2007-10-05, 16:25
Medlem
antagonistens avatar
Jag har installerat lite program som har lagt till sig själva i "högerklicksmenyn", och nu vill jag ta bort dem.
(Jag vill alltså bara ta bort dem från listan)

Det här är vad jag menar:
http://pici.se/pictures/DMovveXwq.jpg

Finns det något program för detta ändamål, eller måste jag mixtra med lite register-filer?

Tack på förhand,
Antagonisten
Citera
2007-10-05, 19:21
Medlem
Ondkvists avatar
Om du känner dig lite osäker på att gå in och pilla manuellt i Registry, så kan du ladda ner TweakUI från Microsoft.

Finns en massa bra funktioner, bland annat det du efterlyser.
Citera
2007-10-05, 19:36
Medlem
antagonistens avatar
Tack för tipset, men var hittar jag den inställningen?
Jag har tittat igenom alla kategorier/underkategorier men lyckas inte hitta någon inställning som berör "högerklicksmenyn".
Citera
2007-10-05, 19:49
Medlem
Hm, när det har blivit så för mig brukar jag gå in i programmen för respektive shortcut och kollar där i typ "options" så brukar det gå att bocka av dem från "aktivitetsmenyn". Vet inte om det går här men bara ett tips.
Citera
2007-10-06, 03:25
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Om du känner dig lite osäker på att gå in och pilla manuellt i Registry, så kan du ladda ner TweakUI från Microsoft.

Finns en massa bra funktioner, bland annat det du efterlyser.
Hittar inte fanskapet i tweakUi, skulle du kunna förklara vart i registret man kan ta bort detta?
Citera
2007-10-06, 11:15
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Tack för tipset, men var hittar jag den inställningen?
Jag har tittat igenom alla kategorier/underkategorier men lyckas inte hitta någon inställning som berör "högerklicksmenyn".

Jag tycker också det ska bli väldigt intressant att få veta av Ondkvist var den inställningen finns i TweakUI !
Citera
2007-10-07, 15:04
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankamo
Hm, när det har blivit så för mig brukar jag gå in i programmen för respektive shortcut och kollar där i typ "options" så brukar det gå att bocka av dem från "aktivitetsmenyn". Vet inte om det går här men bara ett tips.
Problemet är att vissa av programmen redan är avinstallerade...

Kom igen nu Ondkvist, help us!
Citera
2007-10-07, 15:50
Medlem
Kolla om det här kan vara nåt.

http://www.softpedia.com/get/System/...u-Editor.shtml
Citera
2007-10-07, 17:12
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwipp
http://www.softpedia.com/get/System/...u-Editor.shtml
Tack så mycket!
Tyvärr är det en grej som inte vill försvinna, och det är "Compress to KGB" (KGB Archiver).
Jag har provat att installera och avinstallera programmet, och jag har även bläddrat runt i Windows-registret utan resultat.

Hur blir jag av med skiten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in