FREE av Chris Anderson
Det handlar om gratisekonomin, alltså hur det går till att få vinster genom att ge ut saker gratis. Framför allt handlar boken om den digitala världen, men också hur "gratis" fungerar i affärsvärlden.
Trots att det handlar om ekonomi, som för övrigt inte är mitt favoritamne, är boken väldigt lättläst. Approachen är journalistisk. Vill man inte köpa den så går det att få den på pdf gratis på
http://thisbookisfree.co.uk/ Det kan vara bra för de som vill t.ex starta eget
STOP ME av Richard Jay Parker
Handlar om en seriemördare som använder sig av spam. Tyckte att själva förutsättning var intressant. Har inte läst färdigt, men det som jag hittills läst mycket spännande.
MY BOOKY WOOK av Russell Brand
Brand är en engelsk komiker. Har är nog mest känd pga MTV, men han haft sitt eget humorprogram på BBC (radio) och dessutom har han gjort några standup comedy specials som är jätteroliga. Boken är hans självbiografi, och på ett roligt sätt berättar han om sitt sex- och heroinmissbruk. Har inte hunnit läsa så mycket, men so far so good.
Antar att denna tråd inte handlar om kurslitteratur och annat som man är tvungen att läsa, så det kommer jag inte att skriva om.