2007-10-06, 08:17
Medlem
OrangeSunsets avatar
En 15-årig pojke sköts ihjäl och en 16-årig pojke skottskadades vid ett bråk på en gård utanför Rödeby, i Hållstorp, norr om Karlskrona i Blekinge, vid klockan halv två natten mot lördagen. En 50-årig man har gripits misstänkt för att skjutit de två ungdomarna med ett hagelgevär.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=701164

Känns som det är för mycket att skjuta mot det lokala moppegänget när dom jävlas med en. Någon som vet nåt mer om händelsen?
2007-10-06, 08:19
Medlem
Sonen har mobbats länge

"Den misstänkte gärningsmannen har en lätt handikappad 19-årig son som en längre tid ska ha mobbats av några ungdomar från trakten.
– Här har varit ett fruktansvärt liv med ett par mopedister som ställt till oreda. De har mobbat sonen och förstört saker. Alla här vet vilka de är, säger Joakim Adolfsson.
– Det har hållit på i flera månader eller kanske ännu längre. Polisen har varit här ute vid ett flertal tillfällen men det har inte hjälpt. Familjen har inte kunnat ha en brevlåda uppsatt på länge – de bara förstörs.
Karlskrona kommun skickade redan under natten en krisgrupp till platsen."

http://www.kvp.se/nyheter/1.869821/t...med-hagelgevar
2007-10-06, 08:28
Bannlyst
Låter som pappan fick nog till slut, hoppas sonen slipper bli mobbad i fortsättningen, tråkigt nog kommer han nog inte ha en pappa som försvarar honom..
2007-10-06, 08:30
Medlem
Jag kan förstå handlingen av pappan. När ingenting hjälper att få slut på mobbingen.

- Var är föräldra ansvaret från dessa mobbare?
2007-10-06, 08:50
Medlem
Soterns avatar
Skönt att det finns föräldrar som tar sitt ansvar när samhället slutat med det. Åt helvete med mobbarsvinet. Fler borde handla så.
2007-10-06, 08:53
Medlem
Wittgensteins avatar
Så går det när samhället skiter i sina medborgare och föräldrar skiter i vad deras barn sysslar med på kvällarna.
2007-10-06, 08:57
Medlem
Ny Kulas avatar
Sådana här händelser får mig alltid att reflektera över att man aldrig vet vad ens handlingar leder till.

Han var utråkad, de ville ha lite kul, det var allt. De retades lite med retarden, slog ned hans farsas brevlåda några gånger och körde runt med moppen på deras gård, vem fan har inte gjort det?

Tristessen avtar inte, det gör den aldrig när man bor i en håla, det kanske var kul att reta mongot lite mer för att kolla vad som hände, kanske slå han lite för att kunna garva när han blottade sina tänder i sin retard-defence-stance, kanske samla några polare och åka hem till gården igen o slå sönder brevlådan ännu en gång, men med fler kompisar för att se om farsan blev än mer galen än förra helgen.

Ganska basic stuff av ganska basic ungdomar av idag. Inte fan väntar man sig att bli ihjälskjuten för att man terrar folk för lite kul.
2007-10-06, 08:58
Medlem
01.30 fick polisen larmet.

Min spontana tanke är " borde inte 15, 16 -åringar vara hemma hos sina föräldrar då"
2007-10-06, 08:59
Medlem
Fruktad sorglig historia med ingen vinnare .
Allt på grund av att ingen ser alvaret i saker .
2007-10-06, 09:00
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny Kula
Sådana här händelser får mig alltid att reflektera över att man aldrig vet vad ens handlingar leder till.

Han var utråkad, de ville ha lite kul, det var allt. De retades lite med retarden, slog ned hans farsas brevlåda några gånger och körde runt med moppen på deras gård, vem fan har inte gjort det?

Tristessen avtar inte, det gör den aldrig när man bor i en håla, det kanske var kul att reta mongot lite mer för att kolla vad som hände, kanske slå han lite för att kunna garva när han blottade sina tänder i sin retard-defence-stance, kanske samla några polare och åka hem till gården igen o slå sönder brevlådan ännu en gång, men med fler kompisar för att se om farsan blev än mer galen än förra helgen.

Ganska basic stuff av ganska basic ungdomar av idag. Inte fan väntar man sig att bli ihjälskjuten för att man terrar folk för lite kul.

Jag. Men det kanske är mig det är fel på som inte ger mig på den som är svagare?
2007-10-06, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Jag. Men det kanske är mig det är fel på som inte ger mig på den som är svagare?
Det gör inga friska människor.. Hoppas en ny trend är skapad och att hagelgevärsförsäljningen går upp..
2007-10-06, 09:11
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
01.30 fick polisen larmet.

Min spontana tanke är " borde inte 15, 16 -åringar vara hemma hos sina föräldrar då"

Mjo, men det är ganska slappt nuförtiden.
Jag fick då jävlarimig inte vara ute efter 22:00 om det inte va nått speciellt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in