• 1
  • 2
2007-10-06, 18:09
Medlem
hej funderar på o dra o käka lite skräpmat ikväll jag undrar, vilken av skräpmaten är nyttigast rent näringsmässigt?
Citera
2007-10-06, 18:17
Medlem
Babbe med ris?
Citera
2007-10-06, 18:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
hej funderar på o dra o käka lite skräpmat ikväll jag undrar, vilken av skräpmaten är nyttigast rent näringsmässigt?
Beror på vad du menar med skräpmat. Allt som ingår i själva menyn eller bara huvudrätten?

~Paul~
Citera
2007-10-06, 18:31
Medlem
hela menyn så klart !!
Citera
2007-10-06, 18:33
Medlem
tjaboooos avatar
Läst att kebab inte ska va så jävligt, om man nu väljer en utan pommes med grönt till.
Citera
2007-10-06, 18:36
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
hela menyn så klart !!
OK, då blir det genast avsevärt mer komplicerat. Det kräver att man börjar räkna alla beståndsdelar. Dvs kolhydrater, stärkelser, fetter (alla sorter), proteiner och dessutom mineraler, metaller, vitaminer och spårämnen (bl a). Din enkla fråga är således inte så enkel som den ser ut att vara vid första anblicken eftersom den är den gemensamma kombinationen som skall leda till den nyttigaste rätten.

Det går i grova drag att ha åsikter men mitt råd är att fråga en dietist .

~Paul~
Citera
2007-10-06, 18:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Läst att kebab inte ska va så jävligt, om man nu väljer en utan pommes med grönt till.
Hela menyn var det ju

~Paul~
Citera
2007-10-06, 18:37
Medlem
Airbuzzs avatar
Om jag bara vill ha något snabbt i mig, utan att dö av fettöverdos brukar jag ta några vanliga små hamburgare på McDonald's. Dom är inte så farliga.
Citera
2007-10-06, 18:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Om jag bara vill ha något snabbt i mig, utan att dö av fettöverdos brukar jag ta några vanliga små hamburgare på McDonald's. Dom är inte så farliga.
Har inte donken börjat med fullkorn? I så fall skulle det kunna vara ett bra alternativ.

~Paul~
Citera
2007-10-06, 19:48
Medlem
Squalos avatar
Kycklingkebab med ris, om man skipper sås, borde vara bland det minst onyttiga som cirkulerar där ute... Speciellt näringsrikt är det väl förvisso inte, men det är väl ingen vanligt förekommande snabbmat...
Citera
2007-10-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Kycklingkebab med ris, om man skipper sås, borde vara bland det minst onyttiga som cirkulerar där ute... Speciellt näringsrikt är det väl förvisso inte, men det är väl ingen vanligt förekommande snabbmat...

Vad exakt är det inte som saknar näring i en kycklingkebab med ris? (Jag tänkar anta att det är riktigt kycklig och vanligt ris)
Citera
2007-10-06, 20:11
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskarn
Vad exakt är det inte som saknar näring i en kycklingkebab med ris? (Jag tänkar anta att det är riktigt kycklig och vanligt ris)
Den innehåller ju energi, en hel del kolhydrater och protein från kycklingen, som man får kraft av. Men den innehåller ju inte speciellt mycket vitaminer, mineraler, och annat gott vi behöver för att vara friska och sunda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in