• 2
  • 3
2007-10-06, 19:32
Medlem
toMishs avatar
Cannabis FAQ - Läs här INNAN du skapar nya trådar!
http://www.flashback.org/showthread.php?t=221838

Hasch eller Marijuana?
http://www.flashback.org/showthread...asch+marijuana

Skillnaden mellan marijuana och hasch?

http://www.flashback.org/showthread...asch+marijuana

Hash VS Marijuana
http://www.flashback.org/showthread...hash+marijuana

Här är några exempel på trådar som har behandlat ämnet.
Citera
2007-10-07, 00:53
Medlem
SaLmoNos avatar
Skillnad

Skillnaden för mig är att jag blir mer nostalgisk och tystlåten på brunt och mer speedad och glad av grönt.

RENT GENERELLT! Det är ju olika ibland beroende på vad för sorts man röker.
Citera
2007-10-07, 01:00
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Brunt = underbart

Grönt = skit o ingenting!!!!

varje gång jag har blitt lovad ett bra rus på grönt har jag blitt besviken. Skiten håller ju fan inte i sig, grönt är bara ett stort jävla skämt. fattar inte hur man kan slösa pengar på de. Brunt är överlägset i alla väder.

Du kanske har fått kryddor eller nåt..
Citera
2007-10-07, 08:12
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
Du kanske har fått kryddor eller nåt..

hehe nä lite har jag kännt men det går över så jävla fort för mig när jag röker grönt, och det är inte samma känsla heller att sitta o rulla en "grön jolle" som en "brun". Det kan hända att det är så att jag bara fått röka dåliga sorter men jag lägger aldrig mer pengar på grönt i alla fall, inte förrän jag fått röka en sort som kan mäta sig med standard brunt i alla fall. En annan negativ grej är att grönt luktar så in i helvete starkt
Citera
2007-10-07, 13:38
Medlem
Akademikerns avatar
Ruset varierar från gång till gång. beroende på vad det är för häsch/gräs man fått lägga vantarna på. Man kan dock inte säga att det skulle vara någon skillnad på ruset mellan hasch och gräs. Men i min mening smakar gräs mycket godare.
Citera
2007-10-07, 13:41
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
hehe nä lite har jag kännt men det går över så jävla fort för mig när jag röker grönt, och det är inte samma känsla heller att sitta o rulla en "grön jolle" som en "brun". Det kan hända att det är så att jag bara fått röka dåliga sorter men jag lägger aldrig mer pengar på grönt i alla fall, inte förrän jag fått röka en sort som kan mäta sig med standard brunt i alla fall. En annan negativ grej är att grönt luktar så in i helvete starkt

Beställ lite gräs från budmail.biz så kommer du gilla't efteråt. Det kan jag garantera.
Citera
2007-10-07, 13:43
Bannlyst
Jag blir klart gladare och allting känns trevligare med grönt. Men jag tror att det kan bero på att det gröna man får tag på nästan alltid är tokbra, medans brasset alltid är fullständigt uselt. Jag blir glad av att jag blir dugligt bäng alltså.
Citera
2007-10-07, 13:49
Medlem
YeOl´MadHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Beställ lite gräs från budmail.biz så kommer du gilla't efteråt. Det kan jag garantera.
Det är lite risky o beställa till Sverige från dem just nu dock. = /

Står på hemsidan:
Swedish Customers - There has been a recent increase in Swedish orders being seized by Swedish Customs. Please order at your own discretion. Please note that we haven't received an increase in complaints from other countries.
Citera
2007-10-07, 15:03
Medlem
aazes avatar
En teori jag har.

Gräs håller väl vanligtvis högre kvalite än de hasch ni röker. Många röker ju de där hårda marockbitarna som smakar apa men inte kostar ett skit eller hur

De där gräset av högre kvalite ni röker innehåller mycket thc, och mindre av de andra cannabonoiderna som är man blir mer sänkt och dum av medan man istället blir way trippigare och gladare av thc.

I skithaschet har många cannabonoider brytits ner till, cbn eller cbd, de något "tråkigare" canabonoiderna och därmed ger ett mest bängt rus.

THC is the shit.
Citera
2007-10-07, 15:18
Medlem
mqas avatar
Jag tyckte alltid om marijuana-ruset mer. Jag blev lite mer uppåt och aktiv, medan jag bara blev sömnig på hasch. Dock rökte jag bara en sort av varje.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in