2007-10-03, 17:42
Bannlyst
Hej alla! Jag har bluetooth på min dator och mobil, men vet inte hur jag ska lägga över bilder från mobilen till datorn. Vehöver man något program eller något för att göra det?

Tacksam för svar, Mvh.
Citera
2007-10-03, 17:45
Medlem
micaeles avatar
Utan att ha gjort det själv, så gissar jag... I telefonen ges ju möjligheten att sända material via Bluetooth, och då söker telefonen efter synliga enheter som kan ta emot data.
Om BT är rätt installerat och fungerar på din dator borde den då dyka upp i listan över hittade enheter, och därmed kunna ta emot data. När telefonen börjar skicka ska det hända något på datorn, sannolikt får man frågan ifall man vill ta emot eller inte.
Citera
2007-10-03, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Utan att ha gjort det själv, så gissar jag... I telefonen ges ju möjligheten att sända material via Bluetooth, och då söker telefonen efter synliga enheter som kan ta emot data.
Om BT är rätt installerat och fungerar på din dator borde den då dyka upp i listan över hittade enheter, och därmed kunna ta emot data. När telefonen börjar skicka ska det hända något på datorn, sannolikt får man frågan ifall man vill ta emot eller inte.

Konstigt men det händer inget
Citera
2007-10-03, 17:50
Medlem
micaeles avatar
Får du upp dator-BT i listan på telefonen?
Vad är det för enhet på datorn som ger BT?
Fick du tillhörande program att installera?
Om installerat, är det inställt att enheten skall vara synlig för andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in