2007-10-03, 17:52
Medlem
Hallu.

Har precis instalerat nyaste ubunty feasty versionen.

Och efter jag startar om så väljer jag Ubuntu bla bla bla och då blir det bara en svart skärm. Fast hddn jobbar och det verkar som den bootar.

När jag väljer recovery mode så funkar det genom att det kommer upp en konsole när man bootar och därifrån kan jag då starta X och så.

Men jag skulle gärna slippa köra recovery mode. Så jag tänkte fråga all FBare om ni har någon lösning till detta?

Har ett 8800 ultra grafikkort, E6600 CPU. 2 gig ram.. osv osv..
Jag antar att de kan ha med grafikkortet å göra.

Tack för hjälp

Hargibi
Citera
2007-10-04, 00:48
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hargibi
Hallu.

Har precis instalerat nyaste ubunty feasty versionen.

Och efter jag startar om så väljer jag Ubuntu bla bla bla och då blir det bara en svart skärm. Fast hddn jobbar och det verkar som den bootar.

När jag väljer recovery mode så funkar det genom att det kommer upp en konsole när man bootar och därifrån kan jag då starta X och så.

Men jag skulle gärna slippa köra recovery mode. Så jag tänkte fråga all FBare om ni har någon lösning till detta?

Har ett 8800 ultra grafikkort, E6600 CPU. 2 gig ram.. osv osv..
Jag antar att de kan ha med grafikkortet å göra.

Tack för hjälp

Hargibi

Kopiera innehållet av /var/log/Xorg.0.log och /etc/X11/xorg.conf till rafb.net/paste

(Snälla mod, kan vi inte skapa en klistrad tråd i form av
topic: Har du problem med din X-server?
innehåll: Kopiera innehållet av /var/log/Xorg.0.log och /etc/X11/xorg.conf till *valfri pastesida*

så att man inte behöver be folk om att posta loggarna i varenda tråd.)
Citera
2007-10-04, 01:20
Medlem
direkt efter man tryckt enter i grub blir det svart men det laddar fortfarande..

Är inte det något med framebuffer?

I installen fick jag lov att välja VGA 1024*768 för att det inte skulle bli svart.
Citera
2007-10-04, 07:15
Medlem
Min skärm är också svart när Ubuntu bootar men efter en stund landar det hela i inloggningsbilden, det tar någon minut dock(det känns som att det tar en evighet...).

Har du testat att vänta en stund och se om något dyker upp?
Citera
2007-10-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contrix
Min skärm är också svart när Ubuntu bootar men efter en stund landar det hela i inloggningsbilden, det tar någon minut dock(det känns som att det tar en evighet...).

Har du testat att vänta en stund och se om något dyker upp?

Jao provade detta..
gick på toa ett tag men inte ens det funkade
Citera
2007-10-04, 20:57
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Kopiera innehållet av /var/log/Xorg.0.log och /etc/X11/xorg.conf till rafb.net/paste

som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in