Citat:
Ursprungligen postat av evolute
[*]Joyce Carol Oates - Black water: Har alltid varit nyfiken på Oates men hennes val av ämnen har aldrig intresserat mig. Jag läste Rape - a love story men blev besviken och blev då rekommenderad den här.
Kanske lite sent men jag gillade hennes
Djur, som är en ganska kort bok (något av en novell men lite längre än så). Övriga böcker har också varit bra, men i ett kortare format blir dem i mitt tycke mer precisa och underhållande.
Senaste boken jag köpte var Nathan F. Leopolds
Life plus 99 years, vilket är en självbiografi. Jag grävde ner mig i Leopold&Loeb-fallet och efter många referenser till den här boken, har jag känt mig tvungen att inhandla den. Jag handlar gärna böcker, men ska just nu försöka rensa ur saker för en flytt, varav jag inte köpt särskilt mycket böcker på senaste. Den här boken var hur som helst intressant. Det var en förstautgåva i bra skick, så den var lite dyr men helt klart värt det. Jag kan dock tänka mig att sälja den om rätt pris kommer upp (läser mest för innehållet och inte för att samla på mig för mycket, förutom det läsmaterial jag vill kunna komma åt snabbt).