2007-10-03, 20:30
Medlem
Visste inte om tråden skulle ligga här, eller under operativsystem - Microsoft Windows, v.g flytta den dit om den passar bättre där.

Köpte en laptop (HP Pavilion DV9000 series DV9294EA) på Tradera, och den flöt på fint. Men efter nån vecka så började det tjuta undertill. Hög frekvensljud, och det lät som om det kom från processorn, då det varken kommer från ramminnen, hårddisk eller något sådant. en misstanke alltså. Har pratat lite med HP supporten, och dom har pratat om mitt operativsystem (Vista ultimate nerladdat oem). Hur blir det om dom nu skulle ta in datorn? Kan jag råka illa ut när dom upptäcker att operativsystemet kommer ifrån en Dell oemskiva? Kan tilläggas att den leverades från början utan operativsystem.
Citera
2007-10-03, 20:39
Medlem
Lämmnade nyss in min dator till dell för lagning och i princip all programvara är pirat, virus program,office osv

Fick tillbaka den i mycket fint skick. Tror faktiskt dom inte bryr sig om det.
Citera
2007-10-03, 20:44
Medlem
Tror nog inte dom bryr sig. OM dom dom skulle göra det så skulle det ju skada deras rykte tror jag. Många använder idag piratad mjukvara och om service anmälde allt skulle folk köpe mindre från tillverkaren för att inte hamna i trubbel.
Citera
2007-10-03, 23:08
Medlem
Jo, det sista är ju nog sant. Nu har det iallfall konfirmerats av supporten att dom vill ta in den och gå igenom den fysiskt. För inte ska det tjuta som om någon försöker skicka ett morse meddelande till mig? (Ganska lågt ljud, men man vet inte vad som händer när garantin försvinner.... )
Citera
2007-10-03, 23:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Så länge dom inte behöver installera om den brukar det inte vara några problem att få den genomgången och lagad... Behöver dom installera om operativsystemet kräver dom givetvis ett giltigt licensnummer (brukar stå på en lapp på dell o hp)
Citera
2007-10-03, 23:19
Medlem
Det har ju somsagt antagligen med hårdvaran att göra då jag redan har uppdaterat BIOS'en och något som har med störmförsörjningen att göra(Ink. fläktar). Kom på en sak till, hur lång tid tar det att få den lagad? Har ingen vidare lust att vara utan min dator allt för länge, då den är allt jag har
Citera
2007-10-03, 23:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Det har ju somsagt antagligen med hårdvaran att göra då jag redan har uppdaterat BIOS'en och något som har med störmförsörjningen att göra(Ink. fläktar). Kom på en sak till, hur lång tid tar det att få den lagad? Har ingen vidare lust att vara utan min dator allt för länge, då den är allt jag har
Räkna med ca 1-2 veckor om du inte har någon "nästa dag garanti"
Citera
2007-10-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Räkna med ca 1-2 veckor om du inte har någon "nästa dag garanti"
Hm, får ringa imorgon och prata med dom. Jag klarar mig inte utan min käraste ägodel i 2 veckor. Men iallfall, tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in