som bor där låter du kontakterna komma succesivt. På så sätt väljer du din umgängeskrets samtidigt som du inte framstår som desperat efter vänner och blir hunsad därefter..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in