Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Tjusig bild, men vad är det egentligen som är "in progress"? Tänkte du färglägga den eller lägga till mer detaljer? Eller tänkte du göra om någon del av bilden?
Jag har ju målat grunden på vissa ställen, tex den högra armen är ju inte klar, fågeln plockar jag nog bort och hittar på något annat. Har suttit med den så länge att jag har blivit "blind". Helt fast. Och japp, det ska vara färg när den är klar!
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte illa. Får man fråga vilken teknik konstnären har använt?
Från grunden i Photoshop. Har blandat hårda och mjuka penslar, lagt på lager av färg som är "scattered", eller scatter som det heter (vet inte vad det heter i svenska versionen). När jag senare lägger på färg så skapar jag ett nytt "color" lager och målar över det svartvita. Fyller jag lagret med blåfärg så blir dom mörka partierna mörkblåa och dom ljusa partierna ljusblåa förutom det som är helt vitt eller helt svart som inte alls reagerar på lagret och inte "tar upp" någon färg alls.
Exempel på color lager, den högra bilden har påmålad färg vilket ger en ganska speciell clean, något metallisk känsla:
http://img513.imageshack.us/img513/6916/bwcolorfz7.jpg
Jag tycker det är hemskt kul att babbla Photoshop så ursäkta om jag blir lite för övertydlig.