2007-10-06, 09:13
Medlem
Ny Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Jag. Men det kanske är mig det är fel på som inte ger mig på den som är svagare?

Jo, visst är vi många som inte gjort det, tyvärr växer skaran som betett sig dylikt större och större. Vad ska göras? vem ska beskyllas? varför händer det? Är ungdomar av idag ondare? är det generna som slagit slint hos barn på sistonde eller har föräldrarskapet ändrats? Det finns så många frågor.
2007-10-06, 09:16
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny Kula
Jo, visst är vi många som inte gjort det, tyvärr växer skaran som betett sig dylikt större och större. Vad ska göras? vem ska beskyllas? varför händer det? Är ungdomar av idag ondare? är det generna som slagit slint hos barn på sistonde eller har föräldrarskapet ändrats? Det finns så många frågor.

Jag tror på slapapre föräldrar, eller ialalfall passivare föräldrar.
För i tiden fick juh ungar box då de gjorde nått dumt.
Varför så inte sker nu kamnske beror på att föräldrar är rädda för anmälningar, eller att de fått en lite mildare uppfostran från sina föräldrar.

Undrans hur det blir då denna generationen växer upp och blir föräldar, blir det ännu värre då?
2007-10-06, 09:18
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Så går det när samhället skiter i sina medborgare och föräldrar skiter i vad deras barn sysslar med på kvällarna.
Samhället har inte slutat att bry sig, dom har bara ägnat sig lite mer åt våra nysvenskar med både rövslickeri och pengar...
2007-10-06, 09:22
Medlem
Det verkar som några barn fick sig en läxa i att inte leka med elden för gott...
2007-10-06, 09:31
Medlem
mallorcamanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny Kula
Sådana här händelser får mig alltid att reflektera över att man aldrig vet vad ens handlingar leder till.

Han var utråkad, de ville ha lite kul, det var allt. De retades lite med retarden, slog ned hans farsas brevlåda några gånger och körde runt med moppen på deras gård, vem fan har inte gjort det?

Tristessen avtar inte, det gör den aldrig när man bor i en håla, det kanske var kul att reta mongot lite mer för att kolla vad som hände, kanske slå han lite för att kunna garva när han blottade sina tänder i sin retard-defence-stance, kanske samla några polare och åka hem till gården igen o slå sönder brevlådan ännu en gång, men med fler kompisar för att se om farsan blev än mer galen än förra helgen.

Ganska basic stuff av ganska basic ungdomar av idag. Inte fan väntar man sig att bli ihjälskjuten för att man terrar folk för lite kul.

Som sagt var....de lärde sig säkert något av detta...
2007-10-06, 09:42
Medlem
jag känner mig otroligt elak men jag kan faktiskt inte låta bli att tycka det var rätt åt dem
2007-10-06, 09:42
Medlem
Frågan är vilka 15-16 som åringar agerar såhär? När jag var 16 så hade jag lite mer vett i skallen än att mobba en utvecklingsstörd och framförallt göra livet surt för hela den familjen. Jag har två misstänkta grupper som dessa ungdomar hör till; bondläppar eller nysvenskar. Jag hade säkert agerat på samma sätt som pappan efter ett tag, varför i helvete ska man förstöra för andra? 10-12 åringar som spränger brevlådor, okej det klassar jag som ett pojkstreck men det här? För i helvete säger jag bara, det borde vara ungdomarnas föräldrar som åker i finkan. Är det de här packet som ska om två,tre år vara myndiga? Fast iofs så kommer de med största sannolikhet ha lågavlönade jobb på Mc'Donalds och börja klottra, stjäla och leva hus i helvete.

Och sen ni som säger att det är O.K och att ni gjorde samma sak, hade ni en dålig uppväxt utan föräldrar som kollade vad fan ni gjorde? "Terra" lite folk, vad fan tror du? Att vuxna människor ska tillåta att ett gäng ungdomar kör sönder gårdsplan och mobba deras utvecklingsstörde son, varje helg? Jag hoppas innerligt att du får uthärda samma terror varje helg, ska du bara sitta och ta emot eller? Och pappan hade kontaktat polisen flera gånger innan, ännu mer förjävligt.
2007-10-06, 09:44
Bannlyst
Jag förstår till viss del faderns agerande. Tydligen så har ju polisen varit inblandad vid ett flertal tillfällen, och det om något borde ju ha fått fjortisarna att lägga ner mobbingen eller vad fan det nu var de höll på med. Uppenbarligen så förändrades dock ingenting, och till slut så valde fadern således att ta saken i egna händer för att få ett slut på det hela. Priset för det agerandet blev en dödad och en svårt sårad.

Trist förvisso, men samtidigt så får det stå som ett varnande exempel till slynglar som tycker sånt här är kul.

Ungjävlarna har helt och hållet sig själva att skylla.
2007-10-06, 09:47
Medlem
Ny Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallorcamange
Som sagt var....de lärde sig säkert något av detta...

Visst fan lär sig folk men det är på tok för sent. En vilsen och ouppfostrad yngling som kanske kunde blivit något har mist sitt liv. En bra far som offrat mycket utan att ens blicka det minsta mot det liv han kunde ha haft har mist sitt förstånd och kommer att sitta spärrad bakom lås och bom under en lång tid framåt.
Den ihjälskjutna killens kompisar kommer nog att bättra sig eller begå självmord, men var det värt det till den kostnaden?
2007-10-06, 09:53
Medlem
Ny Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Och sen ni som säger att det är O.K och att ni gjorde samma sak, hade ni en dålig uppväxt utan föräldrar som kollade vad fan ni gjorde? "Terra" lite folk, vad fan tror du? Att vuxna människor ska tillåta att ett gäng ungdomar kör sönder gårdsplan och mobba deras utvecklingsstörde son, varje helg? Jag hoppas innerligt att du får uthärda samma terror varje helg, ska du bara sitta och ta emot eller? Och pappan hade kontaktat polisen flera gånger innan, ännu mer förjävligt.

Det är ännu ingen som hållit med mobbarna i denna tråd och jag tror inte att någon kommer att göra det heller. Tyvärr synes denna typ av diskussioner bli vinklade då den "terrande" sidan aldrig gör sin röst hörd i denna sorts fora.

Jag tror att du missförstod mig litegranna.
2007-10-06, 09:54
Medlem
bajsbuskes avatar
Ngn som kan bekräfta att detta hände i Hollstorp, Rödeby?
2007-10-06, 09:54
Medlem
Ungdomsgäng har vandaliserat och stulit

"Grannar till 50-åringens gård uppger dock att ungdomar på moped vandaliserat och stulit på gårdar i trakten ett flertal gånger den senaste tiden.

– Vi bor hundra meter från gården och vaknade av mopederna i natt. Om det är samma ungdomar som varit här tidigare är ju inte säkert, men våra grannar har varit drabbade förut, säger Emma Adolfsson, som känner starkt obehag efter nattens tragedi."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article947231.ab

Klockan 11 håller polisen i Karlskrona en presskonferens om skottdramat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in