2007-10-05, 10:29
Medlem
Hej,
tänkte prova det protabla mail-programmet Thunderbird:
1) hur installerar jag och kör det från ett usb-minne?
2) har ni provat det, och fungerar det bra?
Citera
2007-10-05, 10:38
Medlem
Har du exe-filen på usbminne kan du välja i installationsprogrammet var du vill installera. Förvalt är C:\Program

Funkar jävligt mycket bättre äm M$ Outlook/Outlook Express. Spamfiltret är kanon. Kör uteslutande det. Har kastat ut Outlook för länge sen. Dessutom finns det backup-program att tanka hem ifall man vill spara på sin e-post vid ominstallation te.x.
Citera
2007-10-05, 11:39
Medlem
Tack Öglan
Citat:
Ursprungligen postat av Öglan
Har du exe-filen på usbminne kan du välja i installationsprogrammet var du vill installera. Förvalt är C:\Program

Funkar jävligt mycket bättre äm M$ Outlook/Outlook Express. Spamfiltret är kanon. Kör uteslutande det. Har kastat ut Outlook för länge sen. Dessutom finns det backup-program att tanka hem ifall man vill spara på sin e-post vid ominstallation te.x.
för ditt svar, men ngra frågor till:
1) kan jag köra programett både på stationära datorn, och från usb-minnet?
2) nu har jag installerat programet, kan ta emot eposten, men det jag skickar kommer inte fram
//Peter
Citera
2007-10-05, 14:08
Medlem
Nej, du kan inte köra programmet från USB-minnet då den är en flyttbar enhet. Den har inte en fast enhetsbeteckning utan får tilldelad en ny beteckning från dator till dator. Dessutom refererar registernycklarna till en specifik enhet om man säger så.

Kan du inte skicka får du kolla igenom inställningarna eller kolla så att just den porten är öppen i router/brandvägg. Kolla även inställningarna från din internetleverantör. De kanske kör med en annan port än just port 21 för smtp (utgående server)?
Citera
2007-10-05, 14:55
Medlem
Citat:
Nej, du kan inte köra programmet från USB-minnet då den är en flyttbar enhet. Den har inte en fast enhetsbeteckning utan får tilldelad en ny beteckning från dator till dator. Dessutom refererar registernycklarna till en specifik enhet om man säger så.
Tac´k Öglan för ditt svar, men kan inte hjälpa att jag blir förvånad: trodde att meningen med portabla apparater är att köra från usb-minne??
Citera
2007-10-05, 15:12
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
De kanske kör med en annan port än just port 21 för smtp (utgående server)?

Port 21 är FTP, inte SMTP.

Ger bättre resultat att kolla upp hur port 25 hanteras. ;)
Citera
2007-10-05, 15:15
Medlem
Desert_Foxs avatar
Med denna version så fungerar det från usb. http://portableapps.com/news/2007-08...rtable_2.0.0.6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in