• 1
  • 2
2007-10-04, 12:58
Medlem
WorlocKs avatar
Yo!

I denna tråd tänkte jag att vi kunde visa upp våra verk som vi håller på med för tillfället samt ge och få konstruktiv kritik.

Hoppas jag inte är den enda som skulle ha glädje av en sån här tråd.

Börjar med en första WIP. Detta är en Fallout fanart jag håller på med. Det är total improvisation och det började bara med att måla en bild av ansiktet på denna mutant (som egentligen skulle ha varit en zombie), men som ni ser byggde jag ut den och lade till en karaktär.

http://img106.imageshack.us/img106/4701/zombiesz8.jpg
Citera
2007-10-04, 14:45
Medlem
Draugs Hargs avatar
Själv är jag hopplös på att vara kreativ när det gäller bild och form, men jag tycker åtminstonde att den var riktigt tjusig, blir inte sämre när det är Fallout-inspirerat heller Måste däremot få påpeka att tjejens ansikte ser lite underligt ut, lite manligt nästan. Men i övrigt var den kanon
Citera
2007-10-04, 21:58
Medlem
WorlocKs avatar
Tack tack!

Du har rätt... har haft grymma problem att måla på det ansiktet (kvinnoansikten överhuvudtaget). Inte blir det bättre av att näsan ser lite Michael Jackson ut.

Schysst avatar förresten! Suehiro Maruo ftw!
Citera
2007-10-05, 08:50
Medlem
Kivans avatar
Tjusig bild, men vad är det egentligen som är "in progress"? Tänkte du färglägga den eller lägga till mer detaljer? Eller tänkte du göra om någon del av bilden?
Citera
2007-10-05, 10:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Inte illa. Får man fråga vilken teknik konstnären har använt?
Citera
2007-10-05, 18:12
Medlem
WorlocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Tjusig bild, men vad är det egentligen som är "in progress"? Tänkte du färglägga den eller lägga till mer detaljer? Eller tänkte du göra om någon del av bilden?
Jag har ju målat grunden på vissa ställen, tex den högra armen är ju inte klar, fågeln plockar jag nog bort och hittar på något annat. Har suttit med den så länge att jag har blivit "blind". Helt fast. Och japp, det ska vara färg när den är klar!

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte illa. Får man fråga vilken teknik konstnären har använt?
Från grunden i Photoshop. Har blandat hårda och mjuka penslar, lagt på lager av färg som är "scattered", eller scatter som det heter (vet inte vad det heter i svenska versionen). När jag senare lägger på färg så skapar jag ett nytt "color" lager och målar över det svartvita. Fyller jag lagret med blåfärg så blir dom mörka partierna mörkblåa och dom ljusa partierna ljusblåa förutom det som är helt vitt eller helt svart som inte alls reagerar på lagret och inte "tar upp" någon färg alls.

Exempel på color lager, den högra bilden har påmålad färg vilket ger en ganska speciell clean, något metallisk känsla:
http://img513.imageshack.us/img513/6916/bwcolorfz7.jpg

Jag tycker det är hemskt kul att babbla Photoshop så ursäkta om jag blir lite för övertydlig.
Citera
2007-10-10, 10:10
Medlem
wackybackys avatar
http://piisolo.bilddagboken.se/index...EmY3VycmltZz0w

är bara konturer just nu men ska fyllas med blyerts...
Citera
2007-10-10, 10:36
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Jag har ju målat grunden på vissa ställen, tex den högra armen är ju inte klar, fågeln plockar jag nog bort och hittar på något annat. Har suttit med den så länge att jag har blivit "blind". Helt fast. Och japp, det ska vara färg när den är klar!

Från grunden i Photoshop. Har blandat hårda och mjuka penslar, lagt på lager av färg som är "scattered", eller scatter som det heter (vet inte vad det heter i svenska versionen). När jag senare lägger på färg så skapar jag ett nytt "color" lager och målar över det svartvita. Fyller jag lagret med blåfärg så blir dom mörka partierna mörkblåa och dom ljusa partierna ljusblåa förutom det som är helt vitt eller helt svart som inte alls reagerar på lagret och inte "tar upp" någon färg alls.

Exempel på color lager, den högra bilden har påmålad färg vilket ger en ganska speciell clean, något metallisk känsla:
http://img513.imageshack.us/img513/6916/bwcolorfz7.jpg

Jag tycker det är hemskt kul att babbla Photoshop så ursäkta om jag blir lite för övertydlig.

Du målar med tablet va? Vad har du för modell? Du är iaf jävligt duktig, inte så ofta man ser så skillade personer här på FB

Ska ladda upp mitt senaste WIP verk här så fort jag kan, använder också Photoshop men även Painter, äger en Wacom Intuos3 i A4-format som är det enda medium jag använder förutom blyerts.

Kommer väl i eftermiddag skulle jag tro
Citera
2007-10-10, 11:34
Medlem
euphorias avatar
http://www.freewebs.com/mindase/bult10.jpg Mitt bidrag
Citera
2007-10-10, 11:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
http://www.freewebs.com/mindase/bult10.jpg Mitt bidrag

Väldigt snyggt blänk i hjälmen! Tycker dock du får jobba mer med armen och allt som ska vara muskler täckta av skinn. Men det vet du redan antar jag. Det syns att du gillar blänk.
Tycker även att horisonten och himlen i sin enkelhet. Har du tänkt att jobba mycket mer där?
Citera
2007-10-10, 11:56
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Väldigt snyggt blänk i hjälmen! Tycker dock du får jobba mer med armen och allt som ska vara muskler täckta av skinn. Men det vet du redan antar jag. Det syns att du gillar blänk.
Tycker även att horisonten och himlen i sin enkelhet. Har du tänkt att jobba mycket mer där?

Det ligger otroligt mycket mer jobb i denhär som ska göras, ska arbeta ut den tills den är närmast lik en barockmålning i realism eller nåt fast lite mer stiliserad med sitt rymdtema och allt
Citera
2007-10-10, 12:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Det ligger otroligt mycket mer jobb i denhär som ska göras, ska arbeta ut den tills den är närmast lik en barockmålning i realism eller nåt fast lite mer stiliserad med sitt rymdtema och allt

Sorry, dålig korrläsning av min egen post. Menade att jag gillar himlen och horisonten i sin enkelhet. Blir sån skön kontrast till figuren som är så detaljerad. Jag tycker ofta att 'såna här bilder' kan bli överlastade. Men nu förstår jag att det får jag inte se när bilden är färdig. Men du verkar ju veta vad du håller på med, så carry on!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in